Transportera bil från England

Johnsen
3 juni 2010 · 426 Inlägg

Finns/fanns 2 bilar ute på blocket nu, en bmw 530D -05 och en bmw 130i -09 som nämnd person använder för att lura till sig pengar!
Har kontaktat blockets bedrägeriavdelning och båda annonserna är nu borta.
Hur många har polisamnält händelsen?
Skulle ni kunna pm:a era diarienummer till mig, har nämligen åtskilliga mail, namn, nummer och hemsidor då jag "aktivt" letat efter hans annonser och anmält till blocket. Har ca 7-8 olika bedrägeriförsök från samma person som polisen eventuellt kan vara intersserad av för er som blivit lurade.
Är ni intresserade så dra iväg ett pm med erat diarienummer så går jag till polisen med det jag har!

/ Viktor

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
Rallie
9 juni 2010 · 1 Inlägg

Full fart på bluffarna nu.
Detta va en A4 2.0 Quattro -04 för 60000kr smile tyckte de lät lite väl bra tongue
Ganska exakt likt mailet som skickats till tidigare personer i tråden.
Kollade runt lite nu å hittade +44 191 645 **** som ett skype nummer.
Så de e inte alls otroligt att han inte ens befinner sig i England. Kanske är din granne ^^

Hello,

I am very glad to see you interested! I hope that you understand English because I don`t speak swedish very well even if I worked for 2 years in Joknoping.
         The car is still for sale and it is in perfect condition, the bodywork is immaculate, no scratches, dents or hidden defects as well as the interior in excellent condition, never involved in any kind of accidents, non-smoking . The car has 93.500Km .
         I've worked under contract as a architect, in Joknoping. I bought the car there from a private seller. At the end of the 2 years contract, I decided to return to Newcastle,United Kingdom the place where I live with my family.
         I've brought the car here in Newcastle when I moved down. I decided that is better to sell it because I do not use it anymore the steering wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in U.K and it is too bad to keep such a car and not to use it. Also the price to register a second-hand car in United Kingdom is to high.
         The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling , including service book.

I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. The price I am looking for my car is 60.000 SEK (fix price) . If you want I can email you more pictures with the vehicle.

Kind Regards,
Tabakovic!

Hello,
The car is register in Sweden and now is located in U.K.
Like I already told you I have been in Sweden once for a man how wasn't that interested in the car as he pretended  and make me lose my time and money.For that my time
doesn't allow me anymore to come see you in Sweden.
                      I can use a specialized car shipping company that will provide you a tracking number( to verify the shipment status online) and also a 24hrs
inspection period and the right to decline the car if it does not 100% satisfy your needs.The delivery will take max 5 days.
                     I bought my new BMW X5 from Scotland using this company and I was very satisfied with their services.They acted very professionally and at very
affordable costs.The company works like a COD company,they will only require a proof from you that you have the cash available and you have a valid address before they
will start the delivery.
              The car will be delivered at your home address by truck,it will come with all documents signed by me so you can easily transfer it on to your name.
              If you agree with these terms and you are sure about the purchase we will go ahead.
              I am sure you will simply like the car and there won`t be any problems with the sale.  My phone number is: +44 191 645 2725(you can call every day after 8PM). If I am not available you can speak with my wife.
             This is the web site of the shipping company: www.grutoiu-trans-uk.t35.com

Thank you!
Tabakovic

Senast redigerat av Rallie (9 juni 2010)

RGH
9 juni 2010 · 134 Inlägg

Har också varit i kontakt med denne person, allt kändes ju för bra för att vara sant, han skulle ju komma till stockholm och visa den först. Sen blev det fraktföretag som blev aktuellt. En liten lurifax tror jag:)

BMW 318iS "T" (1990)
RGH
11 juni 2010 · 134 Inlägg

jag skrev att jag kommer och köper bilen i Newcastle, detta blev svaret:

Martin,

That's a perfect idea...Newcastle it's such a nice place. You can stay here in our family house how many days you want. You can come anytime and will make the deal face to face. I think it's the best way to complete such a transaction.

Just let me know a time when u can come over here and I will e-mail you my home address.

We look forward for your email.
Tabakovic&Mari

BMW 318iS "T" (1990)
Sokrates Eliminator
12 juni 2010 · 1 441 Inlägg

Slog upp Smålandsposten idag.

Jaha, ännu en som blivit blåst på 50k pga bilköp från England.
Jag bara undrar, hur dj-a dum får man vara?
Sätter man in 50k på ett konto för en bil man inte sett i verkligheten får man skylla sig själv.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Bolat
13 juni 2010 · 9 Inlägg

Har också lekt lite med dessa skojare på blocket, första gången var det en Volvo c30 1.8f då var det prat om arkitekt jobb bla bla. Sen en Audi a3 sportback relativt ny och sen en Audi rs4 också relativt ny.

Har givetvis förstått att det har vart bluffare men har skickat mail och "lekt" med dem och visat ett intresse för att köpa bilarna.

trippelturbo Trucker
13 juni 2010 · 2 710 Inlägg

Sokrates skrev:

Sätter man in 50k på ett konto för en bil man inte sett i verkligheten får man skylla sig själv.

/Tommy.

Sånt läser man ju nästan varje dag numera.. Antingen har folk för mkt pengar o leka med eller så är man rent IQbefriad (!!). 50k - ungefär 5 månderslön för en låginskomsttagare.

Fart missbrukare
Makkan_87
14 juni 2010 · 1 Inlägg

Har precis också pratat med denna skojare... Denna gången en volvo v50 -07 för 70000. Alla som kollar på denna nu... SE UPP... Han luras:P

Lindh
15 juni 2010 · 1 064 Inlägg

Har också haft en del mailkonversation med denne "Marek" några ggr när han haft olika annonser o spelat intresserad spekulant.. Igår hade han ju återigen den fina Audi Q7:an för 99k:p
intressant att Blocket ändå släpper igenom annonsen nån timma trots att det är samma info, bilder o mail-adress som han använder sig utan.. Hoppas han
blåser "fel" (läs rätt) person(er) en vacker dag...
//Lindh

Senast redigerat av Lindh (15 juni 2010)

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Thomsen_
1 juli 2010 · 2 Inlägg

Tjena är i kontakt med denna snubbe nu!
Denna gången gäller det en 530D-05 M5 Optik!
Idioten använder ju exakt samma mail också..
Har han på tråden nu vad är det bästa för att få tag i fanskapet?
Mvh Jens

The advert is correct and still available .I'm a private seller.
The price for this car is 76.000 SEK.
Is not under leasing or bank liabilities and the documents are all-right.The car has 144.200 Km.
The interior is in virtually spotless condition. Nobody smoked in this car. The seats and beds are clean and not torn.The exterior is in excellent condition, has no technical damages ,no scratches or dents.
Mechanically the car is in very good condition, tires are in good shape, brakes work well and the car provides very good fuel economy. I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this vehicle can have and i give you my word that i never forced it and i made all the changes at time.
The vehicle is an EU model.Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well.
The price is a little under value because i have recently moved to ,UK where I live now and the vehicle is here with me.I need to sell it to buy a car with the steering wheel in the right for UK streets.
You can't find any other similar car in internet with this quality and at this price.
If the vehicle still interest you please send me a email so i can give more information about this car and how the process of buing/export works as simple as possible.
Thanks!!

2:a mailet från han:
Hello again,
Regarding your interest on my vehicle I want to let you know how i want to proceed with the transaction.
You have to know that I have paid all the taxes in Uk and you will not have to pay any import or registration tax, only the price of the vehicle.
The vehicle is in United Kingdom with me like i said in my first email .
For the delivery (transport) of the vehicle and payment i want to use PAS Transport company because is the safest way for both to settle the transaction.
Here is the conditions of the transaction:
1) A soon as I will have your personal details I will start the transaction with the company,they will check the documents and history of the car,i will pay the taxes of transport and i will sign the sales contract .
2) You will get a notification from the company with informations about transport,tracking and payment.You will get the sales contract too.
3) You will have to confirm the payment in 48 hours from the receive of the notification and the sales contract so the vehicle can leave United Kingdom.
4) you will get the car including all required documents and vehicle keys in 3-4 business days depend on your location, weather and traffic.
After you get the car you can make a status report at an authorised dealers or a test drive on your city streets .If you are satisfied you will register the car on your name and after that they will give me the money.
So if you agree with the conditions above please send me your full name and address complete (street/house/apartment number,zip/code, city/state and country),identity card or passport number and your phone number where you can be reached.
NOTE: In case that you are not satisfied about the vehicle condition , the company will return you the money and the vehicle will return to United Kingdom on my expense.
Thank you for understanding my safety concerns and I apologize for any inconvenience I may caused you.
Regards!

3:e mailet:
Hello,

I sent you the pictures,
If you accept the conditions give me your full name and address complete.
The company will contact you with more informations regarding the payment,transport,tracking etc.
Thank you!

kaxe
20 juli 2010 · 8 Inlägg

kaxe skrev:

kaxe skrev:
ja , da sitter man nu sj i samma båt = ( Har någon Fått Mer uppgifter OM dom ? Ska sj nu gå o Prata MED Polisen , : (

Hej ,

Jag uppskattar din avsikt att köpa min BMW . Bilen fungerar och står i perfekt skick , jag hade aldrig några problem med motorn. Priset är 75.000 kr och jag tror det passar oss båda.
               Vi är ett trevligt par pensionärer från Storbritannien ( jag har 64 och min älskade fru har 63 år gamla) , vi älskar spendera vår tid ( och pengar ) som reser runt om i världen .
               Förra året jag och min fru hade en trevlig plats att bo under vår vintersemester i Sävedalen, Sverige. Vi köpte bilen där ( i december ) för 80.000 kronor. Det var ett mycket bra pris för en sådan bil och min fru var mycket satisfited.We använt bilen där under vår semestre (2 månader).
               Vi tog bilen i Storbritannien hopeing att registrera den här, men vi står inför några problem. Priset för att registrera en begagnad bil här i Newcastle , är UK mycket hög ( ca 35.000 kronor). Även vi inser att det är mycket svårt att driva en vänster bil ( så här) över här (i Storbritannien bilarna är högerstyrda ).
               Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla nödvändiga handlingar (undertecknat av mig ) för försäljning, inklusive service bok.
               Jag inser att är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella situation tvingar mig göra saker som jag inte skulle göra i normala omständigheter. Om du vill kan jag skicka dig fler bilder med fordonet.

PS : Min svenska är begränsat till bara ett par ord så jag önskar en hel del att fortsätta vårt samtal på engelska.

Hälsningar,
Sven !

han använder dom här två mail ,

DaracAlinaContact@europe.com
sven_gunnar@hotmail.se

+44 191 645 2725     

transportfirman darac-trans.t35.com

Frosted
20 juli 2010 · 1 878 Inlägg

Han verkar vara aktiv utanför blocket oxå. tex: http://placis.auto.delfi.lv/lat/details?id=311459

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
kaxe
21 juli 2010 · 8 Inlägg

Frozen1985 skrev:
Han verkar vara aktiv utanför blocket oxå. tex: http://placis.auto.delfi.lv/lat/details?id=311459

är ju den jag köpte, trode jag

ingen mer som vet vart han har annonser?????

kaxe
23 juli 2010 · 8 Inlägg

fler mail som dom har

sven1977@hotmail.se

tyrus88@hotmail.se

Sven77@hotmail.com

Senast redigerat av kaxe (23 juli 2010)

mimmijsson
2 september 2010 · 2 Inlägg

mailadress john_david@live.se

Registreringsnummer på bilen tönten försöker sälja AGA136, registrerad på en David Östlund Alnö. En audi a4 1,8 quattro, 66.000 kr..

Förbannade töntar som försöker blåsa en hela j*vla tiden! förstår inte att de fortfarande håller på. Denna tönten verkar ju inte heller vara tillräckligt smart nog att ens byta telefonnummer i sina svindlerier!

det BERÖMDA mailet från honom..................
Hi,
Like I already told you I have been in Sweden once for a man how wasn't that interested in the car as he pretended  and make me lose my time and money.For that my time
                      I can use a specialized car shipping company that will provide you a tracking number( to verify the shipment status online) and also a 24hrs
inspection period and the right to decline the car if it does not 100% satisfy your needs.The delivery will take max 5 days.
                     I bought my new BMW X5 from Scotland using this company and I was very satisfied with their services.They acted very professionally and at very
affordable costs.The company works like a COD company,they will only require a proof from you that you have the cash available and you have a valid address before they
will start the delivery.
              The car will be delivered at your home address by truck,it will come with all documents signed by me so you can easily transfer it on to your name.
              If you agree with these terms and you are sure about the purchase we will go ahead.
              I am sure you will simply like the car and there won`t be any problems with the sale.  My phone number is: +44 191 645 0544(you can call every day after 8PM).If I am not available you can speak with my wife.
             This is the web site of the shipping company: www.a-k-mensah.com

Thank you!
John,

Senast redigerat av mimmijsson (2 september 2010)

hedley Saaboholic
2 september 2010 · 3 129 Inlägg

Sokrates skrev:

/Tommy.

Kunde inte sagt det bättre själv..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 september 2010 · 3 129 Inlägg

En annan aspekt som är tämligen intressant här är att dom påstår sig vara ifrån England/bosatta där ändå gör dom samma grammatikfel som en högstadieklass samtidigt som dom passar in ordboks ord med vardags språket.

Kan nästan sätta pengar på att dom inte är i närheten av England.

Senast redigerat av hedley (2 september 2010)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Paderstedt
2 september 2010 · 1 Inlägg

Hej!
Har haft kontakt med denne skumme säljaren i 3 mail nu och har fortfarande kontakt. Fann detta på forumet genom att googla hans telefon nummer. Han kör samma visa som alla ni andra har skrivit.
Fraktbolaget är numera: http://www.a-k-mensah.com/
Ska ringa killen som står som ägare till Volvon som jag var intresserad av. En man vid Lennart Harling. Killen använder även mailadressen harling_gunnar@hotmail.se.
Jag ringde och pratade med Lennart. Han hade redan hört talas om att hans bil florerade i dessa kretsar, men var trots det ganska så upprörd. Hans bil står på han uppfart och är inte till salu. Sen flabbade han åt elendet!

Här har ni mina mail från Nerdon Lexon <harling_gunnar@hotmail.se>

MAIL 1.

Hello,

I am very glad to see you interested! I hope that you understand English because I don`t speak swedish very well even if I worked for 4 years in Mjolby.
         The car is still for sale and it is in perfect condition, the bodywork is immaculate, no scratches, dents or hidden defects as well as the interior in excellent condition, never involved in any kind of accidents, non-smoking . The car has 80.500Km .
         I've worked under contract as a architect, in Mjolby. I bought the car there from a private seller in 2008. At the end of the 4 years contract, I decided to return to Newcastle,United Kingdom the place where I live with my family.
         I've brought the car here in Newcastle when I moved down. I decided that is better to sell it because I do not use it anymore the steering wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in U.K and it is too bad to keep such a car and not to use it. Also the price to register a second-hand car in United Kingdom is to high.
         The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling , including service book.

I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. The price I am looking for my car is 70.000 SEK (fix price) . If you want I can email you more pictures with the vehicle.

Kind Regards,
Harling!

MAIL 2.

Hello,

The car reg number is : UKB 190. As I said on my previous email the car is in UK right now. I accept to pay everything to bring the car back to Sweden.
       The car is registered in Sweden. It is in excellent condition, garage kept, no accidents, no scratches, no dents, no need for additional repairs and I have all the necessary documents including the service book to make the sale.The year of the car is 2007 . It have  80.500Km  . Here you have some details about the car :

Diesel, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram, En ägare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Motorvärmare Dieselvärmare med tidur, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Svensksåld, Yttertemperaturmätare, PDC-parkeringssensor;

Few weeks ago a person saw the advert on blocket and told me that he is very interested in buying my car so I went to Sweden to make the transaction. I went to Stockholm two days after we discussed because I trusted his word, but when I arrived I called him and he didn't answered me for 2 whole days. Finally, on third day he answered and told me he couldn't raise the money to pay me.
      It's not about the money to bring the car there but I lost 4 days on the road for nothing. I am a serious person and I expect the same thing from a buyer, not like my last buyer that put me on roads for nothing. I was very disappointed.
     I want to make sure that you really intend to buy my car. This time I want to be sure I am dealing with a serious buyer with cash money available.
     You can see the pictures bellow .If you are interested in the car I will send you my phone number.
Let me know what your decision is !

With kind regards,

MAIL 3:

Hi,
will start the delivery.
              I am sure you will simply like the car and there won`t be any problems with the sale.  My phone number is: +44 191 645 0544 begin_of_the_skype_highlighting              +44 191 645 0544      end_of_the_skype_highlighting(you can call every day after 8PM). If I am not available you can speak with my wife.
             This is the web site of the shipping company: www.a-k-mensah.com

Thank you!
Harling,

xain
2 september 2010 ·

haha kul läsning detta. Jag är i kontakt med samma kille som ska sälja en S3 -06 för 90k. Kontakta den riktiga ägaren till bilen som redan hade polisanmält detta i våras. Sjukt att de inte kan få fast såna här skojjare. Hur svårt kan det vara?

Jag ska låta honom hållas lite. Ska med skriva att jag ska komma över och hämta bilen istället. Samtidigt frågar jag mig hur i helvete någon kan vara så dum så de kan gå på något sånt här, kan inte förstå det. Hade inte satt över 100kr till någon i ett annat land för en bil jag aldrig sett.

Saman_chawshin
3 september 2010 · 1 Inlägg

Hej !  Han försöker att lura mig också ! Kolla vad han har skrivit !!!!!

Ang. BMW 525i‏

.ExternalClass .ecxhmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.ecxhmmessage {font-size:10pt;font-family:Tahoma;} Hello,

I appreciate your intent of buying my Bmw. The car works and stands in perfect condition,I never had any problems with the engine. The price is 75,000SEK and i believe it is convenient for us both.
We are a nice couple of pensioners from United Kingdom (i have 64 and my beloved wife has 63 years old), we love spending our time (and money) travelling around the world.
Last year me and my wife had a nice place to stay during our winter holidays in Savedalen,Sweden. We bought the car there(in december) for 80,000SEK. It was a very good price for such a car and my wife was very satisfited.We used the car there during our vacantion(2 months).
We brought the car in UK hopeing to register it here but we faced out some problems. The price to register a second hand car here in Newcastle,UK is very high(around 35,000SEK). Also we realise that is very hard to drive a left hand car(like this) over here(in the UK the cars are right hand drive).
The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling,including service book.
I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. If you want I can email you more pictures with the vehicle.

PS: My swedish is limited at just a few words so i wish a lot to continue our conversation in english.

Regards,
Sven!

Hej,

Jag uppskattar din avsikt att köpa min BMW. Bilen fungerar och står i perfekt skick, hade jag aldrig några problem med motorn. Priset är 75.000 kronor och jag tror att det är bekvämt för oss båda.
Vi är ett trevligt par pensionärer från Storbritannien (jag har 64 och min älskade fru har 63 år gammal), kärlek Vi lägger vår tid (och pengar) som reser runt om i världen.
Förra året jag och min fru hade ett trevligt ställe att bo under vårt sportlov i Sävedalen, Sverige. Vi köpte bilen där (i december) för 80.000 kronor. Det var ett mycket bra pris för en sådan bil och min hustru var mycket satisfited.We använt bilen där under vår vacantion (2 månader).
Vi tog bilen i Storbritannien hopeing att registrera det här men vi möter några problem. Priset för att registrera en begagnad bil här i Newcastle, Storbritannien är mycket hög (cirka 35.000 kronor). Även vi inser att det är mycket svårt att köra vänster bil (som den här) över här (i Storbritannien bilarna är högerstyrd).
Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla nödvändiga dokument (undertecknat av mig) för försäljning, inklusive service bok.
Jag inser att det är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella situation tvingar mig att göra saker som jag inte skulle göra under normala omständigheter. Om du vill kan jag skicka dig fler bilder med fordonet.

PS: Min svenska är begränsad till några få ord så vill jag mycket för att fortsätta vårt samtal på engelska.

Hälsningar,
Sven!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang