Tryckrör draget över motorn på volvo 855 T-5R passar till alla eller?

855Affe
27 januari 2010 · 168 Inlägg

Som rubriken lyder?? Vissa säger att motorn kan ta skada om man byter till tryckrör draget över motorn? Stämmer detta för hade nämligen tänkt byta på min 855 T-5R -95 med steg 3 och 3" från turbo

Mvh

jok3 Lastbilsschaffis
27 januari 2010 · 886 Inlägg

Varför skulle motorn ta skada? Alla nya V70 turbo har väl tryckröret över motorn om jag vet rätt. Min Har det och den har inte tagit skada av det vad jag vet wink

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
855Affe
27 januari 2010 · 168 Inlägg

jok3 skrev:
Varför skulle motorn ta skada? Alla nya V70 turbo har väl tryckröret över motorn om jag vet rätt. Min Har det och den har inte tagit skada av det vad jag vet wink

Ne i och med att laddtrycket kan höjas lite mer men har bara hört ett ryckte om detta så tänkte fråga runt lite innan bara:)

Spiike
27 januari 2010 · 1 196 Inlägg

jag hade den "nya" dragningen sen böt jag till att jag har röret över motorn, tyckte bilen blev lite piggare för det är bättre flöde

855Affe
27 januari 2010 · 168 Inlägg

Spiike skrev:
jag hade den "nya" dragningen sen böt jag till att jag har röret över motorn, tyckte bilen blev lite piggare för det är bättre flöde

Låter kanon:) Tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang