Trimma sonata v6a

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
31 januari 2010 · 3 404 Inlägg

minihea skrev:
Men 200hk på en sugis och 200hk på en turbo bil så går väl sugisen bättre eller?

Jag kan inte svara på det då jag inte kört så många sugmaskiner men jag antar att sugmotorn kommer få en roligare mer "genuin" karraktär men grejjen med överladd är att du plockar ännu mer om man nu är ute efter att plocka kusar

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
NissanMotorsport
31 januari 2010 ·

Sen finns det ju döda hästar i gamla motorer, så en renovering av diverse saker, tänker inte nämna vad men..sen kan man ju även lätta bilen..

loop
31 januari 2010 · 297 Inlägg

Leta reda på en gammal http://sv.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Sigma och ta den motorn. De går bra och har över 200hk standard. Det verkar vara samma motor i grunden

Senast redigerat av loop (31 januari 2010)

minihea
31 januari 2010 ·

Bilen har gått 17000mil
Den har varit väl servad!

Med olja kamrem filter m,m

Men den går riktigt bra redan nu den går upp i 180km/h fort och finns massa att ge men är ju snö och halt som fan så har inte vågat ge mer ännu!

Men drog med min gamla sonata innan den gick sönder och då var jag uppe i 200 km/h och fans mer att ge så inget fel på motorerna!

Fin Ford falcon du har!
Har en Ford falcon -62 futura!!

Lite ovanliga bilar! Du får säga till om du behöver delar har typ 3 bilar i delar!smile

-68 borde ha samma delar typ!

Mvh

PerArne Mycke vill ha mer...
17 februari 2011 · 611 Inlägg

minihea skrev:
Tack för alla bra svar!

Motorn är en 3,0 l

G6AT V6 3,0 är benämningen

Har för mig att det är en  Mitsubishimotor!!

Har för mig att den har runt 150hk så det är ju inte utagit så många hk ur den motorn!

Hade en 3,0 v6 på min 605a och den hade 170hk orginalt!

Vad kommer det sig att dem inte har tagit ur så många hk på sonatan?

Dålig motor kanske?
Någon som vet några sidor på internet med delar trim m,m?

Mvh

Är inte den där gamla V6an en 12V motor?? 605an har kanske 24V motor och krämar ur mer effekt så.

//Per-Arne
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang