BMW E30 the way to be a JDM (RB25DET) //back from GATEBIL

evo_krolle BMR
14 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:

evo_krolle skrev:

Evo-Offer skrev:
se där ja=) men såg faktiskt ganska lätt o sätta i den motorn eller har jag fel?smile

haha ja de beror på hur mycket man lekt med sådant innan men jag har varit med om värre typ mickran med v-tech maskin smile nej de gick bra men det var en del ¨justerande¨ av diverse oem plåt _P

okey:) men hur kommer du göra?ska du regga om bilen med den motorn eller?

nej den kommar aldrig ställas inför rätten på de viset tongue om skitet håller hela säsongen så blir det helt enkelt en ny kaross till 2011 om jag inte står med en månad framför mig utan att ha ett skit att göra så jag kan bygga om allt tongue

Senast redigerat av evo_krolle (14 februari 2010)

Neo666
14 februari 2010 · 474 Inlägg

hehe grym projekt smile nice ide med nissan motor tongue ska följa trådet o se hur den blir smile själv sparar peng till en skyline motor o sen sätta in i en gammal rysk lada hehe
Mvh Arsen

evo_krolle BMR
14 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Neo666 skrev:
hehe grym projekt smile nice ide med nissan motor tongue ska följa trådet o se hur den blir smile själv sparar peng till en skyline motor o sen sätta in i en gammal rysk lada hehe
Mvh Arsen

haha ja man hoppas på att de blir bra men nu börjar jag faktiskt tro på de också tongue  jaja de kan också bli riktigt coolt en 2200 eller nått sånt då???

evo_krolle BMR
14 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:
vad går hela ombyggnationen på med motor och allt de tror du då?

ja bra fråga det beror ju på var man får tag i grejorna wink jag kan säga att jag är långt under 50K med allt lull lull jag har handlat extra som igentligen inte hade behövts bara för att kunna köra,men ska man börja räkna timmar i slutet av bygget så vet du också var det slutar roll

Neo666
14 februari 2010 · 474 Inlägg

evo_krolle skrev:

Neo666 skrev:
hehe grym projekt smile nice ide med nissan motor tongue ska följa trådet o se hur den blir smile själv sparar peng till en skyline motor o sen sätta in i en gammal rysk lada hehe
Mvh Arsen

haha ja man hoppas på att de blir bra men nu börjar jag faktiskt tro på de också tongue  jaja de kan också bli riktigt coolt en 2200 eller nått sånt då???

Ja jag tänkte med en lada 2200 billig o lätt i karossen, det finns en redan i ryssland ska försöka bygga en i Sverige oxå tongue här finns lite bilder om du vill se hur den blev som e i Ryssland smile

http://www.team-bhp.com/forum/internati … 18-ne.html

fredde85
15 februari 2010 · 1 798 Inlägg

grymt bygge du gör tummen upp för det lite udda med nissan motor men udda är bra o de är ju ingen dålig motor heller så

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
evo_krolle BMR
15 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Neo666 skrev:

evo_krolle skrev:

Neo666 skrev:
hehe grym projekt smile nice ide med nissan motor tongue ska följa trådet o se hur den blir smile själv sparar peng till en skyline motor o sen sätta in i en gammal rysk lada hehe
Mvh Arsen

haha ja man hoppas på att de blir bra men nu börjar jag faktiskt tro på de också tongue  jaja de kan också bli riktigt coolt en 2200 eller nått sånt då???

Ja jag tänkte med en lada 2200 billig o lätt i karossen, det finns en redan i ryssland ska försöka bygga en i Sverige oxå tongue här finns lite bilder om du vill se hur den blev som e i Ryssland smile

http://www.team-bhp.com/forum/internati … 18-ne.html

nice hahah å de var ju en jävla flås dom fick i sugar 2105an wink

evo_krolle BMR
15 februari 2010 · 1 513 Inlägg

fredde85 skrev:
grymt bygge du gör tummen upp för det lite udda med nissan motor men udda är bra o de är ju ingen dålig motor heller så

tackar!! big_smile

RobinS2
16 februari 2010 · 1 067 Inlägg

Fan det ser riktigt nice ut det här krolle! Udda men svincoolt! kommer självklart följas big_smile ska skicka tobbes nummer ang insuget smile kommer bli grymt under denna huven wink Lycka till!

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
evo_krolle BMR
16 februari 2010 · 1 513 Inlägg

RobinS2 skrev:
Fan det ser riktigt nice ut det här krolle! Udda men svincoolt! kommer självklart följas big_smile ska skicka tobbes nummer ang insuget smile kommer bli grymt under denna huven wink Lycka till!

tackar big_smile ja de ska ju gå lite bättre än innan smile

evo_krolle BMR
16 februari 2010 · 1 513 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/861239_wbymx1.jpg


mer skit inhandlat

evo_krolle BMR
16 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:
fan va najs insug..men var de inte du som skulle hålla nere kostnaderna?wink

TYST!!! tongue jo men det e ju som vanligt men nu e de slut!! för idag ialf lol


BTw samma som jag hade på evon

Senast redigerat av evo_krolle (16 februari 2010)

evo_krolle BMR
16 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:

evo_krolle skrev:

Evo-Offer skrev:
fan va najs insug..men var de inte du som skulle hålla nere kostnaderna?wink

TYST!!! tongue jo men det e ju som vanligt men nu e de slut!! för idag ialf lol


BTw samma som jag hade på evon

haha det blir väl lätt så..vad tror du det komemr bli i effektväg då?

skriver som dom stora pojkarna inom bil världen 280 ++ lol  haha nej vi börjara lungt i med motorn e o öppnad å skyline e ju inte direkt kända för sin utomordentliga olje pumpar å sina 100tusenmils lager tongue så jag satsar på en mild mapp där jag landar på ca400-450 maskin hästar så får jag se om den blir körbar med det.. å funkar de går jag på lite till till ca 500 sen får de räcka för det är vad botten klarar enligt ¨DOM¨ som vet?! tror dock den tål betydligt mycket mer men frågan är som vanligt hur länge?????

evo_krolle BMR
17 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:

evo_krolle skrev:

Evo-Offer skrev:

haha det blir väl lätt så..vad tror du det komemr bli i effektväg då?

skriver som dom stora pojkarna inom bil världen 280 ++ lol  haha nej vi börjara lungt i med motorn e o öppnad å skyline e ju inte direkt kända för sin utomordentliga olje pumpar å sina 100tusenmils lager tongue så jag satsar på en mild mapp där jag landar på ca400-450 maskin hästar så får jag se om den blir körbar med det.. å funkar de går jag på lite till till ca 500 sen får de räcka för det är vad botten klarar enligt ¨DOM¨ som vet?! tror dock den tål betydligt mycket mer men frågan är som vanligt hur länge?????

jo de tär ju de men 4-450 lär nog räcka för en sån lätt bil;)

ja man kan ju hoppas å nu är det ny dag så det blev en gt30bb handlad nu också tongue hoppsan

evo_krolle BMR
17 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:

evo_krolle skrev:

Evo-Offer skrev:

jo de tär ju de men 4-450 lär nog räcka för en sån lätt bil;)

ja man kan ju hoppas å nu är det ny dag så det blev en gt30bb handlad nu också tongue hoppsan

se där ja..vad står bb för?

ballbearing (kullagrad)

evo_krolle BMR
17 februari 2010 · 1 513 Inlägg

Evo-Offer skrev:

evo_krolle skrev:

Evo-Offer skrev:

se där ja..vad står bb för?

ballbearing (kullagrad)

jaha okey=) sån som jag kör med dåsmile

jaja men wink

evo_krolle BMR
18 februari 2010 · 1 513 Inlägg

mer grejor handlat nu kardan på väg hem nu så jag kan bygga en som passar till mitt bygge:)

sen har jag börjat vela om jag ska orka bygga om den till 5bult istället då det är 10ggr lättare att hitta stora och framförallt breda fälgar så man får fäste sen.. eller om någon vet någon som breddar plåtisar för en vettig peng men då är det problem med att hitta stora sådanna sad

ska försöka ta ett ryck på kördag med skrotet igen så det händer något..

RobinS2
19 februari 2010 · 1 067 Inlägg

Så det blev affär med Tobbe wink hehe grymt insug!

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
evo_krolle BMR
20 februari 2010 · 1 513 Inlägg

RobinS2 skrev:
Så det blev affär med Tobbe wink hehe grymt insug!

jo då det blev de men de var ju ett jävla spjlhus tongue jag ska svetsa om flänsen tänkte jag så jag får på ett mindre spjäll..

evo_krolle BMR
20 februari 2010 · 1 513 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/863560_uho7xm.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/863561_wacg7w.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/863562_t19rb6.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/863563_93kcwc.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/105309/863565_lphr51.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang