TBOC_Razor
Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 februari 2010
· 6 170 Inlägg
hotrodder skrev:
Övrig "kritik" Dessa efterhand monterade mätre på a-stolpen suger fett. Aeron har original laddmätare ovanför temp/tank i huvudinstrumentgruppen. Sen e inte bilprovningen speciellt impade av extra mätare på a-stolpen. Diodsjukan som många verkar lida av fattar jag bara inte... Oranga skärm sidoblinkers ser inte så fränt ut men, det finns ju skitsnygga "original" med vitt/tonat glas (plocka från en 9000cs på skroten) En diodlampa i dessa ser så propert ut med den moderna funktionen som diodlampan ger jämfört med det här eftermarknads-skräpet som inte ser bra ut men som alla verkar gå igång på.
Bara en liten instickare här.
Mätaren du talar om är ingen laddtrycksmätare utan den visar luftmängden/massan som motorn får i sig och mäter således inte tryck utan volym. Och som sagt så sitter den mätaren ändå bara på ett fåtal bilar (relativt mot antalet 9-5:or).
hotrodder skrev:
Skaffar man ett beg. instrumenthus från en Aero (kolla tex. med http://www.sdcc.se/) Så har du ju en laddmätare som sitter som en smäck istället för tonårsdetaljen på a-stolpen. Eller ännu värre, som du själv anser dessa på stativ. Men visst e smaken som baken
Att byta till ett annat instrumenthus är ändå ett ganska stort jobb och dom flesta drar sig för att skruva såpass "djupt" i bilen, därför är inte detta ett bra sätt att skaffa "laddtrycksmätare".
Dessutom så vill nästan alla som vill ha en laddtrycksmätare ha en graderad mätare och det är inte originalet som sitter i bilen.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P