Oljetrycksmätare

Gti_Goffe
27 maj 2006 · 62 Inlägg

Tjena, ska koppla in en oljetrycksmätare i a-stolpen, men vill ha kvar den orginala mätarn som blinkar om oljetrycke sjunker, tänkte då köpa en sån koppling där du kan koppla in både den orginala och från den i a-stolpen, nån som vet vad det är för gänga jag ska ha till min bil och var jag kan köpa en sån kallad t-koppling?

Tack på förhand

Linus

Todé
Gti_Goffe
27 maj 2006 · 62 Inlägg

Gti_Goffe skrev:
Tjena, ska koppla in en oljetrycksmätare i a-stolpen, men vill ha kvar den orginala mätarn som blinkar om oljetrycke sjunker, tänkte då köpa en sån koppling där du kan koppla in både den orginala och från den i a-stolpen, nån som vet vad det är för gänga jag ska ha till min bil och var jag kan köpa en sån kallad t-koppling?

Tack på förhand

Linus

Ingen som vet?

Todé
bumpe Lastbilsmekaniker
27 maj 2006 · 3 878 Inlägg

ISA motorsport lr jh-teknik har sånt iaf..

Gti_Goffe
27 maj 2006 · 62 Inlägg

bumpe skrev:
ISA motorsport lr jh-teknik har sånt iaf..

webbadress?

Todé
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
27 maj 2006 · 3 180 Inlägg

biltema har annars olika t-kopplingar för montering av oljetrycksmätare, tror dom kostar en tjuga wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Gti_Goffe
27 maj 2006 · 62 Inlägg

NITROUS skrev:
biltema har annars olika t-kopplingar för montering av oljetrycksmätare, tror dom kostar en tjuga wink

okej, undras va de kan va för gänga på den till min bil? har den inte hemma, men hade velat ha koppling tills den kommer hem på onsdag, men kan ju alltid beställa 2st smile

Todé
Daniel
27 maj 2006 · 671 Inlägg

Biltemas T-kors är gjorda för biltemas givare. Biltemas givare har en skum konisk gänga.

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
27 maj 2006 · 3 180 Inlägg

GTI-goffe: det är inte så att du har som jag, ett "hål" för original oljetrycksvarnaren och sedan ett hål bredvid som man kan montera givare för oljetryck i?
jag köpte biltemas oljetrycksmätare och givaren passade direkt så man behövde inga nipplar eller dylikt

Senast redigerat av NITROUS (27 maj 2006)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Gti_Goffe
28 maj 2006 · 62 Inlägg

okej NITROUS, det har jag inte kollat med de kan mycke väl vara så, ska kolla detta, annars e mätarna o det köpta på realcar!

Todé
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang