6573
Sök

Slipat in ventiler men en läcker ytterst lite, kan de gå till sig av sig självt eller måste jag ta isär det igen?

Gréve
497 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
ja som rubriken lyder, verkar som att en ventil läcker ut lite komp men det är så pass lite så den fungerar att använda ändå och den går skapligt bra.. lär jag ta isär det igen och slipa på ännu mera eller kan det gå till sig med tiden med tanke på att ventistyrningar och sånt är schysst så den lägger sig ju rätt hela tiden.

1 422 Inlägg
6 februari 2010
Läcker det komp är det bara att ta lös och köra om. När du slipar in ventiler är det en bra idé att vaccumtesta innan man sätter tillbaka allt så man vet att det blir tätt och bra smile Läcker det komp är det ingen höjdare alls, då är ventilerna ganska otäta. Säker på att det är ventil och inte något annat som läker?

Gréve
497 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
okej, ja jag är säker på det men de är väll bara å göra om å göra rätt då tongue

1 422 Inlägg
6 februari 2010
Yes. Gör om, gör rätt bara wink Tråkigt när saker inte går som det är planerat från början men shit happends. Har du någon tillgång till en vakuumpump (stavning?!) så är ju det riktigt bra smile Då ser du om det är tätt från början.

För att vara säker på att det är någon ventil som läcker kan du annars (om du har tillgång till trycklyft) köra tryckluft genom tändstifthålet. Du får självklart ha någon adapter för tändstiftet som du trycker ner så det blir tätt. Se till att ventilerna står i stängt läge, lås motorn på valfritt vis och släpp på med luft, om det läcker så ska du höra det, är det en avgasventil så pyser det luft ur avgasröret annars insuget på insugssidan smile

Gréve
497 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
okej ja de var ju smart, med tryckluften där tongue men vakuum pump är det sämre med

Sök