Unrdrar hur det funkar med att "diffa" bilen. Jag fattar ju att om man svetsar så har man ju samma på bägge hjulen men undrar hur det funkar med en diff som man köper o monterar i.. Borde man inte få lite problem vid styrning mm när man svetsar!
Rätta mig på det jag har fel om o skriv vad ni själva vet då en annan inte riktigt har koll på detta!! Jag undrar även var jag kan få tag på en!!
svetsa så får du ju svårt att svänga plus slitage på framdäck men en tex lameldiff tillåter ju däcken vid ingen belastning att kunna ha lite skillnad i fart tex svängningar
Senast redigerat av Karlzzon The One (28 maj 2006)
Karlzzon The One skrev: svetsa så får du ju svårt att svänga plus slitage på bakdäck men en tex lameldiff tillåter ju däcken vid ingen belastning att kunna ha lite skillnad i fart tex svängningar
På en framhjulsdriven bil får du väl ändå inte probs med att bakdäcken slits....men framdäcken slits desto mer. Hade en skuren diff på en kadett jag hade förut, funkade inge bra alls då den diffade 100% överallt, var näst intill okörbar. Så att svetsdiffa e fwd är ingen höjdare iaf....bättre då att köpa en riktig diff som kanske bromsar 30% eller nåt liknande.
Karlzzon The One skrev: svetsa så får du ju svårt att svänga plus slitage på bakdäck men en tex lameldiff tillåter ju däcken vid ingen belastning att kunna ha lite skillnad i fart tex svängningar
På en framhjulsdriven bil får du väl ändå inte probs med att bakdäcken slits....men framdäcken slits desto mer. Hade en skuren diff på en kadett jag hade förut, funkade inge bra alls då den diffade 100% överallt, var näst intill okörbar. Så att svetsdiffa e fwd är ingen höjdare iaf....bättre då att köpa en riktig diff som kanske bromsar 30% eller nåt liknande.
4000Kr kostar "Lock" diff till golf vxl lådor dvs 100% diff hela tiden årent runt....det är kanon om du ska köra på strippen och vill ha grymt fäste sliter däck som fan och kan bli mer svårstyrd men vill man ha grepp så är det riktig lock diff som gäller.