Hej gott folk.
Fick ett trevligt samtal i morse om att jag fick jobbet som jag hade sökt, så är på ett grymt bra humör

Jag kommer att börja pendla 8-10 mil/dag och tror diesel skulle vara det bästa alternativet för att spara in pengar.
Är väldigt intresserad utav en Bmw 320/330 med M-paket eller en A4 1.9/2.5 quattro med S-line. Gäller årsmodell 2002-2004 på båda bilarna och jag har en budget på max 150.000:- vill inte behöva lägga ut mer pengar.
Har kollat en del på blocket och jämfört båda bilarna och tycker personligen att Bmw verkar vara betydligt bättre utrustade än vad Audi är. Det andra positiva med Bmw är att den har kedja och Audi kamrem vilket kostar en del att byta.
Har läst en hel del om båda bilarna på
www.autopower.se respektive
www.nordicaudi.com och har en del kött på benen men ändå inte tillräckligt för att göra ett klokt beslut.
Om vi pratar om bränsleförbrukning, stads/blandad/landsväg körning på dessa bilar, vilken kommer man billigast undan med?
320?
330?
1.9 q?
2.5 q?
Finns det några kända fel när det gäller Bmw/Audi diesel bilarna?
Skatten är ganska lik mellan alla tycker jag, ligger mellan ca 5000-7000:-/år
Har heller inte bestämt mig om jag ska ha en kombi, sedan eller coupé. Det lutar mest åt kombi pga mest utrymme men inget är 100% ännu.
Är i dagsläget mest inne på att köpa mig en Bmw, men är ett svårt val då Audi alltid stått mig nära hjärtat

Tacksam för lite tips/information kring bilarna.