Precis som ämnet frågar, någon som har en aning om hur man trycksätter en mindre mc förgasare inför en turbo installation? har googlat som en dåre men inte hittat något
Tack för den, men tyvär blev jag inte mycket smartare
det är på en enstånkare jag tänkte smälla dit en stressfläkt, o då på en förgasare me throttel o inte spjäll eller va de nu e för något så fick inte riktigt ihop något nyttigt alls från de
Tack för den, men tyvär blev jag inte mycket smartare
det är på en enstånkare jag tänkte smälla dit en stressfläkt, o då på en förgasare me throttel o inte spjäll eller va de nu e för något så fick inte riktigt ihop något nyttigt alls från de
Har du inte vaccumförgasare, så montera dit en sådan i så fall. "Normal trottelförgasare" ger övervägade risk för gashäng när det blir tryck på. Trycksatt Vaccum förgasar fungera skitbra tillsammans med Turbo. Ett bra montage kräver ingen som helst ombestyckning från NA.
Förgasare före Turbon är 1800-tal.
Flottörhuset ska vara totalt tätt och trycksättas av Turbotrycket, via ett Pitotrör som sitter i röret mellan turbon och förgasaren. Det är väldigt viktigt att trycket i flottörhuset inte sjunker, då magrar bränsleblandningen ut. Även Avluftningen till trotteln ska monteras mot "Plenumkammaren" för att tryckskillnaden ska bli rätt. Det är inte så konstigt som det låter.
DEt finns dom som tycksatt trottelförgasare också, men det verkar verkligen riskabelt. Man måste känna 110% säkerhet att gasen går tillbaka.