tyskstukpunktde skrev:
Vinterfälgarna hade jag inte brytt mig om nämnvärt. Tummen upp för en E36'a som verkar vara i bra skick f.ö.
Jag håller med någon här om ett par saker annars går jag tvärt mot de flesta.
För att få en bil att helt förändra sitt utseende så krävs egentligen bara en enda sak, rätt stance. 17" är kanon på en E36'a & du har ett stort urval med allt från OZ futura/mito till RH, BBS RS osv. En 3-splits fälg med lite bredare fälgkant. Sedan sänker du bilen efter höjden på fälgen. Man hittar coilovers till en riktigt billig peng numera & det är den absolut bästa investeringen för ett nytt utseende.
Xenon/angeleyes mm har jag inte alls mycket för. Varför inte bara köpa gul film till lyktorna eller köra smoked? Samma gäller dimljusen om du nu vill ha kvar dem dvs.
Jag hade lackat nedre delen av fronten i samma vita kulör som resten av bilen, njurarna pianoblanksvarta & samma sak med listerna som går runt den. Hade inte lackat dem vita då kontrasten försvinner helt. Du kan kika på min E36'a så får du en uppfattning om hur det ser ut.
Vad du än gör så besudla inte din vackra bil med plastpaket från någon tillverkare, håll dig borta från M3-speglar som våldtas varje dag vilket lett till att de knappt passar på m3'an längre. Kjolpaketet från en bmw m3 funkar men det går att få bra stil på bilen utan det.
Kolla i den här tråden för lite inspiration:
http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.php? … ;start=670