Krock under prövotiden?

mx-tommi
11 februari 2010 · 16 Inlägg

Tja!

Nu är det såhär att jag råkade köra på en bil bakifrån idag och det blev mindre skador på bilarna..Jag har haft körkortet i knappt en månad och jag undrar ifall mitt körkort kan ryka bara för den lilla grejen?


Mvh Tommi

fredde_petermann
11 februari 2010 · 233 Inlägg

klantigt värre smile nej det tror jag inte jag har det själv på prov och blitt stoppad men dom satte inte ens en prick dom vara mig inte ens  var och lekte på en parkering  och det stog bilar där det tyckte dom inte om

Audi frälst
MeloveGolf Vw trimmare
11 februari 2010 · 2 995 Inlägg

knappast shit happends...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Saffranskalle Palfinger tekniker
11 februari 2010 · 1 248 Inlägg

det kommer det inte att göra. gjorde samma sak fast jag "lekte" och körde in i sidan på en bil. det ända som hände var att jag blev 2000.- fattigare

Volvo Xc70 (2001)
mx-tommi
11 februari 2010 · 16 Inlägg

VKN_940 skrev:
det kommer det inte att göra. gjorde samma sak fast jag "lekte" och körde in i sidan på en bil. det ända som hände var att jag blev 2000.- fattigare

2000 kr är ju inget. Jag får betala 6000 kr sad

gamlingen
11 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Man förlorar inte körkortet nå lättare. det är precis samma regler som annars,, förutom att OM man förlorar det så måste man ta om det. Finns ca 1miljon trådar i detta ämne

Saffranskalle Palfinger tekniker
11 februari 2010 · 1 248 Inlägg

mx-tommi skrev:

VKN_940 skrev:
det kommer det inte att göra. gjorde samma sak fast jag "lekte" och körde in i sidan på en bil. det ända som hände var att jag blev 2000.- fattigare

2000 kr är ju inget. Jag får betala 6000 kr sad

aj det sved lite mer i plånboken. neutral

Volvo Xc70 (2001)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
11 februari 2010 · 2 307 Inlägg

Ganska otroligt få som egentligen vet vad prövotid innebär.

Sjukt nog så e dom flesta folk som har prövotid å dom bör ju ha tagit körkort ganska nyligen å borde ju ha det ganska klart för sig.

Du blir INTE av med körkortet lättare för att du har prövotid.

ENDA skillnaden e ett OM du gör något som gör att du blir av med kortet så MÅSTE du ta om det oavsett hur länge du blir av med det.

När du INTE har prövotid får du automatiskt tillbaka kortet om spärrtiden e under en viss tid.

tiden kommer jag inte ihåg just nu antingen 6 eller 12 månader.

Å varför fråga på GORG varför inte kolla upp det på Transportstyrelsen

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Volvo_Mannen Volvoskadad
11 februari 2010 · 6 017 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Ganska otroligt få som egentligen vet vad prövotid innebär.

Sjukt nog så e dom flesta folk som har prövotid å dom bör ju ha tagit körkort ganska nyligen å borde ju ha det ganska klart för sig.

Du blir INTE av med körkortet lättare för att du har prövotid.

ENDA skillnaden e ett OM du gör något som gör att du blir av med kortet så MÅSTE du ta om det oavsett hur länge du blir av med det.

När du INTE har prövotid får du automatiskt tillbaka kortet om spärrtiden e under en viss tid.

tiden kommer jag inte ihåg just nu antingen 6 eller 12 månader.

Å varför fråga på GORG varför inte kolla upp det på Transportstyrelsen

Jag håller med på vart enda ord!

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang