Varning nr 2 på kortet.

Helvete
13 februari 2010 · 32 Inlägg

Lång historia kort:

Fortkörning nr 1: klarar kortet med hjälp av papper från min arbetsgivare och får en varning i 2 år.
Kör som man bör med en varning tills varningen försvunnit.

Fortkörning nr 2: blir stoppad nästan exakt 2 månader efter att varning nr 1 har gått ut.

Har nu "avtjänat" ca 3 månader på varning 2 och har fått höra att om man blir tagen igen efter avtjänad varning 2 och får en tredje inom en viss tid efter varning 2 så tar dom kortet permanent för en. Alltså man måste ta om kortet när man lyckats få ett nytt lämp.

Min fråga är: vet någon hur lång tid man måste ligga lågt efter varning 2 för att inte bli av med kortet när nästa varning kommer?

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!
BMW 328i (1996)
sveaochedith
13 februari 2010 · 605 Inlägg

lär dig av dina misstag istället?

MeloveGolf Vw trimmare
13 februari 2010 · 2 995 Inlägg

Har du papper på så kallade varningar från länsstyrelsen eller är det nått någon sagt till dig?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Helvete
13 februari 2010 · 32 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Har du papper på så kallade varningar från länsstyrelsen eller är det nått någon sagt till dig?

Har papper på båda.

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!
BMW 328i (1996)
Helvete
13 februari 2010 · 32 Inlägg

sveaochedith skrev:
lär dig av dina misstag istället?

Eeeeeh..... Ta du din 240 och kör som DU vill, och låt mig köra som JAG vill.
"Har du inget vettigt att säga, så kan du väl äta något vettigt iaf"

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!
BMW 328i (1996)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
13 februari 2010 · 2 203 Inlägg

Helvete skrev:

sveaochedith skrev:
lär dig av dina misstag istället?

Eeeeeh..... Ta du din 240 och kör som DU vill, och låt mig köra som JAG vill.
"Har du inget vettigt att säga, så kan du väl äta något vettigt iaf"

Han har rätt och du har fel.

Uppför dig i trafiken och ge fan i att skaffa varningar hela tiden.

MeloveGolf Vw trimmare
13 februari 2010 · 2 995 Inlägg

Helvete skrev:

MeloveGolf skrev:
Har du papper på så kallade varningar från länsstyrelsen eller är det nått någon sagt till dig?

Har papper på båda.

Då är du ju verkligen under span, eller har du spettat polisens dotter? kanske käftat rejält med snuten? Aldrig hört talas om någon som fått en skriftlig varning för fortkörning, spärrlinjer, stoppskyltar eller nått annat...


Vill du veta vad som gäller får du ringa länsstyrelsen dom är dem enda här som kan ge ett 100% korrekt svar..

Senast redigerat av MeloveGolf (13 februari 2010)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Rquired Allmänt envis
13 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Helvete skrev:
Lång historia kort:

Fortkörning nr 1: klarar kortet med hjälp av papper från min arbetsgivare och får en varning i 2 år.
Kör som man bör (med en varning) tills varningen försvunnit.

Fortkörning nr 2: blir stoppad nästan exakt 2 månader efter att varning nr 1 har gått ut.

Har nu "avtjänat" ca 3 månader på varning 2 och har fått höra att om man blir tagen igen efter avtjänad varning 2 och får en tredje inom en viss tid efter varning 2 så tar dom kortet permanent för en. Alltså man måste ta om kortet när man lyckats få ett nytt lämp.

Min fråga är: vet någon hur lång tid man måste ligga lågt efter varning 2 för att inte bli av med kortet när nästa varning kommer?

Fortsätt med det, så slipper du vara rädd för att bli av med kortet. 328i är en rolig bil men det går förstås att hålla igen ändå...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
JonR
13 februari 2010 · 3 259 Inlägg

Helvete skrev:

sveaochedith skrev:
lär dig av dina misstag istället?

Eeeeeh..... Ta du din 240 och kör som DU vill, och låt mig köra som JAG vill.
"Har du inget vettigt att säga, så kan du väl äta något vettigt iaf"

Just den inställningen som skaffat dig "varningarna"..... Ändra på den så har du inga problem med varken polis eller körkort...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Helvete
13 februari 2010 · 32 Inlägg

Rspeter skrev:

Helvete skrev:

sveaochedith skrev:
lär dig av dina misstag istället?

Eeeeeh..... Ta du din 240 och kör som DU vill, och låt mig köra som JAG vill.
"Har du inget vettigt att säga, så kan du väl äta något vettigt iaf"

Han har rätt och du har fel.

Uppför dig i trafiken och ge fan i att skaffa varningar hela tiden.

Har tanken någon gång slagit dig att det kanske finns andra intressen inom motorsport/motor än bankörning? Köper jag en bil med resurser anser jag att dom är till för att användas.

Har någon av er någon koll på vare sig hastighet eller omständigheter i mina fall???

Det är sådana som ni två som gör det omöjligt att både hålla given hastighetsbegränsning samt att införa fri fart under ansvar i Sverige.

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!
BMW 328i (1996)
Helvete
13 februari 2010 · 32 Inlägg

Men shit vilka "poliser" alla var här då!? Jag ställde en fråga angående lagstiftning, jag bad INTE om en moralpredikning.

Gud som haver bilen kär,se till mej som gasglad är , vart jag mej än i världen vänder ska jag skapa svart ränder..AMEN.!!!
BMW 328i (1996)
JonR
13 februari 2010 · 3 259 Inlägg

Helvete skrev:

Rspeter skrev:

Helvete skrev:
Eeeeeh..... Ta du din 240 och kör som DU vill, och låt mig köra som JAG vill.
"Har du inget vettigt att säga, så kan du väl äta något vettigt iaf"

Han har rätt och du har fel.

Uppför dig i trafiken och ge fan i att skaffa varningar hela tiden.

Har tanken någon gång slagit dig att det kanske finns andra intressen inom motorsport/motor än bankörning? Köper jag en bil med resurser anser jag att dom är till för att användas.

Har någon av er någon koll på vare sig hastighet eller omständigheter i mina fall???


Det är sådana som ni två som gör det omöjligt att både hålla given hastighetsbegränsning samt att införa fri fart under ansvar i Sverige.

Är man över 18år och har körkort anser jag att man ska ha moral och vett att lära sig av sina misstag samt ha respekt för lagen.

Senast redigerat av JonR (13 februari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Hamilton
13 februari 2010 · 8 873 Inlägg

Eftersom tråden är i sandlådenivå så låser vi här.
Trådskaparen får all nödvändig information om han kontaktar Transportstyrelsen.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang