Import bestämmelser för 2005 dodge magnum

dumpis
15 februari 2010 · 133 Inlägg

har planer på att köpa en importerad dodge magnum hemi -05 från usa.
den står i sverige. tull och moms osv är betald på den.

endast reg bes kvarstår. är det någon som vet om det kan ställa till problem med bullerprov, avgasrening osv?

ngra tips på vad man ska tänka på?

mackan_108
16 februari 2010 · 19 Inlägg

hejsan skrev i din andra tråd med andra ord fick jag svar på tal där det är den billiga på blocket.
jag är skeptisk till den bilen då den säljs så mycket mycket billigare en alla andra.
jag köpte mig en magnum 5,7L hemi som hadde rullat 5900 mil i onsdags för 155 000 som jag pruta ner från 169 900 det tycket jag var billigt om man kollar vad andra tar för dom som har rullat runt 6 då ligger priset på 210 å upp.!
varför gör inte bilfirman en besiktnings kontroll av bilen och sen säljer den för 150 + ?! för mig känns det som nått lurt! men mitt tips är att åk och kolla på bilen.!
det enda du behöver tänka på på den bilen är att du MÅSTE sätta på sida blinkers på skärmarna.!
men var NOGA med att kolla igenom bilen HELT! jag frågade bilfirman om det fans reservdäck i bilen för jag var för slö för att kolla, där fick jag skylla mig själv där fans inget däck sen, samt att säkrings dosan satt lite löst m.m. (batteriet samt säkringarna sitter vid reservjulet) bor du nära den så är det ju värt att kolla.
jag bor i stockholm och flög ner till malmö för att köpa min (då den var mycket billigare en alla andra) och   den var inte riktig som annonsen beskrev men det löste jag med prutning hehe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang