du måste lära dig att man ska besikta bilar i Timrå, inte Sundsvall... bara ombyggda fordon som uppskattas i Sundsvall annars är dom griniga som fasen där..
Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
du måste lära dig att man ska besikta bilar i Timrå, inte Sundsvall... bara ombyggda fordon som uppskattas i Sundsvall annars är dom griniga som fasen där..
Läcker bil som alltid kul med jänkare på garaget, bra att du tar hand om den och piffar upp den.
Undrar bara hur fan kan dem sätta en 2a på en ratt? försämrad körbarhet hur? va bes. gubben för klen och orkade inte vrida hjulen utan servo, är det ditt problem då? sånt där blir man bara less på. Okej vore en sak om ratten va typ 1 decimeter stor o trekantig men..
Läcker bil som alltid kul med jänkare på garaget, bra att du tar hand om den och piffar upp den.
Undrar bara hur fan kan dem sätta en 2a på en ratt? försämrad körbarhet hur? va bes. gubben för klen och orkade inte vrida hjulen utan servo, är det ditt problem då? sånt där blir man bara less på. Okej vore en sak om ratten va typ 1 decimeter stor o trekantig men..
"Den skymde hastighetsmätaren" Jag har en 12" vanlig grant ratt hoppas den är godkänd den som sitter i nu är 10"
Funkar inte det vet jag inte vad jag gör för originalrattar är svåra att få tag på
"Den skymde hastighetsmätaren" Jag har en 12" vanlig grant ratt hoppas den är godkänd den som sitter i nu är 10"
Funkar inte det vet jag inte vad jag gör för originalrattar är svåra att få tag på
Ahaja, men då har jag en billetratt i vad jag tror är 13.5" som är väldigt läcker till salu, om det vore intressant den är nog godkänd, känns ganska stor.
Bara hojta till på pm om du är sugen, halva nypris iaf och den är nära nog ny.
Efter att jag renoverade bromsarna bak blev burnouts lite av ett problem så en linelock är beställd
Den funkar som så att du trycker ner bromspedalen trycker in den fjädrande knappen som aktiverar linelocksolenoiden som sitter monterad mellan bromscylindern och de främre hjulen, Släpper sedan bromsen och trycker full gas och du gör då en burnout med låsta framhjul och släppta bakbromsar när du sedan släpper knappen rullar bilen frammåt
Nämnde väll lite i tidigare inlägg vad jag planerar att göra men jag har lite problem med värmen på bilen och detta på lite olika sätt
Dels så kokar bilen vid kraftig påfrestning "lek/burn mm" och detta fick jag höra att jag skulle slippa om jag fimpade mina elfläktar och monterade orginalfläkten och gjorde en egen riktg tunnel från kylaren
Tänkte även åka upp på ss custom och ta en titt på deras nya alukylare de fått hem till min bil och hoppas detta kan hjälpa kylningen lite
Problem nr 2 med värme är den varma luften som stannar under huven och bla slår ut startmotorn
Detta ska jag lösa genom att ta bort innerskärmarna och ge motorn och på så sätt få ut/in mer luft
Detta gör det även möjligt för mig att montera headers <3
Install the Hotchkis Tubular (stock type) A-Arms on your 64-72 GM A-Body including Chevelle, El Camino, GTO and 442 and gain vastly increased handling and control. These TIG welded; bolt-on arms offer premium quality construction for ultimate performance and a great look. Smooth operating polyurethane bushings in the 4130 billet cross shaft allow the arms to move through their travel easily. Finished in gloss black powder coat, the arms are ready to install and are complete with premium ball joints and polyurethane droop stops. Easy installation with no vehicle modifications required. For even greater handling improvements combine with the Hotchkis Performance Tubular Lower A–Arms.
64-72 GM A-BODY ANTI HOP BARS jag vet inte hur dem ska sitta men jag är ganska säker på att jag behöver dem fråga znurf mfl