3323
Sök

Vart ska man börja?

2 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
Hej på er!

Har inte varit så intresserad av bilar innan, men fick för ett tag sen en flipp och blev sjukt intresserad! smile. Är nu på väg med att ta körkort och sparar till en bil att leka och meka med.

Kruxet är bara att jag inte har någon som helst koll på något vad det gäller bilar (zip, zero, nada, nothing, verkligen ingenting). Så tänkte kolla med er bilkunniga om vart man ska börja lära sig.
Finns det någon bra "introduktionskurs" eller liknande som tar upp grundbegrepp och förklarar hur allt hänger ihop? Vore mycket tacksam för länkar till relativt strukturerad information i ämnet!

Så snart jag fått ihop lite slantar och fått mitt förarbevis återkommer jag med lite bilder och specs. på något tuffigt "vrålåk" cool

Ha de gott!

5 710 Inlägg
29 maj 2006
Rätt bra sida om du fixar engelskan:
http://auto.howstuffworks.com/

MVH Jonas
..............

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
29 maj 2006
köp en skrotbil och plocka sär fundera och sätt ihop finns inget bättre sätt att lära sej på än det...
att bara sitta och läsa ger nog inte så mycket skulle jag tro...eller så har man bara bensin i blodet helt enkelt
de är altså inget man lär sig på en vecka om man säger så=)
Senast redigerat av Team_Ford (29 maj 2006)

2 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
Tusen tack för tipsen!

Jag lär återkomma med ytterligare frågor när jag väl fått tag på något att meka med smile.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
30 maj 2006
har du någon polare som håller på med bilar? är mekaniker osv? häng med dom i verkstan så lär du dig mycke på det!

Team Insane Racing

Sök