Hej, Vid efter gaspådrag så hör jag hur kamkedjan snuddar vid "väggen" har också öppnat och sett lite slitage på sidan vid kamkedja. Tycker detta är underligt eftersom den bara gått 8000mil. Dock är den ju gammal? Jag ska byta kamkedjan & spännaren, Kanske bara är spännaren som gett efter?
Några tips om hur ja lättast byter spännaren? Kedjan har jag redan koll på.
Det är en nolla framför 8000 så antar de Den är Gubbkörd sist, Men innan det vet jag inte Tack, var osäker på spännaren eftersom jag är van vid kamremm
Imorgon byter ja kedjan, spännarn. Olja, filter, stift, styrleder, Vdäck, batteri. Dyr dag. Ger min nyinköpta bil lite kärlek! Man vet ju aldrig hur dom tagit hand om bilen.
Spännaren byts utifrån, och ja den kan vara väldigt sliten på 8000 mil beror på hur den körts.
Du, Vet man inte snackar man inte. Spännaren byts fan inte utifrån....
Kan inte skriva vad jag känner mot sånna som är fulla utav skit för forumsreglerna gillar inte d.
Sluta grina ffs, vad tror du? Det är alltså en människa som har försökt hjälpa dig GRATIS, hurvida han har fel eller inte låter jag vara osagt, men vill du ha helt korrekta svar så kollar du själv, ringer Ford eller köper GDS-Bok typ hanyes.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Sist jag bytte toppackning så plockade jag bort spännaren utifrån sitter även en fjäder i den som man skall plocka bort annars åker spännaren ut för långt. Däremot om man skall byta glidskenan som spännaren trycker mot måste man öppna motorn. Visserligen många år sedan jag bytte någon men när dom bilarna var nya bytte vi toppackningar på löpande band.
Sitter inte utifrån på en Ford sierra 2.0i DOHC. 91a ( Samma motor från 89 upp till 92 ) Spännaren trycker mot ett kugghjul på en "Arm" som i sin tur spänner upp kedjan, Glidskenan sitter längst den långa fria kedjedelen. Du tänker på SOHC motorn tror jag.
Sitter inte utifrån på en Ford sierra 2.0i DOHC. 91a ( Samma motor från 89 upp till 92 ) Spännaren trycker mot ett kugghjul på en "Arm" som i sin tur spänner upp kedjan, Glidskenan sitter längst den långa fria kedjedelen. Du tänker på SOHC motorn tror jag.
ingen glidskena på den med
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra