3186
Sök

Startar inte när den är varm , bmw 320 e30

200 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Tjena har ett jobbigt problem med e30in

Bilen går kanon när den är kall sen när den blir varm ( handlar om max 2 min) så dör den .

I början så kunda man åka flera mil utan problem sen sluta den funka i några sec sen vare bara gasa vidare , men nu har det alltså blitt värre ..

Bilen stog ute en natt nu på vintern , starta kanon
Ställer in den i garaget övet natten , startar ej
Ställer ut den i kylan över natten igen , startar kanon

SNÄLLA hjälp mig!!

Har en fundering på om det kan vara nån termostat som spökar

( måste säga att jag hadde sportluftfilter på och kanske inte den bästa upphängnigen , satt rätt löst o dingla med andra ord, kan det vara luftmassemätaren som gett upp?)

(Hoppas det vart rätt forum denna gång)smile

695 Inlägg
23 februari 2010
Bjura_e30 skrev:

Bilen går kanon när den är kall sen när den blir varm ( handlar om max 2 min) så dör den .

I början så kunda man åka flera mil utan problem sen sluta den funka i några sec sen vare bara gasa vidare , men nu har det alltså blitt värre ..

SNÄLLA hjälp mig!!

( måste säga att jag hadde sportluftfilter på och kanske inte den bästa upphängnigen , satt rätt löst o dingla med andra ord, kan det vara luftmassemätaren som gett upp?)

kan vara kallstartsventilen som fått fnatt... men då borde inte bilen dö efter 2 minuter men den kan vara svårstartad om den e varm. ryker de mycke när den står på tomgång?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Oturen själv
593 Inlägg
23 februari 2010
Låter som kallstart. vad annars lixom.. smile

Brum

695 Inlägg
23 februari 2010
a men då "borde" han inte dö efter två minuter när han evarm... hur e han o starta efter han har vart igång en stund? testa o ryck strömmen till kallstartsventilen. eller ännu bättre ryck bränslet till den o täta den slangen sen starta.
Senast redigerat av snygg_mange (23 februari 2010)

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1

Oturen själv
593 Inlägg
24 februari 2010
Jo men du kan ju få för mkt soppa etc så panikstänger färddatorn ir w/e för den tror det är ett större haveri:)

Brum

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
24 februari 2010
Du har inte nån insprutningsventil som hänger sig?

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

695 Inlägg
24 februari 2010
Mreque89 skrev:
Jo men du kan ju få för mkt soppa etc så panikstänger färddatorn ir w/e för den tror det är ett större haveri:)

tror du de sitter sånt på en så gammal bil? i så fall e de ju bara testa att rycka bränslet på den o sen köra

No Guts - No Glory

200 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
snygg_mange skrev:
Bjura_e30 skrev:

SNÄLLA hjälp mig!!

kan vara kallstartsventilen som fått fnatt... men då borde inte bilen dö efter 2 minuter men den kan vara svårstartad om den e varm. ryker de mycke när den står på tomgång?

Asså när den väl blivit varm så äre omöligt att starta den igen tills den svalnat lite .
nja lite mera än vanligt men o andra sidan står han still nu  ( från ett halårtillbaka ) pgr av inget körkort så kan ju va df han ryker

Sök