Volvo s60 2,4t vad tänka på?

totte81
30 maj 2006 · 69 Inlägg

Hej! Jag går i tankar på att köpa en volvo s60 2,4t vad är det jag ska tänka på? trevligt om man kunde få lite tips att kolla upp!

Stadia
30 maj 2006 · 284 Inlägg

köp en 2.5T istället tongue ingen prisskillnad direkt å då får du mer hk & vrid. Sen är väl ett gott råd att kanske göra ett Motormännen-test, det gjorde jag innan jag köpte min och det kosta ca 1500 tror ja! men då får man ju reda på vad som är fel på bilen:)

Lycka till med köpet iaf!!

You don't need a reason to help people.
Tega Yrkesförare
30 maj 2006 · 1 073 Inlägg

Måste säga att detta e den bästa bilen jag har ägt (och det har blivit ett par).
Kontrollera serviceboken så den e fullservad. Ett tips e att (om du köper av bilhandlare) kolla med förra ägaren efter ev problem. Annars e som sagt ett M-test det bästa.

För övrigt e denna bil helt underbar och jag tror med stor säkerhet att du blir nöjd:)

totte81
30 maj 2006 · 69 Inlägg

härligt att höra! den är fullservad så det är ju helt klart bra! det med en 2,5t är lite så där eftersom att försäkningen på den inte är så billig vad jag vet. ni vet inte något som brukar vara att se upp med på dom bilarna?

Senast redigerat av totte81 (30 maj 2006)

vectra_sport
3 juni 2006 · 3 Inlägg

Köpt en s60 2.4 T special, en kille jobbar på Volvo så han har maxat in allt som går från Volvos tillbehör o lite till.
Knappt inkörd, affärs, sportpaket m.m
Fick den väldigt billigt via en bilhandlare så.
Träinredning bl a, sportsystem.
Vekligen nöjd men inte värt att köra långt för är farthållaren på så somnar jag nästa i de ursköna skinnsportstolarna.......
O nu ska ja få garage så då ska Evolepaketet på oxå......
:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang