hallå, har en forge dump i 200:an och det jag undrar är om "kolven" i dumpen ska vara helt öppen när bilen står på tomgång? jag tycker det verka helt knasigt, men dumpen är helt "öppen" så att säga på tomgång, visst ska kolven vara nere? allså dumpen ska vara stängd?
Torpis skriver att en dumpventil bör vara så löst spänd att den står öppen på tomgång men jag vet inte. du kanske är mer insatt i det än vad han är. I mina ögon är han mycket kunnig inom detta ämne
Torpis skriver att en dumpventil bör vara så löst spänd att den står öppen på tomgång men jag vet inte. du kanske är mer insatt i det än vad han är. I mina ögon är han mycket kunnig inom detta ämne
om du läser lite till så står det att : En dumpventil behöver ofta vara så löst spännd att den står öppen på tomgång, inget problem på en motorsetup avsedd för det, men stora problem för bilar som inte är designade för det.
En dumpventil behöver ofta vara så löst spännd att den står öppen på tomgång, inget problem på en motorsetup avsedd för det, men stora problem för bilar som inte är designade för det.
Hans motor är inte anpassade för att ha en dump som är öppen om den är öppen dvs ej återcirkulerande