2785
Sök

Frågor om bonntrim turbo bilar

193 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
tja jag har kollat runt lite om pystrim och det värkar inte vara så bra

men om man skaffar hårdare fjäder? funkar de bättre än pystrim?
eller om man lägger brickor mellan klockan o fästet klockan sitter fast i?

dom två sakerna jag sa nu dom måste väll vara bättre än pystrim

bilen är en 940 ltt med 0.3 orginal

och har även hört att man kan dra upp det till 0.6 men orginal box stämmer detta?

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 februari 2010
Pystrim är inte sämre än det du sa, men att fuska med laddtryck är värdelöst! Du kan förstöra mer än du tror! Chippa bilen istället, eller köp en fulltryckare!

193 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Pystrim är inte sämre än det du sa, men att fuska med laddtryck är värdelöst! Du kan förstöra mer än du tror! Chippa bilen istället, eller köp en fulltryckare!

fick nyss tag i en wastegate klocka som är ställbar borde funka, men sen sägs det att de går att ställa på 940 ltt som en vanlig full tryckare utan problem , vet inte om detta stämmer riktigt

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 februari 2010
Är det inte bättre att ta det säkra före det osäkra då och skaffa magnetventil (vilket jag vill minnas att det inte finns på LTT) och byta styrbox till FTT eller chippa?

1 772 Inlägg
25 februari 2010
Herregud, det är väl ingen fara att ställa upp laddet på en ltt till 0,6-0,7 med hjälp av pystrim, se till att ha koll på laddet bara så att det inte skenar.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

193 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Är det inte bättre att ta det säkra före det osäkra då och skaffa magnetventil (vilket jag vill minnas att det inte finns på LTT) och byta styrbox till FTT eller chippa?

Jo det är klart det säkra gör före men en del säger att man ska bara byta klockan på ltt sen om du ska över 05 eller 06 så måste du chipa .

det ska tydligen vara samma boxar och en likadan motor

fast ltt's turbo är ju mkt mindre då

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
193 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Herregud, det är väl ingen fara att ställa upp laddet på en ltt till 0,6-0,7 med hjälp av pystrim, se till att ha koll på laddet bara så att det inte skenar.

okej så det är inga konstig heter om ja byter klocka o ställer den på 05 då?

1 772 Inlägg
25 februari 2010
Putteee skrev:
NordstromJ skrev:

okej så det är inga konstig heter om ja byter klocka o ställer den på 05 då?

Nej.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sök