Värt att kapa bilen till A-traktor?

loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

Tja, går i tankarna att sälja min bil. (945an)

Fick då tipset av en yngre poolare att A-traktorerna har gått upp något grymt i pris, så jag funderade på om man skulle kapa ner 945an o bygga om den till A-traktor istället för att sälja den hel.

Jag har tidigare byggt två stycken A-traktorer så jag vet vad det handlar om, men vad tror ni?
Växellådor o grejer har jag, samt en väldigt bra kontakt på plåt.

Kan tillägga att det ligger en 98 945 ltt a-traktor på blocket för 72 nu, jag hade tänkt att man kanske kunde få runt 50 för min.

Mvh: Isac

You got to risk it, to get the biscuit :)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
27 februari 2010 · 5 650 Inlägg

varför förstöra en turbo bil på sånt skit?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Master_J Stålmannen
27 februari 2010 · 465 Inlägg

Vem betalar så mycket för en a-traktor? :S

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
bmx
27 februari 2010 · 7 100 Inlägg

håller med MrEricsson.hadde de vart utan turbo så hadde de bara vart och kapat!

men de är ju du som bestämmer,vill du göra en tralla av den,så gör de smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Boostrider Försöker iaf
27 februari 2010 · 1 998 Inlägg

Sen de så kallade AM kortet kommit så finns de folk som köper en uppröten a-traktor för 20 och en jättefin får man runt 50 för.

Har även jag vart inne på att bygga en a-traktor. Men har ju ej tid då alla andra projekt stjäl all tid

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

Jo, som sagt så har ju priset gott upp som satan. Jag tänkte använda denna eftersom att det är den jag har, och jag vet att den är fräsch. Samt att jag får ca 20 mer för den som traktor än som bil.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Turbo_oll3
27 februari 2010 · 75 Inlägg

MrEricsson skrev:
varför förstöra en turbo bil på sånt skit?

kanske kul för traktor pojkarna att åka med turbo  ? + att priset blir mer än det dubbla nästan om det är en turbo i.. alla traktorer går inte i 30km/h du vet wink

loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

Turbo_oll3 skrev:

MrEricsson skrev:
varför förstöra en turbo bil på sånt skit?

kanske kul för traktor pojkarna att åka med turbo  ? + att priset blir mer än det dubbla nästan om det är en turbo i.. alla traktorer går inte i 30km/h du vet wink

Precis, Turbo hägrar mycket för epa-pojkarna. tro mej, jag var själv där för ett år sedan;)

You got to risk it, to get the biscuit :)
Aga_Diff Bärs!
27 februari 2010 · 3 456 Inlägg

DO IT!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

Får väl fundera vidare på det, samt skissa lite på hur man gör det enklast.

tänkte byta ut m90in mot en m47a, o så en m40 bakom.

You got to risk it, to get the biscuit :)
fredde85
27 februari 2010 · 1 798 Inlägg

vad jag inte fattar är att de finns folk som betalar så in i helvete för en satans a-traktor bra mkt bättre o skita i de där me epa o spara pengarna till körkort o en sjyst bil sen tkr jag iallafall.

Men visst om du kan tjäna så mkt mer på att göra om den till a-traktor så varför inte verkar ju finnas dem som köper dem så

Senast redigerat av fredde85 (27 februari 2010)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

Ja, allting handlar ju om prioriteringar;) Om jag tagit pengarna jag lagt på mina epor hade jag haft en jävligt fin bil idag, men så är inte fallet. Däremot hade jag det väldigt kul innan körkort smile

Jo jag ska kalkylera lite på dedär, o se hur det kan tänkas gå.

You got to risk it, to get the biscuit :)
azXig Finlirare
27 februari 2010 · 478 Inlägg

Kanske kan löna sig, men själv hade jag aldrig satt kapen i en helredig 945 turbo.

2-D Faderator
27 februari 2010 · 637 Inlägg

Aga_Diff skrev:
DO IT!

!!

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
mulleina
27 februari 2010 · 715 Inlägg

fredde85 skrev:
vad jag inte fattar är att de finns folk som betalar så in i helvete för en satans a-traktor bra mkt bättre o skita i de där me epa o spara pengarna till körkort o en sjyst bil sen tkr jag iallafall.

Men visst om du kan tjäna så mkt mer på att göra om den till a-traktor så varför inte verkar ju finnas dem som köper dem så

Är dett samma skick som vid köp så får de tillbaka inköpspriset när de säljer den...

loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

azXig skrev:
Kanske kan löna sig, men själv hade jag aldrig satt kapen i en helredig 945 turbo.

Nja, kanske är dumt när det är en fulltryckare och så, men ja.. Den är ju inte direkt ovanlig tongue Står lite i valet o kvalet.

You got to risk it, to get the biscuit :)
hundunge javisst
27 februari 2010 · 77 Inlägg

köp en annan bil o bygg av så kan du sälja den som traktor och sen sälja 945an o köpa en mer värsting wink

Volvo 945 s "värstingsläden" (1997)
jorgen72
27 februari 2010 ·

Jag hadde aldrig laggt ner så mycke jobb i onödan o kanske inte få så bra betalt i allafall ha kvar den eller sälj den som den är.

loow Jävel
27 februari 2010 · 2 018 Inlägg

Mja, jag tvekar fortfarande.. Kanske är lättast att putsa upp den o sälja den som bil, sen köpa en äckligare 940 o bygga epa av o dra in pengarna där. Men vet inte riktigt, fränt med turbo-epa ju:)

You got to risk it, to get the biscuit :)
Boostrider Försöker iaf
27 februari 2010 · 1 998 Inlägg

Jag räknade lite på detta för ett tag sen. Då en vanlig 744. Men om jag lägger ner mig ordentligt och arbetar varje dag så gör man de ju seriöst och bra på ca en månad.

Lägger ut 6-7k på en besiktad 744 88 och uppåt. Sen köper lite smågrejer och på med fin metallic, 940 front och lite småsaker. Så säg att de kostar mig totalt 20k och jag kan nog lätt sälja den för 40-50 som de ser ut idag
(har tillgång till mycke material som jag ej behöver betala för)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang