28 februari 2010
Trådstartare
Då ska vi se om det finns någon som kan hjälpa mig med ett litet problem.
Bilen det handlar om är en VW Jetta CL -91
Igår skulle jag åka en sväng och hoppade in i bilen, startade upp den och rullade iväg, efter ca 1 km så börjar bilen att gå ryckigt, för att slutligen dö mitt i en korsning.
Pinsamt om något, men det är bara att hoppa ut och börja putta bilen bort från korsningen.
Tänkte då först att jaha, då är väl soppan slut igen, då den har gjort så här ett par gånger innan, men då har det varit för att tankmätaren visar fel, eller att det är någon skit i tanken, och nu var den på reserven igen, likadant som sist.
Så då fick man börja traska för att hämta bensin.
Tankar i bilen och försöker starta men den vägrar, försökte rulla igång den, i en nedförsbacke som var precis där jag stannat, men den ville inte då heller, inte heller när jag äntligen fick lite hjälp att bogsera den, så det var att köra hem den och ställa den tills idag.
Har kollat lite idag på den igen, och tändningen skickar ström till relät, och efter relät finns det ström, men då är bara frågan är det kabelbrott ner till pumpen eller är det pumpen som är trasig?
Det är pumpen under bilen jag menar, inte den i tanken.
Pumpen låter ingenting som den brukade göra, men jag vet som sagt inte om det kommer ström dit. Har inte orkat lägga mig och kolla då jag inte har ett garage.
Hoppas någon vet eller har varit med om liknande problem!
Passat 1.8T -02 -- "Daily Driven"