hejsan har sök lite men hittade inget av detta så min fråga vad för färg kan jag använda för att lacka mitt avgassystem? jag hade tänkt mej att lacka efter katen!!
hoppas att jag har postat detta rätt nu och att rubriken e bra!!!
Hur som helst, du får leta efter en lack som tål väldigt höga temperaturer. Finns ju hammarlack som man brukar använda på bromsok men den lär inte hålla för temperaturerna på ett avgassystem.
Lämpligen köper du värmetålig färg, som är gjord särskilt för avgassystem o sånt.
Takashi skrev:
Varför lackera ett avgas?
Hur som helst, du får leta efter en lack som tål väldigt höga temperaturer. Finns ju hammarlack som man brukar använda på bromsok men den lär inte hålla för temperaturerna på ett avgassystem.
man brukar lacka ett avgssystem för att det inte ska rosta... (inte alla som har råd/kan/vill använda rostfritt)
Hej!! ja varför ska man lacka avgassystem e en bra fråga! kom bara på idee att göra d, för att det ska lite finare!!
Lämpligen köper du värmetålig färg, som är gjord särskilt för avgassystem o sånt.
Takashi skrev:
Varför lackera ett avgas?
man brukar lacka ett avgssystem för att det inte ska rosta... (inte alla som har råd/kan/vill använda rostfritt)
okej tack för svar! till nästa frågan då, vart kan man köpa som färg som e värmetålig? och hur mycket kan detta kosta om du nu vet d? och hur mycket färg kan d gå åt?
http://www.crc.se/csp/web/ProdDisp.csp?lng=8&country=SE&product=ALU%20HT%20AUT&brand=CRC%20RED Den där brukar jag lacka avgasdetaljer med. Håller mycket bra.
tackar!! vet du d kostar? hittade inget om priser!!