VW Corrado G60 - Lätt trim?? Är de lätt att komma upp i 200 hk?

Gorm
2 mars 2010 · 41 Inlägg

Skulle vilja veta om de är lätt att komma upp i hästar i en G60?
Typ 200 hk eller kanske mer?

Vad behövs göras?

Alla svar e välkommna big_smile

Senast redigerat av Gorm (2 mars 2010)

Vem gillar fartkameror? Inte jag
Audi A6 2.0T "S-line" (2008)
thell_gti CORRADOÄLSKARE
2 mars 2010 · 205 Inlägg

går ju att chippa den och montera mindre remhjul på den. blir typ 180 hästar skulle jag tro. men krävs en g-ladder i bra skick då. blir en mycket roligare bil iaf. kamaxel. extraktorgrenrör, portning. ja det finns ju mycket. men chip är väll enklast. sen kan man ju byta kompressor till en annan sort. typ eaton eller autorotor men då börjar det kosta mera:)

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
ThomasH_gg
3 mars 2010 · 48 Inlägg

Allt bror ju på din budget?
Har du inte koll på när din kompressor renoverades sist så börja där innan du planerar att trimma för då åker du på byta kompressor direckt =9
Om du har kolla på att den är i bra skick så är de dreva kompressor, extraktor rör, annan kat, sport system och lite väre kam. Sen mappar du den odäntligt så komer du hamna runt 200hk vilket är max om du inte vill börja byta spridare m.m för över 200hk kommer de börja kosta mer.

Få ta dig en funderare på vilken budget du har tänkt dig och hur långt du ska gå i efekt väg i framtiden, Sen skriver du ner din fundeingar här så kan vi hjälpa dig bättre.

Skicket på motorn och milen spelar stor roll på hur du ska gå till väga med trimningen och vart du ska börja.

Mer info så kan jag hjälpa dig med ett bra svar.

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang