3431
Sök

Chippa bilen, Autotech eller BSR?

724 Inlägg
11 mars 2010
TM racing finns också. bra killar...och dom fel söker även,prov trycker systemet m.m innan trimmet. hade min gamla t-gula där för steg 1...kanske är nåt??

STREETRACER
892 Inlägg
11 mars 2010
Autotech trimmade bilar  går juh betydligt bättre är BSR med samma steg o effekt iaf..
även om BSR utlovar mer effekt per steg =/

pratar juh bara om vad jag ser o hör på gatan wink

sen har jag ingen aning om service elr bemötande då jag aldrig har handlat med nån av firmorna elr känner nån som har heller... 

kommer nog bli bra.. 

mvh

Bmc Crew

121 Inlägg
11 mars 2010
Autotech wink

Vitt is the shiit :)

230 Inlägg
11 mars 2010
Om jag då skulle ta och ge en utförlig beskrivning om varför just jag är NÖJD med Autotech...

- Riktigt bra service: Dom kan fixa ALLT till din bil, kunnigt folk som jobbar med din bil
- Bra support, har du en fråga så är det bara att ringa eller ta vägen förbi deras garage, Har du något fel på bilen så kan du åka dit (oftast) samma dag.
- Trevligt bemötande, pratar med kunder och kan ibland gå runt med en och visa runt i garaget.

...Det är vad jag tycker, sen att beställningar kan ta tid är en sak, men Autotech är knappast ensamma om att vissa gånger få fördröjning på sina beställningar! Det är oftast specialdelar man beställer i dom fallen då det kan ta extra lång tid (vilket inte alls är konstigt i mitt tycke). Men trimmar man sin bil (utöver chip, och kanske steg 1-3) så är det svårt att kunna ha en planerad "deadline" för när bygget skall vara klart!, Men det vet man ju om.

/ Nöjd Kund

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
11 mars 2010
Har haft Bsr och haft Autotech i Volvo. Förespråkar Autotech såklart. Bra service snabba leveranser och mycket trevliga.  /Stefan

20 Inlägg
11 mars 2010
fick mitt steg 3 från bsr till min s60 häromdagen helt sjukt nöjd med det beställde det i tisdags och hämtade ut det på posten på onsdagen. jätte trevligt folk och prata med och dom fixar sakerna efter dina önskemål.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 mars 2010
Nu känner jag dom på Autotech men även om man tänker utifrån någon som ska bli kund där eller på BSR första gången så borde det väl ändå ger mer förtroende och trygghet i en firma som Autotech som kan göra allt med kärran som tidigare nämnts.
Jag menar, åker man helst till firman som kan montera avgassystem, luftfilter och ett program som någon nere i Växjö har tagit fram och den andra bara laddar in det eller åker man helst till firman som har tagit fram alla programvaror själva, bygger 1000 hästars motorer, byter varenda pryl i motorn om du vill det, monterar diffar, kopplingar osv osv...

Ja för mig är svaret givet...

Och effekten Autotech uppger kan du lita på då det är mätt i rotortest.
Priset mellan de två är väl relativt lika med väl ?

Autotech

297 Inlägg
12 mars 2010
Kan börjar med att säga att jag inte testat Autotech.

Men är nöjd över bsr trotts vissa fel. (steg2)
Lämna in bilen i upplandsväsby. Hämtade den samma dag, dock ville jag montera avgasröret själv. behöver inte lägga ut 1500 för att någon ska motera röret som är plug an play. (trodde jag)
Åkte upp till gävle och skulle börja montera röret. Då fick jag se att delarna va till en Awd. Hade inge lust att börja bråka. Så jag Vände på ljuddämparen och köpte biltema rör. Lite besviken vart jag, men sådant som händer.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 mars 2010
har inte köpt nått från någon av firmorna än men skulle jag få välja skulle jag tagit BSR
för de helt enklet är närmast åka till trollhättan 40 mil + känns inte värt de för och trimma en bil
då de ändå ger nästan samma effekt.

en sak till jag tyckte värkade lite konstigt då jag kollat in båda sidorna för 850 T5 steg 3 tex.
så är bsr steg 3 = 315Hp 450Nm chipp, 3 tum framrör sen deras sport rör rästen av systemet bränsle tryckregulator

medans autotech steg 3 =
300hk 435Nm

Omprogramering av styrbox, 3" Ferrita framrör med race kat, 2,5” Simons avgassystem från kat. och bak.

visst säkert inget av siffrorna stämmer på gammla bilar då skicket på motorn avgör men iaf

av bara läsa den infon tycker jag BSR vinner iaf...

och de är grundat på ej anlitat nån av dom  och bara läst vad de säljer för nått och vilken som är närmast.

edit massa stavfel.
Senast redigerat av MrEricsson (12 mars 2010)

3 860 Inlägg
12 mars 2010
Jag är väldigt nöjd med mitt bsr steg 1, o ppc'n är skit enkel att programera in i bilen själv! Men har dock hört av folk som är missnöjda och aldrig mer ska använda BSR så det lär villt skilda uppfattningar från ort till ort o vilken "mekaniker" man haft o göra med...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
12 mars 2010
MrEricsson skrev:
har inte köpt nått från någon av firmorna än men skulle jag få välja skulle jag tagit BSR
för de helt enklet är närmast åka till trollhättan 40 mil + känns inte värt de för och trimma en bil

en sak till jag tyckte värkade lite konstigt då jag kollat in båda sidorna för 850 T5 steg 3 tex.
så är bsr steg 3 = 315Hp 450Nm chipp, 3 tum framrör sen deras sport rör rästen av systemet bränsle tryckregulator

medans autotech steg 3 =
300hk 435Nm

Omprogramering av styrbox, 3" Ferrita framrör med race kat, 2,5” Simons avgassystem från kat. och bak.

visst säkert inget av siffrorna stämmer på gammla bilar då skicket på motorn avgör men iaf

och de är grundat på ej anlitat nån av dom  och bara läst vad de säljer för nått och vilken som är närmast.

edit massa stavfel.

Du har inte funderat på att effekten är mätt i olika bänkar i olika delar av landet på olika dagar och på olika bilar ?
Kan nog bli både mer och mindre pulver för båda parter...

Autotech

19 Inlägg
12 mars 2010
Jag har haft två bilar inlämnade hos Autotech. En Volvo 850 Turbo som trimmades med steg 1, och min nuvarande V70 T5 som först trimmades med steg 2 och har uppgraderats till steg 3. Jag har alltid fått trevligt bemötande och de har alltid hållit vad de lovat. Jag kan gott rekommendera dem.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 mars 2010
Busgrabb skrev:
MrEricsson skrev:

medans autotech steg 3 =
300hk 435Nm

edit massa stavfel.

Du har inte funderat på att effekten är mätt i olika bänkar i olika delar av landet på olika dagar och på olika bilar ?
Kan nog bli både mer och mindre pulver för båda parter...

jepp mn bsr gör ju 1 grejj mer än autotech bränsletrycksregulatorn
och bsr är biligare

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2010
ConTigent skrev:
Tjena!

Ska chippa bilen nu till våren (en S40 2.0t fas1 -00) och tänkte fråga vilka av dessa två (ämnesraden) ni rekommenderar?

Ja vad säger ni? BSR (Chipdepån Västerås) eller Autotech (Trollhättan)?
Autotech ger 200hk 320Nm, medans BSR ger 205hk 334Nm.

Har ni några positiva/negativa erfarenheter av de olika företagen, som ni vill dela med er av?

Det är klurigt att chippa S40 eftersom man behöver ändra parametrarna i bilens mjukvara individuellt, man byter alltså inte bara chip.

min bil(2.0t 2001) gick konstigt, laddade lustigt och gav inte den effekt den skulle, uppgraderade från någon noname mjukvara till Autotech steg1, tittade själv på när Peter gjorde ändringarna och det gjordes på riktigt från grunden. Inte bara ökat laddtryck utan ändrad bränslemapp, begärd luftmassa, tändläge etc.  efter det gick bilen riktigt bra.

Jaga tag på en 14T turbo så har du 240hk med Autotech chip, då märks det riktig skillnad smile klart värt 1500kr extra som turbon kostar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

118 Inlägg
12 mars 2010
vad jag har lärt mig igenom tiderna som ägare av sammanlagt 12 st t5,R,t5-r är att det är väldigt mycket snack på atm grabbarna. Tror faktiskt dom lever bra mycket mera på sitt namn en nått annat. Hade jag varit du hade jag valt TM-racing. mycket duktiga på volvo och rätt visande siffror iaf mer rättvisande en dom 2 du väljer imellan..

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

29 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
torpis skrev:
ConTigent skrev:
Tjena!

Ska chippa bilen nu till våren (en S40 2.0t fas1 -00) och tänkte fråga vilka av dessa två (ämnesraden) ni rekommenderar?

Ja vad säger ni? BSR (Chipdepån Västerås) eller Autotech (Trollhättan)?
Autotech ger 200hk 320Nm, medans BSR ger 205hk 334Nm.

Har ni några positiva/negativa erfarenheter av de olika företagen, som ni vill dela med er av?

Det är klurigt att chippa S40 eftersom man behöver ändra parametrarna i bilens mjukvara individuellt, man byter alltså inte bara chip.

min bil(2.0t 2001) gick konstigt, laddade lustigt och gav inte den effekt den skulle, uppgraderade från någon noname mjukvara till Autotech steg1, tittade själv på när Peter gjorde ändringarna och det gjordes på riktigt från grunden. Inte bara ökat laddtryck utan ändrad bränslemapp, begärd luftmassa, tändläge etc.  efter det gick bilen riktigt bra.

Jaga tag på en 14T turbo så har du 240hk med Autotech chip, då märks det riktig skillnad smile klart värt 1500kr extra som turbon kostar.

Okej, tack för tipset angående turbon där, om det inte kostar mer så är det helt klart värt en uppgradering. Det lutar åt att det blir en chippning hos autotech.

Ruskigt läcker s40 du har förresten smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 mars 2010
kellis skrev:
vad jag har lärt mig igenom tiderna som ägare av sammanlagt 12 st t5,R,t5-r är att det är väldigt mycket snack på atm grabbarna. Tror faktiskt dom lever bra mycket mera på sitt namn en nått annat. Hade jag varit du hade jag valt TM-racing. mycket duktiga på volvo och rätt visande siffror iaf mer rättvisande en dom 2 du väljer imellan..

Tycker jag känner igen lite av de där..

sen e frågan vart dom bygger dom där 1000hästars maskinerna som de skrivs om längre upp.
sist jag var där uppe såg jag ingen maskin man kunde spänna upp ett block i å borra tex...
dom lejer bort jobben till mekaniska firmor..

52 Inlägg
13 mars 2010
med bara chipp så ta den som ligger närmast de är lika bra båda 2

2 924 Inlägg
13 mars 2010
Xuri skrev:
kellis skrev:

Tycker jag känner igen lite av de där..

sen e frågan vart dom bygger dom där 1000hästars maskinerna som de skrivs om längre upp.
sist jag var där uppe såg jag ingen maskin man kunde spänna upp ett block i å borra tex...
dom lejer bort jobben till mekaniska firmor..

Och vad är felet med det?

Så jobbar företag om man vill tjäna pengar, gäller bara att säkerhetsställa att man samarbetar med duktiga leverantörer utefter de krav man ställer.

Att investera i CNC-maskiner för miljoner krävs stora kvantiteter och stora serier av samma typ för att räkna hem... inte de skräddarsydda lösningarna utefter kundens önskemål som Autotech jobbar med.

Autotech är långt ifrån ensamma att jobba så, det är en nödvändighet för väldigt många för att kunna överleva.

~ Life is short, have FUN! ~

Whatever :)
1 652 Inlägg
13 mars 2010
BSR såklart... dels får du mer kraft för pengarna... för ett steg 5-6 chip från autotech ger lika mycket som ett BSR steg 2-3 chip..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök