3508
Sök

Höja effekten i Volvo 850 T5....

79 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Någon kunnig på Volvos 5'or???
Som vet hur mkt ladd och effekt original kolvar/stakar tål...?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 mars 2010
detta har varit uppe många gånger så borde ju gå och söka på men vad jag vill minnas så va de en liten bit över 300 hk de skulle stå pall för då va de typ 1.1 bar lr nått sånt men som sagt sök varit upp x antal gånger

3 860 Inlägg
12 mars 2010
Inte helt hundra men man brukar väl inte gå mer än strax över 300 på dom om man inte har R stakar o så... Men rätta mig om jag har fel!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 mars 2010
spokenratt skrev:
Inte helt hundra men man brukar väl inte gå mer än strax över 300 på dom om man inte har R stakar o så... Men rätta mig om jag har fel!!

steg 3 ligger ju ganska precis på 300 sträcket de är ju bara chipp och 3 tumrör sport katt sportsystem .
och de håller dom ju för.
ska man få ut mer än så äre nog dags och riva ner

79 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
spokenratt skrev:

steg 3 ligger ju ganska precis på 300 sträcket de är ju bara chipp och 3 tumrör sport katt sportsystem .
och de håller dom ju för.
ska man få ut mer än så äre nog dags och riva ner

Jag har steg 4 typ, mappat av PBZ.
3 tum hela vägen med racekat.
Vita spridarna
Trimkammar fr Autotech
Plus det gamla vanliga....

UNDERGROUND
649 Inlägg
12 mars 2010
MIn har laddat 1.8 bar i 3 år smile håller ännu ! å den ska vara orginal tror jag ! men inte bra att chansa ! så håll dig på 1.3 maaaaax!

8 267 Inlägg
12 mars 2010
spokenratt skrev:

R motorn är exakt likadan invärtes som dem vanliga turbomotorerna.

Kolvar hänger med långt, däremot viker sig stakarna nånstans mellan original effekt och uppåt. Exakt vart går inte att säga. Det finns många exmepel på folk som bara har chipat och några med helt original motor som krökt stakar. Sen finns det dem som klarat sig bättre. Upp till om vi säger steg 3 ska man som regel va ganska säker på att klara. Men vill man ha mer än så lär man spendera pengar på hållbarhet.

60 Inlägg
12 mars 2010
med runt 320 hk och 1 bars ladd nu ett bra tag. funkar fint. kliver dock inte på från låga varv dock, och inte heller kall motor OBS

3 860 Inlägg
12 mars 2010
Marlboroman skrev:
spokenratt skrev:

R motorn är exakt likadan invärtes som dem vanliga turbomotorerna.

Kolvar hänger med långt, däremot viker sig stakarna nånstans mellan original effekt och uppåt. Exakt vart går inte att säga. Det finns många exmepel på folk som bara har chipat och några med helt original motor som krökt stakar. Sen finns det dem som klarat sig bättre. Upp till om vi säger steg 3 ska man som regel va ganska säker på att klara. Men vill man ha mer än så lär man spendera pengar på hållbarhet.

Jo men , sorry. Jag syftade på s60/v70R, dom går ju upp till 355hk 495Nm, steg 3, ... oöppnade!
Och 850 är inte samma det vet jag..
Senast redigerat av spokenratt (12 mars 2010)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök