Tullavgift? har jag fastnat, eller klarade jag mig?

ExtremeBoost
15 mars 2010 · 312 Inlägg

Lindberg88 skrev:

ExtremeBoost skrev:

Lindberg88 skrev:
Läste igenom det du saxade ifrån tullverket och det gäller bara om det är en privatperson som har skickat det.

"Det gäller nya och begagnade varor som du beställt av en privatperson eller ett företag, varor inropade på nätauktion, varor du köpt via postorder och varor du vunnit på Internet." Läste du det med?tongue

Mjo men du missade nog:
Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Momsen är oftast 25 procent. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 SEK är befriade från moms om detta angetts när försändelsen deklarerades av Posten eller din speditör.

Japp och om man vill slippa att betala moms så får man inte köpa mycket i Usa:P Därför är det inte så vanligt att folk slipper betala det:)

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Lindberg88
15 mars 2010 · 1 418 Inlägg

ExtremeBoost skrev:

Lindberg88 skrev:

ExtremeBoost skrev:

"Det gäller nya och begagnade varor som du beställt av en privatperson eller ett företag, varor inropade på nätauktion, varor du köpt via postorder och varor du vunnit på Internet." Läste du det med?tongue

Mjo men du missade nog:
Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Momsen är oftast 25 procent. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 SEK är befriade från moms om detta angetts när försändelsen deklarerades av Posten eller din speditör.

Japp och om man vill slippa att betala moms så får man inte köpa mycket i Usa:P Därför är det inte så vanligt att folk slipper betala det:)

Ska nog inte spela någon roll vart paketet kommer ifrån. Alla mina är ifrån kina så tror knappast det är usa specefikt.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang