3309
Sök

Problem med S40 "Startar Inte"

557 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
Hej.

Jag har fått problem med min S40 2,0T - 98. Det hela började med att bilen började hoppa (Typ som om den inte får nån bensin) och det hände kanske 2 gr i veckan bara för en kort stund, sen funkade bilen igen. Men nu för ungefär 1 vecka sen så började den dumma sig som fan. Och nu för 2 dar sen så var jag påväg till Donken i Tumba men kom inte så långt. Jag märkte att detta kmr sluta illa så jag svängde ut på en annan väg för att ta mig hem men kom aldrig så långt.

Kanske 300 meter på den vägen börjar den tappa kraft och jag svänger av vägen. Jag blir stående där och får igång bilen men det låter som om den bara går på 2 eller 3 Cylindrar. Bilen har stått där i 2 dar nu och startar inte. Hoppas bara stort att det inte åker förbi några jävla snorungar och slår sönder bilen eller plockar fälgarna. Nån som vet vad som skulle kunna vara fel? samt hur mkt kostar en bärgare? bilen ska bara flyttas ca 1 kilometer.

Tacksam för svar smile

EDIT: Lambda lampan lyser (Stavning)
Senast redigerat av Fimpha (2 juni 2006)

//Jerry

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
2 juni 2006
ring till din "lokala" bärgare o fråga hur mycket dom tar...annars tror jag man kan låna bilsläp på statoil eller nåt sånt...jävligt fina fälgar annars big_smile

Avstängd
1 106 Inlägg
2 juni 2006
Kolla stiften för säkerhets skull.

Livet startar vid 220 km/h

557 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Jo, ja ska kolla stiften, men vad kan annars vara fel?

//Jerry

Avstängd
1 106 Inlägg
3 juni 2006
Fimpha skrev:
Jo, ja ska kolla stiften, men vad kan annars vara fel?

Startmotorn kan det oxå vara.

Livet startar vid 220 km/h

Sök