Eftersom ingen verkar ha en lösning på mitt problem så kan jag ju dra hela historien..
I höstas rasade vi kamkedjan så ventilerna kröktes ganska fint, fick tag på en annan topp, rev ner alltihop o satte ihop de igen med nya toppbult, ny packning, ny kedja, ny spännare ja kort o gott så blev allt nytt.. Vid första start så tickade den som fan i ventilerna men tystnade efter ca 10min.. Allt frid o fröjd så långt.. Sen i januari blev de dags för besiktning, va inne och fick 7st 2or, varav 2st på avgasvärde, C0 2500 och Hc-halten.. Åkte hem o fixade de övriga 5 2orna.. Sen va de dags för värdena då, tänkte i mitt stilla sinne att de inte kunde va något allvarligt så började täta avgas, bytte packning grenrör o allt sånt, skitnöjd så åkte jag hem till en polare som har avgasmätare, pluggade in den o blev förvånad, Co2500 va helt okej, men Hc va lika högt som innan(dvs 400-700)

Åkte hem i ren förtvivlan, bytte stift och katt, åkte tillbaka, fortfarande samma visa:| vafan är nu detta.. Uppmärksammade en grej jag inte tänkt på innan, när den står på tomgång så poffar den lite då o då.. Åkte hem, sprutade startgas överallt, jippi en läcka vid insuget, fixade de, bytte även spridare o satte dit dom från den gamla toppen, men den poffa fortfarande:/, plockade väck stiften helt kritvita, plockade lamndan, o den va lika vit:O putsade av allt o satte tillbaka de, aja tänkte jag, körde o kollade värdena, nu hade dom helt plötsligt ökat till 800-1000:S.. Har börjat tröttna..
NÅGON SOM HAR NÅGRA FÖRSLAG!???