5583
Sök

850 T5-R, bra eller anus?

Skaune
16 mars 2010
Trådstartare
Efter ett misslyckat ägande av både en 850R och en 850 T5, har jag pånytt börjat sukta efter en lite vassare volvo.
Men måste säga att jag ännu inte är imponerad av den tillförlitlighet som 850in ska ha.
Känns som om alla 850is jag kollat på har problem med saker som vevhusventilation, packboxar, olje läckage i allmänhet, motorlampor som lyser o.s.v!

Är en 850 T5-R ett säket köp om man hittar en bil med få ägare och god historik?
Och vad mer bör man se upp med på just 95:ans T5-R?

Hojmek
748 Inlägg
16 mars 2010
Som sagt, var kräsen när det gäller skick och servicehistorik, synd att många bilar bli sönderkörda och misskötta hmm

719 Inlägg
16 mars 2010
Axor skrev:
Efter ett misslyckat ägande av både en 850R och en 850 T5, har jag pånytt börjat sukta efter en lite vassare volvo.
Men måste säga att jag ännu inte är imponerad av den tillförlitlighet som 850in ska ha.
Känns som om alla 850is jag kollat på har problem med saker som vevhusventilation, packboxar, olje läckage i allmänhet, motorlampor som lyser o.s.v!

Är en 850 T5-R ett säket köp om man hittar en bil med få ägare och god historik?
Och vad mer bör man se upp med på just 95:ans T5-R?

Nej antal ägare och god historik är inget säkert köp, men det är ett gott tecken.
Ska du ha en fräsch och välvårdad 850 får du förmodligen inspektera den väldigt väldigt noga innan köp. Du lär oxå få åka och titta på väldigt många.

Ett tips är att hänga på något forum i köp och sälj delen, förslagsvis Nordic R där finns många som verkligen tagit hand om sina bilar.

Att hitta T5or på blocket som ser fina ut på bild och ägs av en gasglad 20åring brukar oftast bli en besvikese

Sök