5585
Sök

Köpa ny bil eller behålla nuvarande?

1 142 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
har en ford sierra som är i rätt fint skick(snart igen) och funderar på att sälja den och köpa a4 avanat 1.8t men är grymt kär i min ford och de håller mig som sagt tillbaka. men vill ju oxå väldigt gärna ha en audi oxå. har precis fått jobb och har nu kommit fram till en plan som ja tror kan funka och den lyder: att fixa till bulor och lacka forden så den blir fin och sen åka med den tills ja har fått "fast anställning" och köpa en a4 avant -03 då sånafall istället för att försöka bli av med forden i detta skick den är i nu.

vad tycker ni

vad tror ni man kan få för forden i dagsläget. ska besikta den på fredag och den ska gå igenom utan några speciella problem
Senast redigerat av snoddas (17 mars 2010)

4 637 Inlägg
17 mars 2010
Du kanske kan köpa en Audi men ändå behålla Forden? Kostar nog inte så mycket med en gammal Sierra ifall du kör få mil om året, har trafikförsäkring och ställer av den på vintern. Man lever bara en gång och livet ska man dela med bilar man gillar! Handlar om några tusenlappar om året då två bilar inte tar mer bensin än en. (Dessutom delas slitage upp på två och milen blir färre på Audin = mindre värdeminskning. Sierran kanske istället kommer att öka i värde med åren.)
Senast redigerat av EmilHammarlund (17 mars 2010)

1 142 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
låter väldigt rimligt. anledningen till min förälskelse i forden är för att ja äntligen fått den att gå bra efter en lång tids skruvande. och tror att anledningen till att ja vill behålla den är för att man lärt sig allt om den nu och då känns de tryggare

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
17 mars 2010
Du vet vad du har men du vet inte vad du får säger jag då.

Å e du ine kräsnare än att forden duger för dig så kör vidare på det iaf tills ekonomin e tryggare. Surt å ha handlat en nyare bil som du måste sälja fall du skulle looas jobbet å säkerligen också bli tvungen att sälja billigt för att bli av med den fort.

Men du gör givetvis som du vill

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 142 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
nja pengarna är inte ett "problem" kanske man inte ska säga men de brukar oftast lösa sig för jobb kan ja få tag på snabbt igen sånafall. men ja är rädd att köpa fel bil och så står man där med skruvmejseln igen och måste pilla dag ut och dag in för att kunna andvända bilen. så skulle ju vilja köpa bil från företag så man har lite säkerhet iallafall.

1 327 Inlägg
17 mars 2010
Lite prisskillnad mellan en a4 och forden, detsamma gäller nog även pris på service och försäkringen. Är du nöjd med forden så körd den ett tag till. Kan tänka mig att det inte går att skruva så mycket i en 03as audi själv utan speciell datorutrustning.

1 142 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Lite prisskillnad mellan en a4 och forden, detsamma gäller nog även pris på service och försäkringen. Är du nöjd med forden så körd den ett tag till. Kan tänka mig att det inte går att skruva så mycket i en 03as audi själv utan speciell datorutrustning.

ja ne de har du rätt i men de är de att köper ja en audi nu blir de nog typ 97a eller 98 men drömmen är ju en 03a då ja tycker dom är sjukt snygga med lite andra fälgar och sånt

2 271 Inlägg
17 mars 2010
Båda säger jag!
Ångra precis att jag att jag sålde min 9k, skulle behållt den som vinterpulka.
Ingen höjdare Aeron i denna vinter, lätt stötig milt sagt!smile

Nu svamlar jag, till poängen!
Forden som vinterpulka med rwd = kul! och "fin"bilen till sommarn.
Senast redigerat av lingua (17 mars 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 mars 2010
Den nya bilen röstar jag för, nyare, troligtvis problemfria samt bättre komfort i allt från fjädringskomfort till saker som Ac etc. Har du möjlighet vore förstås en bra lösning att behålla Forden upptill smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök