Jag tänker satsa på basar i små lådor(ca 30L lådor o nerråt). Jag har mest lust för 12or, men i den storleken kostar basarna som spelar i små volymer rätt mycke så jag tänkte prova 10or iställe som ja troligen kommer att exprimentera lite med.
Jag har kollat en del på Ground zero titanium 10orna men känner mig lite osäker, o då haltar man in på beslutsångesten .
Nån som har provat d högtalarna o har nåt att jämföra mä, o annars har nåt bättre alternativ att komma mä i samma prisklass?.
Jag tänker satsa på basar i små lådor(ca 30L lådor o nerråt). Jag har mest lust för 12or, men i den storleken kostar basarna som spelar i små volymer rätt mycke så jag tänkte prova 10or iställe som ja troligen kommer att exprimentera lite med.
Jag har kollat en del på Ground zero titanium 10orna men känner mig lite osäker, o då haltar man in på beslutsångesten .
Nån som har provat d högtalarna o har nåt att jämföra mä, o annars har nåt bättre alternativ att komma mä i samma prisklass?.
Jag tycker du skall försöka få tag i "Kofoten" på Lazzat's forum. www.lazzat.se
Han har haft en del GroundZero just 10or som han kört med. Han har även lite erfarenhet från andra grejer, just nu kör använder han en PhoenixGold bas och tävlar med, men han har även testat Proel och DigitalDesigns.
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Nån som har 1 program som visar hur basar kommer spela i olika volymer?.
Jag skulle vilja jämföra GZ titanium 10 vs. GZ titanium 12, o då ta reda på vilken skillnad d ä på kvaliteten o tryck o djupbas i en 31L portad låda o sen jämföra dom resultatena med CV HED 12ans resultat.
Ok, jag håller med om att teorin inte alltid stämmer med praktiken. När ja hörde mina xtc 300 i 31L portat som jag hade förut så spela d både ok mä djup o tryck men jag fick inte lika mycke djup som jag ville ha. Xtc:na var rek:ade i 40L låda som dom spela bra i, så ja va nöjd mä d ljudet. Men Ground zero 12orna är oxå rek:ade i ca 40L så jag ä osäker på om ja kan få dom att spela bra i 31L portat. Men cerwin vega HED 12orna ä rek:ade i 34L portat så dom tror ja inte kommer bli så stor skillnad på.
10orna däremot ä rek:ade i 35L portat så dom kommer nog antagligen ge aningen mera dunk så d blir isf dämpning som gäller.
Men ditt programs teori kanske stämer bättre än min......
Men ditt programs teori kanske stämer bättre än min......
Jag hoppas ju naturligtvis att mitt program räknar någorlunda rätt men du märkte själv att det går att labba lite och få andra(bättre) resultat än teorin.
D som ja tycker ä mest synd när d gäller GZ ä att ja aldrig har hört högtalarna spela utan bara hört av andra att d spela bra o ä strycktåliga. Stegena ä annars riktigt bra.
D som ja tycker ä mest synd när d gäller GZ ä att ja aldrig har hört högtalarna spela utan bara hört av andra att d spela bra o ä strycktåliga. Stegena ä annars riktigt bra.
Men om man köper ground zero basar o ångrar sig så tror ja inte att d blir svårt att få sålt dom