5824
Sök

Bilen gungar!!!

110 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
hej jag har en volvo 740 88.  igår blev den väldigt  "svajjig"  märkte jag, när jag  kör om och i  svängar så  känns fjädringen helt slapp, det gungar.neutral

nån som  vet va detta kan va för fel ?
mvh ola

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

Driver
2 111 Inlägg
18 mars 2010
"hej jag har en volvo 740 88"  - Där har du svaret.

Nejmen seriöst, kolla dämparna runtom om det läcker. Kolla luften i däcken är väl inget supertips men...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

626 Inlägg
18 mars 2010
däcktryck, kolla fjädrana, kanske är slut? rent av gått av? dämparna likaså, dom blir slut om du kör med dåliga fjädrar

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Driver
2 111 Inlägg
18 mars 2010
Bra "hinowa" glömde fjädrar, kändes som en självklar "kolla upp grej".

Lycka till!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

929 Inlägg
18 mars 2010
Den tappar förvisso spänsten i fjädringen om fjädrarna blir matta. Men den bli inte gungig.

Som tidigare sagt, däck osv. Men störst sanolighet är stötdämparna dåliga.
Observera att det är väldigt viktigt att Bakstötdämparna är i bra skick. Det är lätt att tro att det som har med styrning att göra, fram alltså, bara påverkar stabiliteten. Till en viss del ja. Men fungerar det inte bak så fungerar det inte fram heller.

Mats

Sök