7253
Sök

Värderingshjälp efterfrågas från forumet: Audi A4 1,8T Quattro '96

2 014 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
En äldre släkting ska sälja sin bil och enligt rubriken efterfrågas ett ungefärligt värde på bilen i fråga. Har kikat runt på Blocket men finns inga bilar som verkar motsvara riktigt. Info om bilen:

Märke: Audi
Modell: 1,8T Quattro
Årsmodell: 1996
Utförande: Sedan
Mätarställning: cirka 5 000 mil
Ägarantal: 1
Färg: Vit

Utrustningen är dock ganska snål, enda tillvalen utöver standard är väl ratt och växelspaksknopp i äkta läder. Annars är bilen knappt vinterkörd alls då snubben oftast bodde utomlands över vintrarna, och de få vintrarna den har körts något överhuvudtaget har den körts på en ort där vägarna inte saltas. Kort sagt är bilen i mer eller mindre nyskick och knappt mycket mer än inkörd. Sommar- och vinterdäck finns (bägge på fälg). Självklart har bilen dessutom ett fullt ifyllt servicehäfte och även om det ingalunda har slösats några pengar på den så har det heller inte snålats med något vad avser underhåll.

Min egen personliga bedömning är runt 50 000 kr med ett max på 55 000 kr kanske.

OBS! Detta är INTE en säljesannons och jag kommer inte förmedla någon kontakt med ägaren utan om folk skulle råka bli intresserade får de vänta tills den dyker upp på Blocket eller liknande.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

396 Inlägg
20 mars 2010
Med tanke på de få milen och nyskicket så är det som du säger svårt att jämnföra med någon annan liknande bil på blocket. Min egna bedömning är att värdet på bilen är lätt 50 000kr men jag har ändå svårt att tänka mig att någon lägger ner det på en sådan bil. De som lägger ner de pengarna vill säkert ha en nyare bil, även fast skicket på den här är nyskick.

Sök