Vilket avgashus? Du bör åtminstone ha tillgång till en svets för att kunna tillverka ett nytt fäste för tryckklockan och eventuellt en ny downpipe. Har du Mitsubishi-agg nu kan du använda samma rör till olja och vatten.
Jag vet inte alls vad jag har för turbo nu men misstänker att den är orginal:P
740 och 940 finns med både Mitsu och Garret-agg beroende på årsmodell, sitter dumpventilen snett som på den här är det ett Mitsu-agg:
Nu vet jag inte exakt hur Garret-aggen som satt i 740 ser ut men i 940 pekar dumpventilen rakt fram på dem. Det sitter även en märkbricka i framkant på turbon.
precis det du behöver göra är att göra om festena för WG.n och om det är rakt avgashus ska det passa med orginal downpipe.. har själv en 16t liggandes hemma från 850R med rakt avgashus å då passar mitt 3" downpipe rakt på ..
Aha=) Ja min 740 är en -88.. Jag har dumpventilen längst fram på toppen typ. asså mot fläkten. Men finns det fler aggregat som jag kan ha på mitt orgienal grenrör?
Aha=) Ja min 740 är en -88.. Jag har dumpventilen längst fram på toppen typ. asså mot fläkten. Men finns det fler aggregat som jag kan ha på mitt orgienal grenrör?
Ja det finns hybrider med stort kompressorhus och litet avgashus men jag tycker att ska man byta turbo ska man göra det ordentligt och gå upp i tum på utblåset. Tänk på att din motor har den klena bottendelen och inte håller så bra för trim.