Tråd om min bil som jag kör dagligen i. Grejar och fixar med den så fort jag har pengar och tid :) Inga direkta framtidsplaner, bara att fortsätta hålla den i gott skick och fixa lite smågrejer med den. Vad som händer med bilen... Visa mer
verkar vara varmt hos er. Går inte meka ute här skulle frysa ihjäl :o
Ja nu i veckan har de väl vart ungefär 6 plusgrader i skuggan och upp mot 15 - 20 i solen Vart bor du då?
andra sidan plaskdammen Vänern dvs. Här är det kallt och snorhalt ute räckte med att byta däck på bilen då det var pyspunka .. Sen så kom det något fel igår när jag körde, kommer in luft bakom mittkonsollen någonstans och det är kallt som satan :o
Igår fick bilen sig en välförtjänt tvätt Idag rev jag ur bagagerumsmattan i kofferten för att göra rent för de var rätt sketet Upptäckte också ett trevligt litet rosthål när jag börja städa ur baljan på vänster sida så jag fick åka ut till en kompis lite senare som svetsade igen det.
Tvättad
Här behövs en ordentlig rengöring Ventilationshål Har ingen bild efter svetsningen men kan slänga upp det imon Drog ur antennkabeln också för den behövs inte
Kommer fler bilder när jag hunnit städa ur ordentligt
Fått gjort rent i kofferten nu. Var också på anställningsintervju på Volvo Cars i Torslanda igår och jag ska på en till jobbintervju imorgon så med lite tur nu kanske jag har ett nytt jobb snart och då kan man lägga lite mer pengar på bilen eller eventuellt köpa en ny bil Köper nog en 740 då å slänger ner en turbospis i den eller köper en 940 turbo Nog om det, lite bilder istället Lite renare. Tyvärr är det ganska rostigt å jävligt.... Dragit ur lite mer onödig kabel.
Nu är det Elmia snart också Ser man fram emot, måste dock bara fixa 2 däck till så om de är nån som har ett par 205/50 R16 till salu i närheten av Vårgårda/Alingsås så får ni gärna hojta till!
Då fick jag bytt till sänkfjädrarna fram idag också. Har legat sjuk i nåra dar så har inte fått så mycket annat gjort Kapa bort några varv först Sänkfjädrarna monterade. Lägre går inte att få det med dessa fälgar Är inte mycket spel mellan skärmkant och däck
Var också och köpte 2 nya däck och krängde dem idag så nu är sommarfälgarna klara till Elmia Ska provmontera alla fälgarna i veckan som kommer nu och se om jag behöver kapa bakfjädrarna nåt mer
Klart det går att sänka mer ! men det skaver nog fint då skämt å sido men hur blev det bak har du bytt där med?
Haha ja Jo har bytt där bak med, finns inlägg om de tidigare i tråden men ska slänga på fälgarna både fram å bak nu i helgen och se om de behövs kapas något mer i bak
JM-Racing skrev:
Kan ju meddela dig att där kommer skrapa i något så in i helvete när du kör sedan..
Var ute och provkörde så här i 5 kilometer ungefär och visst de tar i lite men de är endast den gummilisten som sitter på skärmkanten som däcket tar i så tror inte att de kommer slita ner så mycket på däcken men de återstår att se. Körde på ganska dåliga och guppiga vägar också när jag provkörde men får köpa nya däck om de nu skulle slita väldigt mycket och då blir de 45 profiler som jag körde med förra sommarn, då blir de lite mer utrymme mellan skärmkant och däck