Stölder i luleå, Volvo 740

Alex-s Bakhjulskrafs
20 november 2010 · 1 479 Inlägg

tråkigt att inte få ha grejerna ifred.. jag bor lite avsides en större by i skåne och ingen har någonsin rört någonting här. grannarna har aldrig iheller råkat ut för något. ibland glömmer man bilen olåst med nycklar i men det gör ju inget smile fast 99% av gångerna låser jag den. man ska ta det säkra först smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Blyfot_Racing
20 november 2010 · 904 Inlägg

man kanse skulle åka till rysslan eller iran å byta till sig ett kärnvapen å koppla det till bil larmet. sätter texten på rutan if you want to nuke Europe brake my glass

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Alex-s Bakhjulskrafs
20 november 2010 · 1 479 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
man kanse skulle åka till rysslan eller iran å byta till sig ett kärnvapen å koppla det till bil larmet. sätter texten på rutan if you want to nuke Europe brake my glass

lycka till i tullen lol

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Blyfot_Racing
20 november 2010 · 904 Inlägg

mk2_power skrev:

Blyfot_Racing skrev:
man kanse skulle åka till rysslan eller iran å byta till sig ett kärnvapen å koppla det till bil larmet. sätter texten på rutan if you want to nuke Europe brake my glass

lycka till i tullen lol

haha får la använda flygplan eller nåt men man skulle inte ha några inbrott i bilen i alla fall det är ju helt klart eller fylla hela reservhjuls baljan med C4

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Blyfot_Racing
20 november 2010 · 904 Inlägg

trerrorister har ju använt bilbomber till å döda folk länge varför inte använda det å göra tvärt om hur många skulle tycka att det va värt å dö om man skulle sno ett par blinkers, jag menar det finns ju försäkring på bilen..

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
nirsa
20 november 2010 · 17 Inlägg

burken90 skrev:

nirsa skrev:
Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

b0nd3n
20 november 2010 · 1 944 Inlägg

nirsa skrev:

burken90 skrev:

nirsa skrev:
Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

tror en del kollar upp via garaget.org vad folk tex i luleå har i sina bilar, far runt o letar, hittar, vet vad som finns, plockar..

ett högljut billarm och en ilsken rottweiler i bilen så klarar man sig nog smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Alex-s Bakhjulskrafs
20 november 2010 · 1 479 Inlägg

b0nd3n skrev:

nirsa skrev:

burken90 skrev:

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

tror en del kollar upp via garaget.org vad folk tex i luleå har i sina bilar, far runt o letar, hittar, vet vad som finns, plockar..

ett högljut billarm och en ilsken rottweiler i bilen så klarar man sig nog smile

jo larmet isåfall, det med rotweilern rekommenderas inte då man lär hitta "före detta hundmat" i bilen wink

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
b0nd3n
20 november 2010 · 1 944 Inlägg

mk2_power skrev:

b0nd3n skrev:

nirsa skrev:

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

tror en del kollar upp via garaget.org vad folk tex i luleå har i sina bilar, far runt o letar, hittar, vet vad som finns, plockar..

ett högljut billarm och en ilsken rottweiler i bilen så klarar man sig nog smile

jo larmet isåfall, det med rotweilern rekommenderas inte då man lär hitta "före detta hundmat" i bilen wink

sant sant !! kan bli jobbigt o städa tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Uttelito Kung
21 november 2010 · 603 Inlägg

Som sagt flera gånger innan, skaffa larm, ju högre det tjuter desto bättre, dom brukar springa om det tjuter. det är en billig "försäkring" som låter dig ha bilen ifred, förhoppningsvis.

Att köpa en gammal 240 och tro att man får ha den ifred ska man inte räkna med heller, vet inte hur många gamla volvo bilar och andra bilar för den delen också som har hittats i gamla grustaget här borta där jag bor, snorungar kommer och snor bilar och kör sönder dem och slår sönder dem och bränner dem : /

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
burken90
22 november 2010 · 20 Inlägg

Uttelito skrev:
Som sagt flera gånger innan, skaffa larm, ju högre det tjuter desto bättre, dom brukar springa om det tjuter. det är en billig "försäkring" som låter dig ha bilen ifred, förhoppningsvis.

Att köpa en gammal 240 och tro att man får ha den ifred ska man inte räkna med heller, vet inte hur många gamla volvo bilar och andra bilar för den delen också som har hittats i gamla grustaget här borta där jag bor, snorungar kommer och snor bilar och kör sönder dem och slår sönder dem och bränner dem : /

jo men hellre man köper en gammal 240 för 3000kr och bara har som slit och släng bil, gör inte ett skit om den blir snodd , hellre en sån bil än att dom skulle göra inbrottt eller ta eller förstöra sin skönhet eller vad man ska kalla det:)

men larm ja det funkar, de flesta springer väl näre tjuter!

och en orginal 240 med en gammal bandare i är nog inte så intressant att bryta upp? antingen slangar dom då eller snor hela bilen smile men hellre det än att bli av med ljud eller liknande för flera tusen:)

Attenator
22 november 2010 · 404 Inlägg

När jag bodde i luleå så körde vi med bilarna tomma och alltid lite bensin i tanken, dörrarna upplåsta och en lapp innanför rutan med texten:

"Bilen är olåst, uppskattar om ni inte bryter sönder någonting"

Fungerade riktigt fint men det är ju lagom roligt att inte kunna ha stereo i bilen.

BMW 2002 (1972)
Zerox1
22 november 2010 · 400 Inlägg

b0nd3n skrev:

nirsa skrev:

burken90 skrev:

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

tror en del kollar upp via garaget.org vad folk tex i luleå har i sina bilar, far runt o letar, hittar, vet vad som finns, plockar..

ett högljut billarm och en ilsken rottweiler i bilen så klarar man sig nog smile

Håller med er alla hur sjukt som helst.
men ett tips om dom nu tittat upp bilar och så på garaget.org ta och photoshopa bort reg numret tro de kan hjälpa lite eller täck över med något  som gör så att inte reg numret syns smile

Zerox
Hool
23 november 2010 · 1 067 Inlägg

burken90 skrev:

nirsa skrev:
Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Är du full? big_smile  EN volvo 240 går inte att lämna i Luleå.  Fd Chifens polare tordes inte köpa mer än 2 däck åt gängen till sin original 240..  Plåtfälg med fuldäck på ..   2 åt gången.  244l med b20 ...

Grannföretagets anställda fick soppapumpen stulen från sin 244..

Nån var ju ute på bergnäset och snodde värmepannorna i de mobila bagerierna som stod uppställda där..


Luleå är fan vilda västern..   

Sedan det där mongot som körde skiten och eldade upp över 10st saab bilar för han hade tråkigt..


Glad jag flyttat lol

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
b0nd3n
23 november 2010 · 1 944 Inlägg

Hool skrev:

burken90 skrev:

nirsa skrev:
Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Är du full? big_smile  EN volvo 240 går inte att lämna i Luleå.  Fd Chifens polare tordes inte köpa mer än 2 däck åt gängen till sin original 240..  Plåtfälg med fuldäck på ..   2 åt gången.  244l med b20 ...

Grannföretagets anställda fick soppapumpen stulen från sin 244..

Nån var ju ute på bergnäset och snodde värmepannorna i de mobila bagerierna som stod uppställda där..


Luleå är fan vilda västern..   


Sedan det där mongot som körde skiten och eldade upp över 10st saab bilar för han hade tråkigt..


Glad jag flyttat lol

stackars saabarna, och ägarna... sånna där idioter ska man nypa kulorna av o sätta eld på !!

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Madhouse
23 november 2010 · 1 079 Inlägg

eftermarknadsgrejer på en volvo är att utmana ödet, är inte frågan om man blir av med dom utan när. Vet själv hur det är, blev av med 3par vita blinkers på min gamla 240. De var dock billigare än orangea, var värre att få tag i nya skruvar varje gång på skroten. Blev även slangad en gång i kvartalet med, fick sluta med låsbara tanklock för de blev förstörda/försvann och var dyrare än bensinen jag blev av med. Om det är någon tröst så var det nere i södra Sverige är samma skit där som i norr. Verkar vara just Volvos som är drabbade av såna löjliga stölder, dock lika tråkigt när det händer.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
pnorberg
23 november 2010 ·

Satt och fundera för någon dag sedan om jag skulle söka jobb i Luleå, tänkte att det kanske inte är så mycket brott som man alltid fått för sig.
Jag tror jag hoppar över Luleå den här gången också...
En väns bil blev stulen mitt i Luleå, hittades senare i närheten av hennes parkering i gammelstan med sönderkörd låda och lite till. Bilen var även fulltankad men idioterna hade ändå kört till Shell, tankat bilen och kört iväg utan att betala.
Andra incidenter som hänt är att två vänner till mig har blivit oprovocerat misshandlade, kommer inte ihåg hur den ena gången gick till men den yngre gick ner på huk och knöt ena skon när en kille gick förbi och knuffa till, vännen svarade "får jag inte knyta skon i fred?" och så var ett helt gäng på han, sparka och slog.
Näe, blir och köra på samma gamla vanliga sätt när man är till Luleå, snabbt in, snabbt ut...

Mreque89 Oturen själv
24 november 2010 · 593 Inlägg

Kollan skrev:
om du har så många stölder, ställ då bilen på (o)lämpligt ställe och vänta på tjuven och visa honom ett o annat..

Kan inte hålla med mer! Hade jag gjort.

Brum
Mreque89 Oturen själv
24 november 2010 · 593 Inlägg

Finns för lite att göra där uppe helt enkelt ^^

Brum
Zerox1
24 november 2010 · 400 Inlägg

Inte bara där det händer har jag märt. Det här hände mig i somras tyvärr. så sjukt trött att man aldrig får ha grejerna ifred. och att folk inte kan skilja på vad som är sitt och någon annans. sad
och lite annat skit.
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=85262

Senast redigerat av Zerox1 (24 november 2010)

Zerox
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang