Stölder i luleå, Volvo 740

Attenator
24 november 2010 · 404 Inlägg

Några fler historier om Luleå:

En morgon gick jag ut och satte mig i bilen för att åka till extraknäcket, döm om min förvåning när ratten saknades, de stal även en baslåda samt stereon. Svårt att ta sig till jobbet utan ratt...

Jag och en polare byggde en omega turbo under min tid i Luleå, en natt vaknade polaren av att polisen ringer och undrar varför hans bil står parkerad på e4:an utanför piteå.

De hade då tagit med ett batteri (vi hade inget i bilen) tjuvkopplat den, kört den så varm att i princip allt kylarvatten var borta, vi fick även i tre liter olja innan det syntes någoting på oljestickan, kopplingen var helt bränd och synkringarna i lådan körda.

En annan bekant hade en Evo 1 stående i garage på porsön, någon hade brutit sig in i garaget och brytit upp dörren, när de inte hittade någonting av värde körde de en skruvmejsel genom kylare och ic på flera ställen.

(Har väl tio historier till kring bilstölder i luleå trots att jag bara bodde där tre år)

Luleå 4 Ever!

BMW 2002 (1972)
allenalle snickare
24 november 2010 · 612 Inlägg

nirsa skrev:

burken90 skrev:

nirsa skrev:
Jaha nu var det dags igen. Natten mellan söndag och måndag.
Den här gången nöjde dom sig inte med att knacka rutan i förardörren.
De tog kylarn, ICn, tryckrören, LMM och luftfiltret också...
Fattar inte att dom vågar, bilen stog under en lampa på en stor öppen parkering med hus runt omkring...
Man ska tydligen inte ha en bil i "stan"...

Om någon sett något misstänkt ute på univeristetsområdet så får ni gärna höra av er...

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

lämna en lapp där de står att dom ska skaffa en nyckel från en 740 på skroten,1 nyckel funkar i alla 740 tongue ja kommer in i båda polarens bilar med min nyckel och dom i min ^^ 740 är nog den lättaste bilen och komma in i,bara ha en nyckel xD

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NSS207
24 november 2010 · 514 Inlägg

allenalle; smart att du skriver ut det härtongue inte ens jag visste det, men nu vet la fler folk det:)
Edit; inte för att det stämmer riktigt men:P

Senast redigerat av NSS207 (24 november 2010)

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Kanelbullen
24 november 2010 · 1 722 Inlägg

Nå mina extraljus har då fått vara kvar tongue min bil har då fått vara i fred när jag har varit i luleå tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
rossboss
24 november 2010 · 265 Inlägg

även en massa stölder i älvsbyn skedde ju förra sommaren . 14 bilar tror jag det var dom hade "kommit över" inkluderat min galant gdi -02 stog

PuttesPOV
25 november 2010 · 504 Inlägg

allenalle skrev:

nirsa skrev:

burken90 skrev:

bara så du vet så går det inte lämna en bil som typ inte är orginal, är alltid någon som far och pillar på den, antingen så är dom ute efter ljudet eller så ger dom sig på blinkers. mm. men att dom var och tog ic, tryckrör mm för dig var ju riktigt surt. men ett tips! skaffa dig nå gammel 240 lr nå och kör orginal så kan du lämna den vars du vill:)

Ne jag har märkt det.. Den här bilen kommer förmodligen inte att synas i Luleå något mer när den är lagad... blir att köra hem den till Östersund...

Fattar inte att dom vågat skruva lös Ic och kylare mm och att dom visste att det fanns i min bil.. :S

Blir nog en gammal 240 istället som du säger tongue

lämna en lapp där de står att dom ska skaffa en nyckel från en 740 på skroten,1 nyckel funkar i alla 740 tongue ja kommer in i båda polarens bilar med min nyckel och dom i min ^^ 740 är nog den lättaste bilen och komma in i,bara ha en nyckel xD

En gammal saab 90/900 kan du starta med tumnageln om du vill... Dock behöver du en skruvmejsel för att låsa upp dörren... Onödigt att skriva, jag vet. Men efter att man har blivit av med bilen ett flertal gånger så börjar man ju kolla upp lite saker själv också... Knallade över till grannen och vred igång hans saab 900 turbo -88 utan problem. Och då använde jag bara tumnageln. Bilen var olåst.

Efter att ha testat det så förstod man ju lite mer hur det kom sig att knarkarna alltid snodde saab 900...

HÅRDROCK
Alex-s Bakhjulskrafs
25 november 2010 · 1 479 Inlägg

herregud detta är inte ett forum där man berättar hur man stjäl bilar. tror ingen som har en 90/900 vill att andra ska läsa detta. eller folk med 740 om det med nyckeln. posta detta på www.hurmanstjälbilar.se om ni nu tvunget ska skriva det, men det är helt sjukt onödigt att nämna nåt överhuvudtaget om man nu vet!

Senast redigerat av mk2_power (25 november 2010)

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang