5740
Sök

Nytt ljudsystem i bilen

3 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
Tjena!

Jag har en Audi A4 Avant (kombi) och behöver ett helt nytt billjuds system.
Jag funderar på att köpa:

kenwood KFC-PSR901 – högtalarkit

DLS ASB308 - baslåda

Pioneer - DEH30MP - Stereo

Detta blir totalt ca 4200 ex. frakt.

Utöver detta skulle jag vilja krydda till ljudet med antingen en center eller två högtalare där bak. Skulle behöva ett råd om vad som skulle vara bäst och vilka högtalare som skulle passa bäst i såna fall. Är det bra att köpa 2 par KFC-PSR901 och sätta två där bak? Behöver man en förstärkare för det eller klarar stereon av det?

Min budget ligger runt 6000:- (plus minus en tusing )

Jag är helt ny gällande billjud så jag skulle verkligen uppskatta råd från någon som kan. Har ni andra förslag till min Audi får ni gärna säga till. Tack i förhand!
Senast redigerat av emotion (4 juni 2006)

1 634 Inlägg
4 juni 2006
Länka gärna till de prylarna du nämner, så får du mer hjälp.

Numera Saab 9-5 Aero -00

3 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
andreas_gbg_ --> Ok, tack tänkte inte på det...

DLS ASB308 - baslåda - http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … R=18ASB308 1995:-

Pioneer - DEH30MP - Stereo www.nardik.se 1398:-

Kom på att jag inte kan ha kenwood KFC-PSR901 där fram för de är 6x9". Är det någon som har något bra förslag på högtalarsystem där fram för ca 2000:-?

1 634 Inlägg
4 juni 2006
PG har ett kit för ca 1400kr som var testvinnare i sin prisklass, det borde väl vara ett bra köp för under 2000kr, har ej lyssnat själv på det, men vinnare är vinnare. Tycker du kan hitta någon bättre bas för de pengarna, köp en för runt 1000kr och bygg lådan själv, köp sedan ett begagnat slutsteg av känt märke, men dls är ju inte helt fel annars.

Glöm inte av att kablar etc springer upp i runt 1000kr om du skall ha hyffsade.
Även om du köper på biltema :p
Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök