olagligt?

SLIMPA
4 juni 2006 · 215 Inlägg

Saab_girl skrev:
men kan inte allt stå på föräldrarna då o så betalar du dem som sedan betalar in??

eller kanske inte va d som va frågan....=/

Nej de var inte frågan. Men du kan göra så,ja.

Caffe
4 juni 2006 · 1 436 Inlägg

Det står iaf i "min" försäkring att den huvudsakliga brukaren ska stå för försäkringen och eftersom jag övningskör så är det i juridisk mening pappa som kör alltså måste bilen stå på honom!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
SLIMPA
4 juni 2006 · 215 Inlägg

Caffe skrev:
Det står iaf i "min" försäkring att den huvudsakliga brukaren ska stå för försäkringen och eftersom jag övningskör så är det i juridisk mening pappa som kör alltså måste bilen stå på honom!

jaha,vem har sagt annat?

Gislekillen RushRacing.tk
4 juni 2006 · 278 Inlägg

Försäkringsbolaget ser det inte så att man kan låna en bil hur som helst.. Är det så att din farsa/morsa står som ägare på en bil men du bor inte hemma men brukar bilen MER än din farsa/morsa så anser försäkringsbolaget att det e för att få billigare försäkring. Å det e ju rätt uppenbart. Enda skälet till att man som 20 åring reggar sin t.ex m3 på farsan e ju för att få billigare försäkring. Det e ju uppenbart. Så ser försäkringsbolaget det också. De räcker för att försäkringsbolaget ska kunna dra in ersättningen.

Kortfattat: Om brukaren använder bilen MER än ägaren så ska brukaren står som försäkringstagare.

Senast redigerat av Gislekillen (4 juni 2006)

SLIMPA
4 juni 2006 · 215 Inlägg

Gislekillen skrev:
Försäkringsbolaget ser det inte så att man kan låna en bil hur som helst.. Är det så att din farsa/morsa står som ägare på en bil men du bor inte hemma men brukar bilen MER än din farsa/morsa så anser försäkringsbolaget att det e för att få billigare försäkring. Å det e ju rätt uppenbart. Enda skälet till att man som 20 åring reggar sin t.ex m3 på farsan e ju för att få billigare försäkring. Det e ju uppenbart. Så ser försäkringsbolaget det också. De räcker för att försäkringsbolaget ska kunna dra in ersättningen.

Om du syftar på mig ang m3an så bor jag forfarande hemma. Sen så svarar du fortfarande inte på HUR dom ska kunna veta vem som brukar bilen mest,jag eller farsan? säg inte att grannarna kan vittna om de,de håller inte.

Gislekillen RushRacing.tk
4 juni 2006 · 278 Inlägg

SLIMPA skrev:

Gislekillen skrev:
Försäkringsbolaget ser det inte så att man kan låna en bil hur som helst.. Är det så att din farsa/morsa står som ägare på en bil men du bor inte hemma men brukar bilen MER än din farsa/morsa så anser försäkringsbolaget att det e för att få billigare försäkring. Å det e ju rätt uppenbart. Enda skälet till att man som 20 åring reggar sin t.ex m3 på farsan e ju för att få billigare försäkring. Det e ju uppenbart. Så ser försäkringsbolaget det också. De räcker för att försäkringsbolaget ska kunna dra in ersättningen.

Om du syftar på mig ang m3an så bor jag forfarande hemma. Sen så svarar du fortfarande inte på HUR dom ska kunna veta vem som brukar bilen mest,jag eller farsan? säg inte att grannarna kan vittna om de,de håller inte.

Syftade inte på dig. tog de bara som exempel. Byt ut de mot volvo eller va du vill.. Men om man bor hemma så e de en helt annan sak... För då bor brukaren å ägaren på samma adress.. Det jag skrev om var ifall ägaren å brukaren bor på olika adresser.

TeQuilla
4 juni 2006 · 764 Inlägg

Bara dumt o hålla på o laborera... Man kanske inte själv är orsak till olyckan, det kan ju vara nån pappskalle som kör på en.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
SLIMPA
4 juni 2006 · 215 Inlägg

Gislekillen skrev:

SLIMPA skrev:

Gislekillen skrev:
Försäkringsbolaget ser det inte så att man kan låna en bil hur som helst.. Är det så att din farsa/morsa står som ägare på en bil men du bor inte hemma men brukar bilen MER än din farsa/morsa så anser försäkringsbolaget att det e för att få billigare försäkring. Å det e ju rätt uppenbart. Enda skälet till att man som 20 åring reggar sin t.ex m3 på farsan e ju för att få billigare försäkring. Det e ju uppenbart. Så ser försäkringsbolaget det också. De räcker för att försäkringsbolaget ska kunna dra in ersättningen.

Om du syftar på mig ang m3an så bor jag forfarande hemma. Sen så svarar du fortfarande inte på HUR dom ska kunna veta vem som brukar bilen mest,jag eller farsan? säg inte att grannarna kan vittna om de,de håller inte.

Syftade inte på dig. tog de bara som exempel. Byt ut de mot volvo eller va du vill.. Men om man bor hemma så e de en helt annan sak... För då bor brukaren å ägaren på samma adress.. Det jag skrev om var ifall ägaren å brukaren bor på olika adresser.

Okej,försöker inte hetsa eller något,men vore kul och få reda på hur de egentligen är. Om vi säger så här då; Jag bor inte hemma,den står reggad på farsan,den står hemma hos honom. Men JAG tar "hans" bil varje dag till jobbet,han kör den bara ibland på helgerna. Jag brukar alltså bilen mer än honom. Vad tror du om de? Enligt min mening så måste de va helt omöjligt för försäkringsbolaget att få igenom att JAG måste stå ägare för bilen då. Jag lånar "hans" bil för att jag inte har någon annan..

Dockan
4 juni 2006 · 733 Inlägg

så ska vi inte bara säga att han likaväl kan köra bilen, oreggad, oförs. o massa sånt?? blir inte de lättare tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Gislekillen RushRacing.tk
4 juni 2006 · 278 Inlägg

SLIMPA skrev:

Gislekillen skrev:

SLIMPA skrev:
Om du syftar på mig ang m3an så bor jag forfarande hemma. Sen så svarar du fortfarande inte på HUR dom ska kunna veta vem som brukar bilen mest,jag eller farsan? säg inte att grannarna kan vittna om de,de håller inte.

Syftade inte på dig. tog de bara som exempel. Byt ut de mot volvo eller va du vill.. Men om man bor hemma så e de en helt annan sak... För då bor brukaren å ägaren på samma adress.. Det jag skrev om var ifall ägaren å brukaren bor på olika adresser.

Okej,försöker inte hetsa eller något,men vore kul och få reda på hur de egentligen är. Om vi säger så här då; Jag bor inte hemma,den står reggad på farsan,den står hemma hos honom. Men JAG tar "hans" bil varje dag till jobbet,han kör den bara ibland på helgerna. Jag brukar alltså bilen mer än honom. Vad tror du om de? Enligt min mening så måste de va helt omöjligt för försäkringsbolaget att få igenom att JAG måste stå ägare för bilen då. Jag lånar "hans" bil för att jag inte har någon annan..

Ok.. ja man tycker ju att de borde vara omöjligt för dom att veta de.. Men på något sett lyckas dom. Har själv en farsa som e bilbranschen å pratar dagligen me försäkringsgubbar. Å Som dom säger: Bor man på samma adress så kan vi inget göra. men sen har vi våra sätt att ta reda på saker å ting.. Saken e ju den att sanningen kommer ju alltid fram. Försäkringsbolaget går(som jag mämnde innan) på den linjen att om brukaren å ägaren står på olika adresser å brukaren kör bilen mer än ägaren så anses brukaren som ägare. Brukare och försäkringstagare SKA vara samma person. Enligt försäkringsbolagen själva.

Senast redigerat av Gislekillen (4 juni 2006)

SLIMPA
4 juni 2006 · 215 Inlägg

Ja du låter ju övertygad. Jag vet inte. Tycker allt låter jävligt luddigt egentligen,men finns ju konstigare saker så man vet ju inte...

Gislekillen RushRacing.tk
4 juni 2006 · 278 Inlägg

SLIMPA skrev:
Ja du låter ju övertygad. Jag vet inte. Tycker allt låter jävligt luddigt egentligen,men finns ju konstigare saker så man vet ju inte...

Det e luddigt.. Jag vet bara det jag har fått reda på utav dom försäkringsgubbarna jag har pratat me.. Tipset e ju att den dagen man flyttar så ska man ju fundera på ifall de e värt det.. Försäkringsbolagen har blivit hårdare dom sista åren.. köp en gammal fiesta eller nått å garageförsäkra den så tjänar du ju in bonus redan nu...

toppen
6 juni 2006 · 30 Inlägg

ska man ta bilen sj så måsta försäkringen stå på dej ..men om du köper en bil och sätetr den på pappa lr mamma så ska försäkringen stå på den som står på bilen peace

Meckar När ja PALLAR=)
callook_skane Avstängd
6 juni 2006 · 257 Inlägg

var nått snack om det för nått år sedan. för de var många som föräkrade sina bilar på sina föräldrar. tror att dom gjorde nån lag om det.  men dom kan ju lätt lista ut om de é föräldrarna eller barnet i familjen som äger bilen om bilen inte är original.... för hur många föräldrar kör runt med baslåda, kjolar, andra större hjul, öppet filter, sport avgassystem mm mm......

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Anna_944
7 juni 2006 · 33 Inlägg

Min 940 turbo jag hade förut stod på min pappa.Billigare försäkring så!Blev stoppad en gång av polisen och då fråga dom vems bil det va,min pappas svarar jag.Då kollade dom lite undrande på mig(bilen hade 17" super dtm fälgar, Det stod SINGEL i framfrutan och en r-vinge :-D )..Sen gick dom iväg och kollade upp mig!Så visst kan det vara en nackdel att bilen står på nån annan.Men jag klarade mig den gången.

//Anna

En gång turbo alltid Turbo :-D
GurraG INGET ANNAT!!
7 juni 2006 · 1 725 Inlägg

men alltså slut snackat nu.. bilen står på farsan, har baslåda, större fälgar och vice versa.. men varför skulle inte pappa kunna ha tillåtit mej sätta in det men jag har inte råd att ha någon bil.. och ägaren på bilen ska va den som använder den mest.. isåfall måste försäkringen på mammas och pappas bil stå på mamma eftersom hon använder den varenda jävla dag till jobbet och farsan kör inte alls mycke med den.. så vad är problemet??

Peranton
7 juni 2006 · 116 Inlägg

Anna_944 skrev:
Min 940 turbo jag hade förut stod på min pappa.Billigare försäkring så!Blev stoppad en gång av polisen och då fråga dom vems bil det va,min pappas svarar jag.Då kollade dom lite undrande på mig(bilen hade 17" super dtm fälgar, Det stod SINGEL i framfrutan och en r-vinge :-D )..Sen gick dom iväg och kollade upp mig!Så visst kan det vara en nackdel att bilen står på nån annan.Men jag klarade mig den gången.

//Anna

Men det är ju självklart.. Min pappa är då mycket bilintresserad och han har både 18" bbs fälgar på Sin Mercedes 270 cdi och 17" amg fälgar på sin Mercedes SLK 230 kompressor.. Sen är det mycket bra ljud i SLK:n.. + Amg stylad med kjolar osv.. ligger förövrigt här på garaget.. http://www.garaget.org/?car=19309 fast jag ser att det bara är bilder från i vintras här.. men men.. så visst kan föräldrarna köra stylade bilar.. inget snack om saken..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
Bostream Bilmekaniker
7 juni 2006 · 46 Inlägg

men ja har en 405a som det e fett ljud i sen ett fett avgasljud i den står på morsan... åker man dit då om man blir stoppad?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 juni 2006 · 3 804 Inlägg

om man bara har en snäll mamma som VILL hjälpa till att betala försäkringen är det olagligt då också? *funderar*

edit: alltså ja fattar inte.. vi  säger på skojj nu om jag är jätte rik pappa o vill köpa en bil till min son och BETALA allt va den nu kostar skatt,försäkring bensin mm är de olagligt då? sjukt land vi lever i så fall..

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (7 juni 2006)


Bmw osv..
Merclone Leg. Spådam
7 juni 2006 · 816 Inlägg

Polisen kan ju inte bevisa om man lånat bilen, även om man inte bor hemma... Det är ju ganska vanligt att låna andras bilar om man inte skulle ha nån egen. Och vissa snackade (hur seriöst det var vet jag inte) om att polisen skulle kolla upp där man bor och se var bilen står, men det är ju inte konstigt att låna bilen mer än en dag. Så risken att åka fast för något sådant är ju minimal.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang