3285
Sök

Köra för tungt?

Gör det på alla fyra
130 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
Funderar på att ta hem en bil å biltrailer men har inte så att jag kan göra det lagligt (det blir för tungt). Och då är frågan vad är straffet om jag skulle bli stoppad, finns det risk att bli av med körkortet eller blir det bara böter och isåfall hur mycket?

RushRacing.tk
278 Inlägg
4 juni 2006
Stoltz skrev:
Funderar på att ta hem en bil å biltrailer men har inte så att jag kan göra det lagligt (det blir för tungt). Och då är frågan vad är straffet om jag skulle bli stoppad, finns det risk att bli av med körkortet eller blir det bara böter och isåfall hur mycket?

Jag e inte helt hundra men böter tror jag.. kan nog hänga på hur mycket för tungt de e..

Yrkesförare
1 073 Inlägg
4 juni 2006
Blir släpvagnen för tung så krävs BE-behörighet och då åker du på olovlig körning.

Gör det på alla fyra
130 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
kanske 3800kg hela ekipaget....alltså 300 över mitt körkort + att det blir typ 600kg mer än vad man får dra med bilen....

Gör det på alla fyra
130 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
Vad blir notan???

Avstängd
257 Inlägg
4 juni 2006
kan bli antingen vanlig olovlig eller grov olovlig.

De blir rätt bra böter & har du otur så ryker kortet. beror helt på vilket humör snuten är på.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Wankel
1 080 Inlägg
4 juni 2006
det blir olovlig körning och skulle tro att körkortet ryker....
torskar du på olovlig körning innan du fått kortet så blir det ju uppskjutet 1 år eller nåt, så därför tror jag att körkortet ryker ganska snabbt då

MDS Västerås

Sök