2861
Sök

Turboconvertera b21a

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#1
hej jag har en b21a och tänkte om jag ska fixa en turbo från en b21et eller b21at.
så min fråga är, behöver jag byta ut mitt el system i bilen? eller räcker det bara att montera turbo och koppla ihop allt så fungerar det utan nå styr boxar eller vad man ska kalla det??

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
28 mars 2010
#2
Köp en R-sport turbosats så kan du regga om bilen med B21AT.
Behövs inga boxar eller något då.

MVH. Alex

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 mars 2010
#3
sök på trycksätta strombergare  på google.se så hittar du nog lite info smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#4
jo R-sport turbosats skulle ju inte vara fel men det är ju synd att man inte har pengarna.
men det måste går lita bra att plocka bort grejer från tex b21at? från skroten eller liknande?

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 mars 2010
#5
o hur ofta hittar du en at på skroten? trycksätt strombergarn.. men du kommer ju inte kunna bes me det iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#6
okey men jag känner en som har en turbo förgasare skulle det gå att besikta med en sån?

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#7
men hur ska jag göra då för att det ska gå igenom besiktningen??

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 mars 2010
#8
fixa en r-sportturbosats ELLER köp en komplett 230FK turbomotor med boxar, katt och låda och hela köret och regbesikta.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 mars 2010
#9
de går inte för din bill är nyare än 75.. de går om du tar en b230 fk typ med all el o sprut o katt o allt som hör till o så behöver du ha 1031 bakaxel o ventilerade skivor fram för att komma igenom en reg bes

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#10
NITROUS skrev:
fixa en r-sportturbosats ELLER köp en komplett 230FK turbomotor med boxar, katt och låda och hela köret och regbesikta.

jo men då ska man hitta allt det och ha råd med det:(

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 mars 2010
#11
volvo244-83 skrev:
NITROUS skrev:
fixa en r-sportturbosats ELLER köp en komplett 230FK turbomotor med boxar, katt och låda och hela köret och regbesikta.

jo men då ska man hitta allt det och ha råd med det:(

i annat fall är det kört

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#12
Amazon_123GT skrev:
de går inte för din bill är nyare än 75.. de går om du tar en b230 fk typ med all el o sprut o katt o allt som hör till o så behöver du ha 1031 bakaxel o ventilerade skivor fram för att komma igenom en reg bes

okey:( men läste nån stans att min bil att om den tex är under 160hk så behövs inte nått göras åt bakaxel och bromsar.
för det är ju en liten turbo som ska i bilen

10 287 Inlägg
28 mars 2010
#13
Se inlägg #2....

(Det måste alltså vara en godkänd sats - annars får man chansa)

Bara ett råd och inget ont om dig personligen: Detta är något som  kanske en av tio genomför. Rådet är alltid att köpa en bil med turbo i orginal. Att man kan läsa om "många" som har genomfört det på Garaget är bara naturligt eftersom det finns många här som är rejält intresserade, har verkstadsresurser och som är rejält duktiga.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
28 mars 2010
#14
Se den klistrade tråden om motorbyten.

volvo244-83 skrev:
okey:( men läste nån stans att min bil att om den tex är under 160hk så behövs inte nått göras åt bakaxel och bromsar.
för det är ju en liten turbo som ska i bilen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

135 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
#15
Sharky skrev:
Se inlägg #2....

(Det måste alltså vara en godkänd sats - annars får man chansa)

Bara ett råd och inget ont om dig personligen: Detta är något som  kanske en av tio genomför. Rådet är alltid att köpa en bil med turbo i orginal. Att man kan läsa om "många" som har genomfört det på Garaget är bara naturligt eftersom det finns många här som är rejält intresserade, har verkstadsresurser och som är rejält duktiga.

/Göran

okey men jag får kolla med besiktningen  men jag har till gång till verkstad och verktyg och 2 mekaniker om det skulle behövas.
men man vill ju inte göra allt i onödan och så går den inte igenom hmm


Sök