Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

baloo83
9 april 2010 · 211 Inlägg

Får väl ge en åsikt jag med. Tycker själv inte riktigt om över stylade bilar men kan väl ge han beröm för hur genomarbetad bilen är, håller även med att det är väldigt likt hans andra bilar och hade ju varit kul att se hur det skulle bli om han gör nått helt "nytt" vad nu det skulle vara.
Satt precis och kollade på kooz garaget.se sida och tänkte betygsätta, ska man ge betyg eftersom jag faktiskt inte gillar så extremt stylade bilar utan hellre cleant, nä kanske inte eftersom det ligger ju ett jävla jobb bakom och själv hade jag nog aldrig fått det så bra. Ska man ge dåligt betyg för att han gör likadana bilar hela tiden, nä man betygsätter väl bilen man tittar på och inte gämför dom andra han byggde för flera år sedan. Man får ju ändå säga att på "sig grej" är han väl lite av en kung. Hade ju viljat se honom skapa nån annan typ av stil bara.
Var och kollade på elmia och får väl säga att på extrembyggen var han ju bäst om nästan själv i klassen så det var ju inte så svårt, men på det stora hela fanns ju bilar som elnigt min mening borde vunnit.

Hoppas iallfall han fortsätter bygga bilar men hittar på lite annorlunda saker snart.

Men det är ju bara min mening.

Fiat 500 (2010)
sirmiro Double-Unicorn Rider
9 april 2010 · 2 486 Inlägg

baloo83 skrev:
Får väl ge en åsikt jag med. Tycker själv inte riktigt om över stylade bilar men kan väl ge han beröm för hur genomarbetad bilen är, ***mer text***

Tänker vi på samma bil?

Genomarbetad för mig innebär att man behöver leta efter fel, inget sticker direkt i ögonen. T.ex. Riddler-bilar, det är genomarbetat.
Det här ser ut som ett bygge där det inte funnits tid att spackla och slipa till det blev bra utan man nöjde sig efter en omgång och hoppades motivlacken skulle dölja det. hmm

Men det är bara vad jag anser med genomarbetat, vissa tycker säkert en volvo740 med kartongkjolar är genomarbetat det med... hmm

Iam2fast4U
9 april 2010 · 1 534 Inlägg

jag gillade inte bilen hmm
man får en "jaha och? -känsla" av och se den

BMW E34 "538" (1990)
Xtravagant 1337
9 april 2010 · 1 343 Inlägg

Har ni lagt märke till att han har 4.17 i snitt på sin bil här på garaget?
Det måste betyda att de ca 300 som röstat iaf gillar bilen.

för enligt mig är 4.17 inget dåligt snitt.
Eller kan det vara så att folk är rädda för att rösta 1 eller 2 för man måste motivera då?

Jag vet inte.. wink

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
D_MAN ?
9 april 2010 · 1 038 Inlägg

Xtravagant skrev:
Har ni lagt märke till att han har 4.17 i snitt på sin bil här på garaget?
Det måste betyda att de ca 300 som röstat iaf gillar bilen.

för enligt mig är 4.17 inget dåligt snitt.
Eller kan det vara så att folk är rädda för att rösta 1 eller 2 för man måste motivera då?

Jag vet inte.. wink

Varför måste man motivera 1:a el 2:a, är väl inte ett måste på nån bil, men är säkert en fördel att motivera annars kan han ju få för sig att folk skulle vara avundsjuka hur han nu kan tro de wink


Tydligen va man tvungen att motivera en 1:a big_smile

Sen är de ju inte 300 som röstat 5:a


5:   195 röster (65%) 4:   34 röster (11%) 3:   24 röster (8%) 2:   40 röster (13%) 1:   9 röster (3%)

Senast redigerat av GTi-R_Danne (9 april 2010)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
chrillesnakeman
12 april 2010 · 393 Inlägg

Alpenretter skrev:
Om jag vore Kooz så skulle jag ha skämts för att visa upp denna bil.

Han har byggt i 2år! med hjälp avv sitt crew,
och resultatet (kvaliten) suger trots dom ENORMA resurserna roll

Om nått inte blir bra så "raderar" man och gör om & rätt !
Han är ju ett proffs och medveten om att bilen kommer att granskas rejält,
dvs inga ursäkter till att ställa ut bilen med sånna brister.

Som företagsledare skulle jag blivit riktigt förbannad om mitt varumärke skulle misshandlas på detta sätt mad

Håller med dom andra, han fick priset pga att alla var tvungna att gå förbi hans monter...
Fanns enl mig många liknande bilar med betydligt bättre finnish som borde vunnit.

*Det är som att Carola BARA MÅSTE vinna melodifestivalen trots att hon bara sjunger en finsk-tango!*
lol

Var det inte du som Citat "-tycker om knasiga och roliga bilar"???? Kan du definera ROLIG i din bemärkelse genom att ge ett exempel på ett sådant bygge:)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
12 april 2010 · 393 Inlägg

Bjorling skrev:
Men en sak som vi kan enas om är att han är i sin egen värld. Varför kan han inte bemöta kritken nånting. Tycker det är hos många byggare, så fort de blir lite negativa komentarer så håller dom sig borta. Lika som han med breddade gröna V70 som glömde att köpa fälgar efter breddningen.

Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
maco
12 april 2010 · 1 207 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Bjorling skrev:
Men en sak som vi kan enas om är att han är i sin egen värld. Varför kan han inte bemöta kritken nånting. Tycker det är hos många byggare, så fort de blir lite negativa komentarer så håller dom sig borta. Lika som han med breddade gröna V70 som glömde att köpa fälgar efter breddningen.

Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Snabb fråga, har du blivit hjärntvättad eller förälskad av kooz?

chrillesnakeman
12 april 2010 · 393 Inlägg

maco skrev:

chrillesnakeman skrev:

Bjorling skrev:
Men en sak som vi kan enas om är att han är i sin egen värld. Varför kan han inte bemöta kritken nånting. Tycker det är hos många byggare, så fort de blir lite negativa komentarer så håller dom sig borta. Lika som han med breddade gröna V70 som glömde att köpa fälgar efter breddningen.

Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Snabb fråga, har du blivit hjärntvättad eller förälskad av kooz?

Snabbt svar:) Jag gillar Kooz byggstuk. Varken mer eller mindre. Tycker knappast att jag behöver försvara mig. Han är vår vän och jag tycker inte han förtjänar undervärdig kritik. Han har lyckats...stör det dig min vän?

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Soulweeper stray dog
12 april 2010 · 197 Inlägg

chrillesnakeman skrev:
...
Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken...

Vänta nu här. Om det är någon som ska kommentera, svara, diskutera och svara så är det Lukas, och inte någon som är kär i hans tjej före detta bil...
Du gör Lukas en björntjänst som det är just nu.

......... att jag ens orkar bry mig......
Slash Saabifierad
12 april 2010 · 2 026 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

maco skrev:

chrillesnakeman skrev:
Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Snabb fråga, har du blivit hjärntvättad eller förälskad av kooz?

Snabbt svar:) Jag gillar Kooz byggstuk. Varken mer eller mindre. Tycker knappast att jag behöver försvara mig. Han är vår vän och jag tycker inte han förtjänar undervärdig kritik. Han har lyckats...stör det dig min vän?

I och med att han är din vän kan man inte vänta sig att du skulle svänga och säga att du inte gillade hans byggstuk lol lol lol Underbart big_smile

Även om han lyckades att vinna ett eller tio priser får folk komma med kritik ändå, bara för att man vinner betyder det inte att man är felfri och immun mot kritik wink

Senast redigerat av Slash (12 april 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
12 april 2010 · 311 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Alpenretter skrev:
Om jag vore Kooz så skulle jag ha skämts för att visa upp denna bil.

Han har byggt i 2år! med hjälp avv sitt crew,
och resultatet (kvaliten) suger trots dom ENORMA resurserna roll

Om nått inte blir bra så "raderar" man och gör om & rätt !
Han är ju ett proffs och medveten om att bilen kommer att granskas rejält,
dvs inga ursäkter till att ställa ut bilen med sånna brister.

Som företagsledare skulle jag blivit riktigt förbannad om mitt varumärke skulle misshandlas på detta sätt mad

Håller med dom andra, han fick priset pga att alla var tvungna att gå förbi hans monter...
Fanns enl mig många liknande bilar med betydligt bättre finnish som borde vunnit.

*Det är som att Carola BARA MÅSTE vinna melodifestivalen trots att hon bara sjunger en finsk-tango!*
lol

Var det inte du som Citat "-tycker om knasiga och roliga bilar"???? Kan du definera ROLIG i din bemärkelse genom att ge ett exempel på ett sådant bygge:)

Alltså, jag kritiserar inte iden/tanken/stilen med bygget utan kvaliteten mad
Jobbar man med en bil i 2år med ett riktigt team så MÅSTE man förvänta sig bättre kvalitet roll
Har personligen inget negativt att säga om herr Kooz, utan snarare tvärtom...
Tycker inte att han förtjänade priset denna gången, men det har han gjort förut !!! smile

Xtravagant 1337
12 april 2010 · 1 343 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Bjorling skrev:
Men en sak som vi kan enas om är att han är i sin egen värld. Varför kan han inte bemöta kritken nånting. Tycker det är hos många byggare, så fort de blir lite negativa komentarer så håller dom sig borta. Lika som han med breddade gröna V70 som glömde att köpa fälgar efter breddningen.

Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Jag kan förstå tanken med ditt inlägg men du är tyvärr sjukt partisk.
Att vara ägare till en bil han byggt och kommentera här känns bara dumt.
Vore nog bättre om du inte skrivit något alls faktiskt..
för du undergrävde kooz lite med det du skrev, tycker jag iaf.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
chrillesnakeman
15 april 2010 · 393 Inlägg

Xtravagant skrev:

chrillesnakeman skrev:

Bjorling skrev:
Men en sak som vi kan enas om är att han är i sin egen värld. Varför kan han inte bemöta kritken nånting. Tycker det är hos många byggare, så fort de blir lite negativa komentarer så håller dom sig borta. Lika som han med breddade gröna V70 som glömde att köpa fälgar efter breddningen.

Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Jag kan förstå tanken med ditt inlägg men du är tyvärr sjukt partisk.
Att vara ägare till en bil han byggt och kommentera här känns bara dumt.
Vore nog bättre om du inte skrivit något alls faktiskt..
för du undergrävde kooz lite med det du skrev, tycker jag iaf.

Partisk eller icke partisk är väl mindre intressant anser jag. Jag vill verkligen poängtera att jag hade försvarat vilket snyggt bygge som helst oavsett upphovsman. Jag tycker att mycket av kritiken har rört sig om små petitesser. Jag tycker att man skall lyfta fram det som är bra med ett bygge och inte stirra sig blind på små skavanker som det känns som det varit för mycket fokus på i det här fallet.

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
MIKK0 Designer.
15 april 2010 · 1 260 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Xtravagant skrev:

chrillesnakeman skrev:

Jag kan tycka att det är ett rätt smart drag att inte bemöta kritiken eller om du så vill "-hålla sig borta". Det är bara förnedrande att försvara sig i en pajkastning fylld av kritik som stundtals varit ganska grym och helt saknat konstruktiv förankring.

Priserna och titlarna talar någonstans för sig själv utan att Kooz behöver göra ett uttalande. Målet för honom är att ständigt överträffa sig själv och att utvecklas i sitt skapande. Jag trodde personligen inte att han skulle kunna överträffa Zlayer men tji fick jag:)

Jag kan förstå tanken med ditt inlägg men du är tyvärr sjukt partisk.
Att vara ägare till en bil han byggt och kommentera här känns bara dumt.
Vore nog bättre om du inte skrivit något alls faktiskt..
för du undergrävde kooz lite med det du skrev, tycker jag iaf.

Partisk eller icke partisk är väl mindre intressant anser jag. Jag vill verkligen poängtera att jag hade försvarat vilket snyggt bygge som helst oavsett upphovsman. Jag tycker att mycket av kritiken har rört sig om små petitesser. Jag tycker att man skall lyfta fram det som är bra med ett bygge och inte stirra sig blind på små skavanker som det känns som det varit för mycket fokus på i det här fallet.

Men det är ju detaljerna som skiljer bilarna åt när man kommer upp i en så pass hög klass på byggena.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
jorgen72
17 april 2010 ·

Jag tycker det är konstigt att koos kan vinna peoples choice med en bil som har så mycket som inte är färdigt men jag tycker det är ännu märkligare att Jörgen på Vette Småland blir utan pris för sin otroliga Dodge Challenger som vann street machin på power meet förra året och fick 48 p av 50 före chagern som blev sveriges finaste bil förra året. Jag var och tittade på Challengern förra hösten när jag hade varit i kalmar och köpt torktumlare till mina hyreshus och eftersom Vette småland bara ligger en mil ifrån där jag borm så provade vi o åka in  o försöka få en visning av Dodgen även om dom hade haft sin träff för köpare och andra i corvette klubben och hade mycke att göra så tog sej Jörgen tid till att vissa den otroligt fina bilen som är den i särklass snyggaste bilen som jag har sett. Men det är väll som någon annan skrev att det har betydelse hur känd man är

Senast redigerat av jorgen72 (26 maj 2010)

Zonox
21 januari 2011 · 161 Inlägg

Vitamin skrev:

sik skrev:
Varför gnälla på att den är lik andra av hans tidigare byggen när varenda jävla supra har sina do-luck kitt och volvo med evolve smäcket.

Tagga ner lite! Bilen har hög finish mot många andra.

För att han ställer ut den på elmia och vill att folk ska titta på den.

om man måste ha do-luck far jag missat något...

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
FLindgren
21 januari 2011 · 5 089 Inlägg

Ja det var ju bara bump på en nio månader gammal tråd..

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
ekelund88
21 januari 2011 · 2 656 Inlägg

Zonox skrev:

Vitamin skrev:

sik skrev:
Varför gnälla på att den är lik andra av hans tidigare byggen när varenda jävla supra har sina do-luck kitt och volvo med evolve smäcket.

Tagga ner lite! Bilen har hög finish mot många andra.

För att han ställer ut den på elmia och vill att folk ska titta på den.

om man måste ha do-luck far jag missat något...

nee de behöver man ju inte om man tar dom flesta på garaget wink

fluppidupp ...
21 januari 2011 · 757 Inlägg

problemet med kooz byggen är att det är stressbyggen. när man till och med ser vart han har spacklat för skruvarna till breddningen på hans sjua där spacklet har sjunkit in. bara är otroligt illa. bara för att man köper ett dyrt bodykit gör inte bilen bättre. han har ju inte ens motorn ordentligt upgraderad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang