Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

JoeyJ
3 april 2010 · 502 Inlägg

DasAuto skrev:

JoeyJ skrev:
som sagt, det är en smaksak men han är ändå grym på att bygga bilar som väcker uppmärksamhet.

Ställ en 1500hk Skyline brevid som är stippad och byggd för bankörning så skulle nog ändå de flesta på elmiamässan tycka kooz bil är häftigare

Inte jag smile

hehe nä inte jag heller, men man ser ju vilka bilar som vinner peoples choice...

Speedman Bilvårdsexpert
3 april 2010 · 663 Inlägg

bushmyra skrev:
Men kom igen nu vilka nötter ni är som sitter här och gnäller på en av sveriges grymmaste bilbyggare ,, tror du på fullaste allvar att du skulle få till en sån här bil ??
Lätt och sitta framför ett tangentbord och säga vad ni tycker ,,, men visst bygg en bil av den här kalibern om det nu är så lätt..

Nu får du nog endast tala för dig själv tyvärr. En av Sveriges grymmaste bilbyggare får stå helt för dig faktist!
Denna bil ser helt ok ut på bild dock, förrutom inredningen. Där ballar det helt ur och ser bara barnsligt ut.

Vill man verkligen något, så kan man. Den som vill bygga sådana här typ av bilar, gör säkert också det. Men flera utav oss som uttalar oss för att inte falla oss i smaken, vill högst troligen inte bygga sådana här typ av bilar på detta vis. Så frågan kvarstår då: Varför ska vi bygga liknande bil själva? wink

En sak som vi alla måste förstå, vi har inte samma smak allihop. Räcker att se på sig själv. Jag gillar Chrysler pt cruiser-modellerna. Många andra tycker dom är skitfula. Något man helt enkelt får lära sig leva med tongue

Så att komma med att skylla på avundsjuka, bygg bättre bilar själva m.m. känns meningslöst.
Vi har alla rösträtt i politikvalen t.ex. Men bara för vi kan rösta och ha åsikter, säger inte det att vi alla ska kunna göra det minst lika bra själva.


Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Superior-Micke_J
3 april 2010 · 192 Inlägg

Jag ber om ursäkt, snålade nog på kvaliten när jag komprimerade filmen så jag kunde få upp den snabbt på nätet. Får göra ett nytt försök imorn, tack för kritiken och hoppas ni följer bloggen. Vi är på BRL-parkeringen nu och kikar lite just nu faktiskt... big_smile

http://main.superiorimports.se/blogg/vi … rkeringen/

Kommer film på allt ös imorn, t.o.m. en skön snubbe som streakat!

Algeroth
3 april 2010 · 510 Inlägg

Om man tittar lite allmänt på utvecklingen de senaste åren så har det blivit mer och mer motor, vilket gör att det tunnas ut med sköna stylingbyggen. Jag vill ha minst 1 Kooz bil på var mässa, bara för att det är extremt och kul att titta på. Man måste förstå, och som någon nämnt, att detta är en SHOWBIL! tongue It's not supposed to make sense tongue Showbilar skall vara fyllda med roliga grejer att titta på, saker som rör sig och bara allmänt underhållande smile Tivoli på hjul.

Och till er motor-fanatiker så skall jag då meddela att bilen har en 400+ hästars motor 4G63T motor, och motor-rummet ser riktigt najs ut smile Custom turbo, polerat grenrör osv. Sedan är bilen kanske inte idealisk på bana, men som jag ville framföra ovan... DET ÄR INTE MENINGEN! tongue Denna bil ger dock något till barn och alla som vill tillbaka till det lekfulla barnet i sig. Hur många småbarn har ni sett sprungit fram till någon av de slitna ban eller driftbilarna med 1000 hästar och kromade motor-rum? tongue Inte många skulle jag tro. Däremot gör de det till Lukas bilar.

Så kort och gott... Om man tar bort show-bilar som Kooz bygge så tar man också bort mycket av det som ger så mycket glädje till små barn och drömmare med barnasinnet kvar... Och jag gillar att vara glad wink Så inse att mycket av denna bil är byggd till andra! För att ge folk ett leende på läpparna, och om detta inte råkar vara just dig så är det ju tråkigt, men finns ju mängder med andra bilar för er att titta på istället smile

Ge gärna kritik, det uppskattar Lukas, men var konstruktiva, och sluta fega på ett forum, våga säga det i ansiktet till honom, vänligt framförd, konstruktiv kritik är alltid välkommen, för det får alla "konstnärer" att växa.

Ha det gott!
Mvh

Emil "Algeroth" Börjesson

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
swab
3 april 2010 · 8 Inlägg
DasAuto
3 april 2010 · 2 751 Inlägg

swab skrev:
plast passar bara i leksaker. http://www.youtube.com/watch?v=d0PZyh0Y … re=related

Jevlaa plasta skit, plast e va fan de e.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
JaZoR Team RmR
4 april 2010 · 393 Inlägg

haha skrattar så jag dör av vad vissa har skrivit här i tråden, jag stog själv och kollade in kooz bygge ett bra tag och kan inget annat en att säga att han har lyckats ennu en gång, det enda jag kan tycka som såg ut som det var ihop stressat, var alla rör som kablar gick igenom, skulle vilja höra vad det verkligen är som är så dåligt med bilen som vissa skriver ? lacken har grym finish, spackling och slipning är bra gjort, karossdelar är inpassade i bra former, och finns mycket mer som är bra tongue så vad är det folk igentligen klagar på, sen är kooz en showcar men även används på gatan

Mvh / Jocke
lite särstavning efter många öl i jönköping

Senast redigerat av JaZoR (4 april 2010)

vwmannen_is_back Volkswagen nörd
4 april 2010 · 121 Inlägg

haha alltså va alla klagar men jag tror han bygger me samma stil för han gillar det och det är ju hans bil så...sen är han duktig på d han gör me finns andra bilar på elmia som inte har alls samma finish

mvh

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se
Volkswagen Polo "Der kleine" (1995)
reggae
4 april 2010 · 119 Inlägg

Var de bara jag som la märke till att han Inte hade bytt ut några bromsskivor alls?

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"
Volvo 850GLT "PEAB" (1992)
lelleal
4 april 2010 · 1 150 Inlägg

har man satt på så stora fälgar får man inte va så snål att ha kvar dom små orginal bromsararna som även är gammla och rostiga,i övrigt ser den ut som han gammla rx7a = plastracket

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Superior-Micke_J
4 april 2010 · 192 Inlägg

Någon skrev rätt smart att "det finns få andra bilar som sticker ut på mässan" = det kan bli Peoples choice ändå? Vad tror ni om det? Jag vet vad jag har för favorit; är denna eller Cobran med V12:

http://main.superiorimports.se/blogg/ra … or-choice/

ice_pepsi Väktare
4 april 2010 · 4 Inlägg

Hej Kooz.
Måste tyvärr hålla med den andra killarna om att det är väldigt likt de andra byggena.
Det är liksom för mycket,för plotrigt, rörigt....
Även fälgarna var ursäkta utrycket "Skitfula"
Det är inne med "Cleant" nu och då gäller lite diskretare färger som svart,silver,mgrå met osv...
Var nere på mässan och såg din bil men jag tyckte inte nå vidare om den alls tyvärr...
Många hörde jag kalla den för "Barbie bil".
Du som har såpass mycket pengar och energi,hur vore det med att komma med en Nissar R35 GTR med brutal trim osv...
Det är riktiga grejor det!  smile
Annars är du riktigt duktig!
Mvh Göran

Bilsport nr 12 2003 (Volvo 850)
Bilsport nr 24 2003 (Audi A4)
MIKK0 Designer.
4 april 2010 · 1 260 Inlägg

ice_pepsi skrev:
Hej Kooz.
Måste tyvärr hålla med den andra killarna om att det är väldigt likt de andra byggena.
Det är liksom för mycket,för plotrigt, rörigt....
Även fälgarna var ursäkta utrycket "Skitfula"
Det är inne med "Cleant" nu och då gäller lite diskretare färger som svart,silver,mgrå met osv...
Var nere på mässan och såg din bil men jag tyckte inte nå vidare om den alls tyvärr...
Många hörde jag kalla den för "Barbie bil".
Du som har såpass mycket pengar och energi,hur vore det med att komma med en Nissar R35 GTR med brutal trim osv...
Det är riktiga grejor det!  smile
Annars är du riktigt duktig!
Mvh Göran

Vill man se massa cleana bilar i svart, silver och mgår met. så kan man åka till vilken bilhandlare som helst och kika. Åker men på en mässa vill man väll se sånna bilar man inte ser så ofta till vardags?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Eisenhut
4 april 2010 · 1 827 Inlägg

Vill man kolla på riktigt fina bilar var det bara att vända snoken åt andra hållet för där stod mässans tre snyggaste bilar.

V12 Cobran, den otroligt detaljrika Panteran och den vansinniga Porschen!

När ska folk förstå att det finns annan styling än plast? Panteran var en detaljstudie av rang.

Ni som tyckte kooz bil hade bra inpassning, kolla tanklocket. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
beathacker Amatör
4 april 2010 · 444 Inlägg

Kollade in bilen lite mer igår o den ser vällbygd ut o inte ihop stressad som många andra bilar ialf .Han har gjort ett bra show bygge med snygg lack o bredning osv osv .
Utsidan förutom skärmarna gillade jag verkligen
Du får pris för bäst byggda plastraket av mig ialf ;0) inget ila menat kör sj plastbil hehe

BMW 320d (2006)
bajjohazard
4 april 2010 · 19 Inlägg

Det jag saknade på bilen var ordentliga bromskivor.. Stora fälgar små originalskivor,, Lägger man ner så mycket tid och pengar för att göra en extrem bil så måste det finnas ordentliga skivor.. Det var det största felet med bilen. Övrigt så var det ett väl planerat bygge av kooz.

DasAuto
4 april 2010 · 2 751 Inlägg

MIKK0 skrev:

ice_pepsi skrev:
Hej Kooz.
Måste tyvärr hålla med den andra killarna om att det är väldigt likt de andra byggena.
Det är liksom för mycket,för plotrigt, rörigt....
Även fälgarna var ursäkta utrycket "Skitfula"
Det är inne med "Cleant" nu och då gäller lite diskretare färger som svart,silver,mgrå met osv...
Var nere på mässan och såg din bil men jag tyckte inte nå vidare om den alls tyvärr...
Många hörde jag kalla den för "Barbie bil".
Du som har såpass mycket pengar och energi,hur vore det med att komma med en Nissar R35 GTR med brutal trim osv...
Det är riktiga grejor det!  smile
Annars är du riktigt duktig!
Mvh Göran

Vill man se massa cleana bilar i svart, silver och mgår met. så kan man åka till vilken bilhandlare som helst och kika. Åker men på en mässa vill man väll se sånna bilar man inte ser så ofta till vardags?

Behöver inte nödvändigt vis vara så..

Denna tycker jag är grymt snyggt stylad men samtidigt clean..

http://www.garaget.org/?car=145996&image=1352045

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
jokkan
4 april 2010 · 49 Inlägg

Alla tycker olika, jag tycker iaf att bilen är klockren! smile

Hamilton
4 april 2010 · 8 865 Inlägg

Rensat tråden på meningslösa inlägg, kan ni inte hålla er till ämnet så låtbli att posta.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Tega Yrkesförare
4 april 2010 · 1 073 Inlägg

Bilen såg rätt läcker ut faktiskt. Bra mycke snyggare än alla dessa överdrivet breddade svenssonbilarna som tillåts in på mässan. Tummen upp för Kooz!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang