Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

Urkas Kräsen grafiker
5 april 2010 · 1 775 Inlägg

AlvereZ skrev:

Urkas skrev:
Spela roll om han lagt ner 8 eller 800 timmar, ser bilen skit ut så ser den skit ut. Så enkelt är det. Slutresultatet är allt som spelar roll.

O det där med att han inte har råd med bromsar, handlar det inte om att balansera allt på ett snyggt sätt? Man ska alltså lägga nivån lika högt överallt. För det finns väl ändå ingen som lägger 10 lax på en snygg fälg på höger framhjul, medans resten är orginal? Förstår du vad jag menar Algeroth?
För övrigt kunde han ju skippat alla dom där lcd-skärmarna (som INGEN ändå kommer titta på) så kanske han hade haft råd med nånting bättre till broms?

Nej jag säger det igen, killen måste anställa en vettig designer som vet vad han håller på med, så kan herr Koooooz göra det han gör bäst, nämligen själva byggandet.

Du borde bygga en egen bil experten, och skaffa dig en positivare attityd när du ändå håller på..

Och så kommer det där gamla skitargumentet upp ännu en gång. Dom personer som inte tycker om när personer utan fett megastylead och egenbyggd bil klagar är såna personer som inte klarar av att ta kritik. Skulle jag däremot hylla bilen även fast jag inte byggt nåt själv så är allt frid o fröjd.
Är det så att man bara får ge positiv kritik om man inte har byggt en egen bil? Det var iaf inget jag fick lära mig när jag gick i körskolan.

Men visst, skulle jag ha pengar så bygger jag hemskt gärna en bil, men eftersom jag prioriterar annat så kommer jag nog faktiskt aldrig att bygga en heller. Men det betyder inte att jag inte får ha åsikter om andras bilbyggen.
Och positiv? Han ville ha kritik, då får han det, och eftersom JAG tycker att bilen ser skit ut, då finns det ju inte så mycket positiv kritik att ge. Förutom det jag sagt tidigare såklart, att han nog faktiskt är väldigt väldigt bra på själva byggandet. :)

Whine whine!
ATM_Goran
5 april 2010 · 9 Inlägg

Leif Tuvesson, Mats Thollander, Ronnie Hilmersson, Mattias Vöcks.
Dessa grabbar har hantverk/yrkeskunskaper att bygga bil på ett sätt som jag respekterar.
Dom bygger också bilar för män.

Lukas Kooz platsar inte riktigt in där än tycker jag.
Det räcker inte riktigt med att va duktig på glasfiber och spackel, som han faktiskt är.

Subaru STI "Impreza wrx sti racing" (2014)
AlvereZ
5 april 2010 · 787 Inlägg

Urkas skrev:

AlvereZ skrev:

Urkas skrev:
Spela roll om han lagt ner 8 eller 800 timmar, ser bilen skit ut så ser den skit ut. Så enkelt är det. Slutresultatet är allt som spelar roll.

O det där med att han inte har råd med bromsar, handlar det inte om att balansera allt på ett snyggt sätt? Man ska alltså lägga nivån lika högt överallt. För det finns väl ändå ingen som lägger 10 lax på en snygg fälg på höger framhjul, medans resten är orginal? Förstår du vad jag menar Algeroth?
För övrigt kunde han ju skippat alla dom där lcd-skärmarna (som INGEN ändå kommer titta på) så kanske han hade haft råd med nånting bättre till broms?

Nej jag säger det igen, killen måste anställa en vettig designer som vet vad han håller på med, så kan herr Koooooz göra det han gör bäst, nämligen själva byggandet.

Du borde bygga en egen bil experten, och skaffa dig en positivare attityd när du ändå håller på..

Och så kommer det där gamla skitargumentet upp ännu en gång. Dom personer som inte tycker om när personer utan fett megastylead och egenbyggd bil klagar är såna personer som inte klarar av att ta kritik. Skulle jag däremot hylla bilen även fast jag inte byggt nåt själv så är allt frid o fröjd.
Är det så att man bara får ge positiv kritik om man inte har byggt en egen bil? Det var iaf inget jag fick lära mig när jag gick i körskolan.

Men visst, skulle jag ha pengar så bygger jag hemskt gärna en bil, men eftersom jag prioriterar annat så kommer jag nog faktiskt aldrig att bygga en heller. Men det betyder inte att jag inte får ha åsikter om andras bilbyggen.
Och positiv? Han ville ha kritik, då får han det, och eftersom JAG tycker att bilen ser skit ut, då finns det ju inte så mycket positiv kritik att ge. Förutom det jag sagt tidigare såklart, att han nog faktiskt är väldigt väldigt bra på själva byggandet. smile

Har inte nämt att du Inte får ge kritik?
Skrev att du BORDE bygga en egen bil för du verkar va expert?
DU borde bli mer positiv!!

AlvereZ
5 april 2010 · 787 Inlägg

ATM_Goran skrev:
Leif Tuvesson, Mats Thollander, Ronnie Hilmersson, Mattias Vöcks.
Dessa grabbar har hantverk/yrkeskunskaper att bygga bil på ett sätt som jag respekterar.
Dom bygger också bilar för män.

Lukas Kooz platsar inte riktigt in där än tycker jag.
Det räcker inte riktigt med att va duktig på glasfiber och spackel, som han faktiskt är.

Kan ju va för att dom bygger helt olika bilar tongue

Kesler
5 april 2010 · 3 650 Inlägg

AlvereZ skrev:

Superior-Micke_J skrev:
Nu har jag fått en stund tillsammans med Kooz och snackat lite om det ljumna mottagandet bilen fick online... :-)

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … av-zpirit/

Kvalitén på filmen kunde varit bättre wink Kan ju va min data som suger med iof.. kul att han fick chansen att kommentera kritiken iaf smile

Hoppas han får peoples choice smile

jo måste hålla med, ljudkvailén suger. Ska ni läga upp videoklipp och bilder så kanske man ska uppgradera från mobilen.

highXspeed Crazy
5 april 2010 · 698 Inlägg

Lukas fick People Choice 2010

Vispen_
5 april 2010 · 317 Inlägg

-h-jdm- skrev:
Lukas fick People Choice 2010

är inte förvånad..
grattis till vinsten får man väll säga till Mr Kooz (:

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Urkas Kräsen grafiker
5 april 2010 · 1 775 Inlägg

AlvereZ skrev:
Har inte nämt att du Inte får ge kritik?
Skrev att du BORDE bygga en egen bil för du verkar va expert?
DU borde bli mer positiv!!

Jag uppfattade din kommentar som en sån där "om du inte har byggt en egen bild får du inte säga nåt själv!!1". Men jag lär väl kanske ha uppfattat fel iaf. Dock ser jag inte hur du kan påstå att jag är expert, det enda jag själv påstått är att jag har bättre smak än vad Kooz har. tongueP
Men ja, i vissa sammanhang så borde jag bli betydligt positivare, men det är jävla svårt att vara positiv när det inte finns så mycket positiv kritik att ge. tongue Kanske en smilie eller två lär hjälpa en del? Meen offtopic blev det iaf.

Whine whine!
Algeroth
5 april 2010 · 510 Inlägg

Urkas skrev:
O det där med att han inte har råd med bromsar, handlar det inte om att balansera allt på ett snyggt sätt? Man ska alltså lägga nivån lika högt överallt. För det finns väl ändå ingen som lägger 10 lax på en snygg fälg på höger framhjul, medans resten är orginal? Förstår du vad jag menar Algeroth?
För övrigt kunde han ju skippat alla dom där lcd-skärmarna (som INGEN ändå kommer titta på) så kanske han hade haft råd med nånting bättre till broms?

Jo jag förstår vad du säger Urkas, tycker dock du kunde varit lite mer finkänslig i dina val av ord, och fokuserat mer på att vara konstruktiv. Och antalet fälgar har mycket lite att göra med bromsarna, eftersom skärmarna kommer från en sponsor. Så än en gång är pengarna problemet för att det inte blivit nya bromsar.

Sedan som ni nu vet vann bilen peoples choice... över Chip Foose! Så tydligen är det en hel del människor som tycker om bilen. Och om ni tror att Bilsport "sålt" Peoples choice, så borde ni sett hur det såg ut nere i D-hallen där Chip var. Helt sinnesjukt hur de jagade stackars Chip! Stog tusentals människor och bara köade för att se han i princip. Så det är en ordentlig prestation att Lukas vann priset! Extremt kul och välförtjänt efter allt slit! smile

Ha det gott!
Mvh

Emil

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
Sketstopp24v STREETRACER
5 april 2010 · 892 Inlägg

Tyckte den hörde hemma på nån rymdskepps mässa istället för elmia =/ 

Koos är som många andra säger en av sverige om inte europas bästa byggare!!  men själva stilen blev uttjatad med förra bygget tyvärr =/

jag kan inte bygga som Koos o kommer inte aldrig heller kunna.. men bygger man en ren show bil för folkets skull då får man räkna med att folket kommer säga sitt.. 

spelar ingen roll om det är bra elr dåliga ord..

jag tyckte Nickes(DNBilradio,Wickedpaint) bmw va mkt grymmare big_smile

Bmc Crew
GTI_Jocke
5 april 2010 · 217 Inlägg

hur fan kunde Kooz bil vinna peoples choice?? :S

Das Auto
North
5 april 2010 · 824 Inlägg

GTI_Jocke skrev:
hur fan kunde Kooz bil vinna peoples choice?? :S

Vet inte ens om man kan kalla det där rymdskeppet för en bil hmm

Mikel_83
5 april 2010 · 45 Inlägg

cebT skrev:
Kollade knappt på Eclipsen igår då jag var där.. tyvärr.

Samma här. Såg ngt som såg ut som ett Kooz-bygge i ögonvrån och sekunderna senare såg jag en liten kille med spretigt hår. smile Brydde mig då inte att gå närmare då jag inte gillar ngt av hans tidigare hopplock.

Men som sagt smaken är som baken.

Algeroth
5 april 2010 · 510 Inlägg

GTI_Jocke skrev:
hur fan kunde Kooz bil vinna peoples choice?? :S

Enkelt! Genom att vara en snäll genomtrevlig kille som står dag in och dag ut i montern, svarar på frågor och skriver autografer osv till alla som ber om det. Helt enkelt tar sig tid till sina fans, och vårdar dem. Man kan säga att han vårdar sina fans lika väl som han vårdar sina sponsorer. Dvs, offrar sig för dem! Och som jag skrivit tidigare, hans bilar är tivoli och roliga, och det gör barn glada, och mängder och åter mängder med folk med barnasinnet kvar som gillar hans bilar. Jag är bevisligen en av dem, men jag gillar likväl stenhårda drifters! Men det är för att jag gillar VARIATION! Elmia hade varit så astråkigt om det bara fanns performance bilar där, likväl som ett överflöd av stylade bilar hade haft samma effekt.

Så kort och gott... många ser hans bilar och ler! Och lyckas man med det, då får man röster. En bil åt folket så att säga! smile

Ha det gott
Mvh

Emil "Algeroth" Börjesson

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
Nazgul
5 april 2010 · 173 Inlägg

tyckte att finischen va sjukt fin på nya bygget ! .. klart läcker kärra. . såg även ett annat bygge som hade "apat" efter kooz design smile

Ford Mustang gt "Black pearl" (2015)
Volvo 2.5T (2004)
Bjork OEM <3
5 april 2010 · 6 957 Inlägg

-h-jdm- skrev:
Lukas fick People Choice 2010

Told u tongue

Grattis till han.

OEM <3
JDMCRAZE
5 april 2010 · 2 077 Inlägg

Kan ju berätta en inside sak då smile
Detta är ju lukas 10e bil, och om man synade allt så var det tio överallt wink om man såg detaljerna..

Detta är ju något han kan och varför ska han ändra ett vinnande koncept?
Jag gillar inte showbilar, men lukas kan banne mig bygga det kan ni inte säga att han inte kan.. bygg bättre själv då? ^^

Visst det är extremt verkligen, gillar själv det cleana eller rena racebygge med så lite ljud som möjligt wink>
men med tanke på att han gör ALLT från scratch, tex så e bakbreddarna avgjutna från hans 350z sen ombyggda för och passa bak, framskärmarna e byggd från scratch med så wink

Sen har han även byggt på denna i 2 år med wink
Han är en skitschysst kille på alla sätt och vis,dem flesta som vinner pokaler blir oftast ganska malliga och så.. tänker genast på MR FUN ^^ David, som verkade tro hanj ägde allt..

Kooz tar sig tid och snacka med alla på alla träffar han e på, hur många av oss andra gör det seriöst?
Ge eloge till han för det för helvete!!

Jag röstade inte på hans bil för jag trodde han skulle vinna, jag hade själv röstat*glömde det* på 350zz's nya röda 350z wink för den stilen diggar jag stenhårt smile>

https://www1.garaget.org/gallery/archive/120949/895933_t31h2t.jpg
Lånade denna av micke smile hoppas det va OK?

Kan ju hoppas att trenden senare går mer på rena racebyggen,då skulle jag bli glad iaf smile

Senast redigerat av JDMCRAZE (5 april 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
sirmiro Double-Unicorn Rider
6 april 2010 · 2 486 Inlägg

Nu har jag inte läst tråden eller sett intervjuer, men de kommer inte få mig att ändra uppfattning om bilen.

Enligt mig skulle detta inte finnas på mässan.
Tanklock som sticker ut 1cm från resten av karossen trots synliga försök att få det att passa, skarpa kanter i hjulhusen efter slipning, en halvtrasig köksslang vid botten av den rörliga konsollen fram och bromsar som såg ruskigt löjliga ut i de stora fälgarna var en del av de saker som fick mig att inte gilla det.
Att stegen rörde sig hackigt till och från kan jag förstå och acceptera och lacken var riktigt fin, men överlag tycker jag inte ens att bilen platsar på mässan.

Och jag vet att den vann priser, det ändrar inte min åsikt.

Konceptet är bra, lacken är bra, idéer finns uppenbarligen men varför inte satsa lite mer på finish? Sen en svart täckplatta innanför fälgarna, bara det hade höjt utseendet en hel del... hmm

DusanMandick Random Hero
6 april 2010 · 4 047 Inlägg

Nej till hans bil. Han behöver en nystart. Det är ett bra bygge! men tråkigt

och killen behöver köpa sig en storlek större på t-shirten snart?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
MrJAM
6 april 2010 · 1 464 Inlägg

Varför så många "gör de bättre själv" eller "ha ha, peoples choise, sug på den" till kritiker?

Det är väl inte så svårt att förstå att folk har olika tycke. Samtidigt anser jag att Peoples Choise just bara det, folket val. För att förklara kan jag dra en liknelse är "2 Fast 2 Furious" filmerna.
Väldigt populära för folket, men hur många här anser att de är totalt trovärdiga och hela den biten?

Till detta tillkommer att han kan bygga bilar. Det är inget snack om den saken. Nu har han sin stil och bilarna ser ut därefter. Frågan är varför det är så många småfel efter så många år i branchen, med den kunskap han sitter inne med? Berömelse och erfarenhet innebär trots allt att man måste göra färre misstag. Man kan alltså inte se mellan fingrarna oavsett.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang