5801
Sök

Hjälp med dumpventil.

930 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Som topic lyder jag behöver hjälp med en dumpventil.
Vet inte vilken jag ska köpa har en Saab 9000 turbo chippad till 210hk den laddar runt 0,5-0,6.
Vill ha en dumpventil som låter mkt och den ska inte kvittra eller låta som Hks metalliska dumpljud . Mvh Marcus

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

211 Inlägg
2 april 2010
kolla på speedparts hemsida. dom har bra grejjer. Kvittrat gör nog ingen dump som är rätt inställd. kvittrar gör det när dumpen är för hård och luften trycks tillbaka i turbon

211 Inlägg
2 april 2010
tänk på att om du har lmm ska man helst inte ha öppen dump utan återcirkulerande eller iallfall hybrid för att få rätt soppa/luftblandning. Återcirkulerande är ju att föredra. Lite mindre ljud men bättre för motorn och man tröttnar ändå på ljudet efter ett tag. Med öppet filter så låter det ju en del iallafall.

930 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Alltså med kvittrande menar jag inte när trycket åker tillbaka in i turbon.

211 Inlägg
2 april 2010
Har aldrig hört nån kvittra. funkar en dump som den ska ska den pysa ett jämt tryck annars är den inte rätt inställd. typ hks kan låta lite som "kvitter" men pyser mest 2-3 gånger snabbt men då på bilar med högt tryck och hårt ställd fjäder.

1 878 Inlägg
2 april 2010
Jag bytade dump idag. så jag har en till övers, kan ha den som båda öppen/återcirkulerande eller Hybrid läge. Gått ca: 150mil. finns hos mig om det skulle vara utav intresse. Den har suttit på min V70R med 1.2bars laddtryck och har funkat klockrent.

1 587 Inlägg
2 april 2010
Har en från JBR till dig HELT ny faktiskt.. smile Har en HKS också, oanvänd den med eftersom ja kör automat :p

930 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
söker en dumpventil som pyser riktigt aggressivt och snärtigt. så om någon har en till salu eller vet någon sida som har så länka:)

EDIT: Tror ni denna låter mkt / är bra? http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … lId=DV-02*
Senast redigerat av Kamulen (2 april 2010)

Sök