3128
Sök

Byte kylarvatten m.m. på e30 bmw 316 touring -94

116 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Hej! ska bl.a montera motorvärmare å elfläkt å tänkte därför byta kylarvatten samtidigt.

då till min fundering, jag har ingen instruktionsbok om hur jag ska göra när jag fyller på/luftar systemet så jag undrar hur jag ska göra?

vet en polare som fick nån luftficka vid pumpen så toppen gick pga värmen så vill gärna undvika det tongue

Motorn är en M40B16 smile

tacksam för bra svar!

//Jesper

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

116 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
finns det verkligen ingen som vet nåt? nån kunnig BMW-kille måste de väll finnas! tongue

1 482 Inlägg
4 april 2010
Osäker på hur det är med m40 motorer. Men om det är liknande som M20 luftning så är det lite klurigt.

Fyll först kylare och slangar, block m.m, sen fyller du expansionskärlet. Sen är det bra om man är 2.

ställ bilen i uppförsbacke eller höj den ifram. På med full värme och öppna eventuella luftskruvar. Kläm på alla slangar och håll koll på motortemp. Känn så slangar etc blir varma. Kolla även att termostaten funkar innan ni börjar.

BLT Service
Theracords Music Label

116 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Noxxer skrev:
Osäker på hur det är med m40 motorer. Men om det är liknande som M20 luftning så är det lite klurigt.

Fyll först kylare och slangar, block m.m, sen fyller du expansionskärlet. Sen är det bra om man är 2.

ställ bilen i uppförsbacke eller höj den ifram. På med full värme och öppna eventuella luftskruvar. Kläm på alla slangar och håll koll på motortemp. Känn så slangar etc blir varma. Kolla även att termostaten funkar innan ni börjar.

ok tack så mkt smile jo de finns en luftskruv vid expansionskärlet kan ta kort imorn å lägga upp så får du/ni se hur det ser ut smile

Sök