3998
Sök

Frågor till de äldre billjuds byggar o tävlarna.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
7 juni 2006
Drönirettab skrev:
BassBox Pro 6.03 av HarrisTech.

Var får man tag i sådana program? Jag har aldrig byggt någon låda själv men tänkte prova på de så fort min nya bil har införskaffats.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 juni 2006
Kornz skrev:
Drönirettab skrev:

Var får man tag i sådana program? Jag har aldrig byggt någon låda själv men tänkte prova på de så fort min nya bil har införskaffats.

Sök på WinISD på nätet, LinearTeam heter dem som gör det.

Börja lek runt lite med det. Det är ett helt ok program om man aldrig använt ett sån ttidigare. Som vanligt gäller dock att det räknar inte med bilens akustik, utan det beräknar lådor för "hemmabruk" så att säga. Så skall man göra en bil-låda måste man veta hur bilar påverkar ljudet.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Solfilmsmontör
950 Inlägg
8 juni 2006
jonash skrev:
Kornz skrev:
Drönirettab skrev:

Börja lek runt lite med det. Det är ett helt ok program om man aldrig använt ett sån ttidigare. Som vanligt gäller dock att det räknar inte med bilens akustik, utan det beräknar lådor för "hemmabruk" så att säga. Så skall man göra en bil-låda måste man veta hur bilar påverkar ljudet.

mvh Jonas

Okej tackar för hjälpen. Känns som du har ganska bra erfarenhet av detta så får kanske eventuellt vända mig till dig när det blir aktuellt smile

tack.

Edit: Insåg rätt snabbt att det här programmet inte var så lätt då jag knappt förstår en bråkdel av det.
Senast redigerat av Kornz (8 juni 2006)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)

21 761 Inlägg
8 juni 2006
Kornz skrev:
Drönirettab skrev:

Mitt program vet jag inte om man kan ladda ner gratis från nätet, har inte sett det någonstans.
Jag köpte programmet för flera år sedan hos Ljudia, då hette det 5.0 men jag har graderat upp till 6.03.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 juni 2006
Kornz skrev:
jonash skrev:
Kornz skrev:

mvh Jonas

Okej tackar för hjälpen. Känns som du har ganska bra erfarenhet av detta så får kanske eventuellt vända mig till dig när det blir aktuellt smile

tack.

Edit: Insåg rätt snabbt att det här programmet inte var så lätt då jag knappt förstår en bråkdel av det.

Hmm, WinISD är ett av de mer lättarbetade programmen faktiskt, och fördelen är att det finns ett GÄNG med element inlagda från början.

Eventuellt kan vi göra en liten "genomgång" hur man använder programmet, men det får bli när jag kommer tillbaks til Stockholm, för där jag är nu har jag ej programmet tillgängligt.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Solfilmsmontör
950 Inlägg
9 juni 2006
jonash skrev:
Kornz skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

tack.

Hmm, WinISD är ett av de mer lättarbetade programmen faktiskt, och fördelen är att det finns ett GÄNG med element inlagda från början.

Eventuellt kan vi göra en liten "genomgång" hur man använder programmet, men det får bli när jag kommer tillbaks til Stockholm, för där jag är nu har jag ej programmet tillgängligt.

mvh Jonas

Det vore rätt schysst faktist smile

21 761 Inlägg
9 juni 2006
Laddade hem pro-versionen, verkar vara ett fint program. Lite svårarbetat nu direkt men det beror nog på att jag är van vid mitt program, tar ett tag att vänja mig. Finns en inbyggd tongenerator också, då kan man testa hemmahögtalarna om man vill. Eller naturligtvis bilhögtalarna om man kör med den bärbara datorn.

Sök