2089
Sök

BMW e36 328: Sportavgassystem med DTM utblås?

BMW
183 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Hej alla!

Är nu inne på att köpa ett nytt sportsystem till BMWn.
Vill gärna ha lite tips på bra märken med bra ljud, kan man få fram ett M3 ljud ur denna BMW med bara avgassystemet? tongue

Jag har vänt upp och ner på google, men kan inte hitta DTM utblås!
Help me!

MVH

Vasse

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS

81 Inlägg
7 april 2010
Nej du kan inte få m3 ljud, men du helt klart få det att låta bättre, ta och bygg ett eget!
häng av det gammla och bygg likadant fast i grövre och ordna en öppnare/ större slutburk, men glömm inte ett öppet filter med där har du en del gött ljud åxå;)
Va jag vill förmedla är att det är betydligt billigare, men har man inte tillgång till svets mm så är det ju smidigt att köpa ett färdigt!
lycka till...
Senast redigerat av Ges (7 april 2010)

461 Inlägg
8 april 2010
Det goaste jag hört på en 328:a är ett a-alt sportavgas... Låter riktigt rått på kompisens bil iaf!

BMW - Better Make Way

BMW
183 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Ges: Jag vet att det skulle ge bäst effekt och ljud, men jag är inte så kunnig och har dessutom ingen svets.. tongue

Grabber: Jag har redan kollat där, men tror du dom kan fixa ett DTM utblås om man ringer?

von_blad: Vad är ett a-alt sportavgas?

Sorry för mina nybörjar frågor men jag håller på och lär mig! big_smile

16 Inlägg
10 april 2010
kolla på simons hemsida dom har dtm blås smile

BMW
183 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
goope skrev:
kolla på simons hemsida dom har dtm blås smile

Har hört att man inte får ut bra ljud av dom avgasen..

BMW
183 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare

Måste hålla med om att dessa låter äckligt bra, men jag vill ha DTM utblås som sagt!

2 337 Inlägg
10 april 2010
-Zeus- skrev:

Måste hålla med om att dessa låter äckligt bra, men jag vill ha DTM utblås som sagt!

Det går ju att lösa med lite kapande och svetsande om du hittar en dämpare som är bra ljudmässigt, kan inte kosta många kronor att lämna in hos någon som trycker dit ett par DTM-pipor på den.

BMW
183 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Sarge skrev:
-Zeus- skrev:

Det går ju att lösa med lite kapande och svetsande om du hittar en dämpare som är bra ljudmässigt, kan inte kosta många kronor att lämna in hos någon som trycker dit ett par DTM-pipor på den.

Det är mycket möjligt att det kanske får bli så, men jag vill helst ha DTM "orginal" om du förstår.

2 337 Inlägg
10 april 2010
-Zeus- skrev:
Sarge skrev:
-Zeus- skrev:

Det är mycket möjligt att det kanske får bli så, men jag vill helst ha DTM "orginal" om du förstår.

Jag är med på vad du menar, jag är ofta likadan. Finns det att få som man vill ha det utan att modifiera grejerna så är ju det att föredra.

BMW
183 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Sarge skrev:
-Zeus- skrev:
Sarge skrev:

Jag är med på vad du menar, jag är ofta likadan. Finns det att få som man vill ha det utan att modifiera grejerna så är ju det att föredra.

Ja precis! smile

2 337 Inlägg
11 april 2010
Kolla med exempelvis Forza.se om de kan plocka hem det här:
http://www.eurosportdesign.com/p-457-su … -tips.aspx
Annars säljer Vanadisgummi.se och Stylexperten.se också Supersprint, någon av dem borde kunna ta hem det.

BMW
183 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Sarge skrev:
Kolla med exempelvis Forza.se om de kan plocka hem det här:
http://www.eurosportdesign.com/p-457-su … -tips.aspx
Annars säljer Vanadisgummi.se och Stylexperten.se också Supersprint, någon av dem borde kunna ta hem det.

Tack för sidorna, ska ringa runt på måndag och kolla! big_smile

Sök